Mellie Geplaatst: 25 maart 2019 Auteur Geplaatst: 25 maart 2019 (aangepast) Paella met veel eigen prei, want waar de prei stond, komt een kas. Eigen kruidenbouillon erbij en saffraan uet! Scheutje witte wijn, wat rozemarijn uit de tuin. Een Spaanse vriendin van wie ik pimentos had gehad, vertelde dat ze ‘echte’ paella zo mist. Met konijn en artisjok. Zo kwam het dat er in deze paella ook artisjok in zit (zonder het konijn) en, echt.... lekker!!! Er is geen korrel rijst meer over. De sucuk (tr pittige worst) heb ik apart gebakken in een hete pan. Er komt veel vet vrij van het worstje zelf. Dat heb ik over de paella heen gedaan, incl vet. Veel te lekker. Alles is op. Toch jammer, want heb vanavond vast wel zin in een bordje paella nomnomnom 25 maart 2019 aangepast door Gast
Patrijs Geplaatst: 25 maart 2019 Geplaatst: 25 maart 2019 Pompoensoep en gemende salade van de tuin. De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 25 maart 2019 Geplaatst: 25 maart 2019 Pasta met tomatensaus uev witlof uek en bieslook en peterselie uet.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Charly Geplaatst: 26 maart 2019 Geplaatst: 26 maart 2019 Jeutje Dennis! Wat cool! Heb gisteren net plantjes besteld ook. Dus ik hoop met een jaartje (of twee) ook te kunnen meegenieten van asperges uet!Hier Colombiaanse rijst met kip. Maar dan met varken. En ipv de koriander een paar handen vol jong zevenblad. Oh en de Mexicaanse saffraan heb ik vervangen door kurkuma. Maar verder het recept gevolgd hoor. Soort van. Was n prettig gerecht. Je gebruikt es wat andere kruiden en specerijen en technieken zo. Mooi met wortels uit de inkuil en erwtjes en paprika uev. Recept:http://www.unacolombianaencalifornia.com/2015/11/arroz-con-pollo-colombiano/#(Staat ook in t Engels op haar site hoor. Maar op mijn telefoon kan ik niet van taal wisselen ff. Maar goed. Dan witte da) wees bevriend met kleine dingen
Patrijs Geplaatst: 26 maart 2019 Geplaatst: 26 maart 2019 Asperges! En jij hebt witte asperges! Ze staan vast op een Zuid- helling. De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 27 maart 2019 Auteur Geplaatst: 27 maart 2019 Geweldig omschreven weer eens Charly! Wat ben jij een ster in het niet volgen van recepten
D_SDennis Geplaatst: 27 maart 2019 Geplaatst: 27 maart 2019 Jep, witte asperges. Maar niet op een zuidhelling. in februari met het mooie weer kwamen ze al op. Toen heb ik snel de boel opgerugd. En afgelopen weekend heb ik de eerste geoogst. komend weekend maar weer es kijken of het ook doorzet.
Patrijs Geplaatst: 27 maart 2019 Geplaatst: 27 maart 2019 Hier staan voorlopig alleen de jonge niet opgehoogde aspergeplanten boven. Gegeten: gestoofde witloof, dat was weer lang geleden. De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 27 maart 2019 Geplaatst: 27 maart 2019 Hier ook asperges maar dan wel uit de vriezer. Er ligt nog één pakje in. Ze moeten op want de nieuwe komen vast snel. Als koude schotel gegeten met fijngehakt ei, mayonaise en veel peterselie. Erbij gebakken shii-takes wèl vers uit de tuin, We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jeanne heijmans Geplaatst: 28 maart 2019 Geplaatst: 28 maart 2019 Vandaag bami gemaakt, en de witte kool en paprika, kwamen nu uit de vriezer, maar wel uit eigen tuin
Patrijs Geplaatst: 29 maart 2019 Geplaatst: 29 maart 2019 Stamppot winterpostelein. De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 30 maart 2019 Auteur Geplaatst: 30 maart 2019 Risotto met zelfgeplukte oesterzwammen met peterselie en een salade uet. Leuk man! De sla in de moestuinbak van de kinderen is echt zo’n fotomodel krop. Heel mooi! De zongedroogde tomaten in de salade werd voor gevochten. De risotto werd trouwens onder luid protest door de kinderen ontvangen. Grrrr. Toen zei ik dat we lekker rijst gingen eten. Toen was het ineens heerlijke rijst sukkeltjes Ow ja en de pompoensoep van eergisteren nog vooraf. Hadden we al lang niet gegeten. Ik had de helft van de pompoen ingesmeerd met knoflook en geroosterd in de oven. Superlekker!!! De jongste bleef ze maar eten. Nee die! De andere helft soep van gemaakt met gember. Toen ik de pompoen voor de soep pakte, herschikte ik een andere pompoen. Die bleek zachte plekken te krijgen en die is toen ook in de soep gegaan. Heb hem heel dik gelaten voor de kinderen. Ze hebben gesmuld! Laatste x totaal niet ‘want ik hou niet van pompoen’. Waren ze nu weer vergeten! Was echt een goede soep. Rest ingevroren. Dat wordt nog een makkelijke lunch ergens binnenkort.
Patrijs Geplaatst: 30 maart 2019 Geplaatst: 30 maart 2019 Witlof pasta salade. De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 31 maart 2019 Geplaatst: 31 maart 2019 Risotto met boerenkool, selderij, peterselie, bieslook en jong venkelgroen.Vanmiddag een salade van de tuin. De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 31 maart 2019 Auteur Geplaatst: 31 maart 2019 Salade uit de tuin met geitenkaas en heel veel verse kruiden. Edit: de zongedroogde tomaten heb ik een voor en na foto gemaakt. Ik weet niet of het goed te zien is, maar ze zien er uit als semi gedroogde tomaten die altijd een stuk duurder zijn. De truc is om ze lang te laten weken. 5 min is in principe voldoende, maar als je ze een paar uur laat weken, worden het weet heel mooie volle tomaatjes. Lekker man! We hebben gebarbecued met kip en köfte e zelfgemaakte sausjes en cacik. Mmm! Op de patio was dat heel goed te doen in het zonnetje, maar daarbuiten was er flink veel wind. Lang leve de schuifpui!
Indy Geplaatst: 1 april 2019 Geplaatst: 1 april 2019 Daslookpasta gemaakt, heerlijk door de boter en verse kaas gedaan,op en broodje met wat bieslook. Pittig brandnetelsoepje erbij.
Mellie Geplaatst: 2 april 2019 Auteur Geplaatst: 2 april 2019 Mmmm daslooksoep! Moet ik ook weer maken. Opschieten. Staat weer half in bloei. Wij hebben een Turks gerecht op wat merendeels uit de vriezer kwam. Zo goed als kant en klaar. En vanochtend voor het ontbijt een broodje met afgeschepte room met honing. Honing is gekocht. Room is gemaakt. Zooo lekker! Zoonlief at het laatste beetje na school. Straks leftovers van gisteren en gebarbecuede bieten van zondag door de salade uet. Bon appetit allemaal!
Patrijs Geplaatst: 2 april 2019 Geplaatst: 2 april 2019 Tortillas met daar in van de tuin: bonen, chili, mais, winterpostelein, knoflook, selder, peterselie en bieslook. De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 3 april 2019 Geplaatst: 3 april 2019 Stamppot van raapsteeltjes #2 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 3 april 2019 Geplaatst: 3 april 2019 Pasta met de laatste pot pastasaus. Nu heb ik nog veel flessen met passata. Dus die ga ik dan ter plekke kruiden enzo als ik kook. Maar die potten kant en klaar spul zijn toch ook wel erg handig/snel/lekker hoor. Gisteren... waarom kan ik dat zo slecht onthouden? Ik maak het ook nog eens zelf Nou ja, met de lunch vandaag en gisteren paté van eendenlever, eendenhartjes, en wat vetter varkensvlees. Heeeel goed te eten Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
prettig gestoord Geplaatst: 3 april 2019 Geplaatst: 3 april 2019 Roerbak met groene en paarse asperges, eigen kip en salade Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Mellie Geplaatst: 4 april 2019 Auteur Geplaatst: 4 april 2019 Ik heb gisterenavond zó lekker gegeten! Ik had het niet verwacht dat het zo goed zou uitpakken. Ik had een recept nodig met shii-takes en vis. Had vis gekocht voor een viscurry, maar nu had ik ineens bijna 500 gr shii-takes die ik had geoogst en wilde ze wel gebruiken. Shii-takes klinken alleen niet echt geschikt voor een curry, dus googelde ik naar recepten. Iets gevonden met zalm en shii-takes en spinazie. Ok, het kan dus. Ik heb een ui, knof, gember gechopt. Gebakken in een eetl gele currypasta. Wortel erin en samen met de paprika en shii-takes gebakken. Vervolgens gestoomde bloemkool erbij. Ik had nog citroengras op de patio. Ik heb een stuk gebruikt in de rijst. Toen de rijst gaar was, nog even laten nastomen en toen eruit gevist. Even afgespoeld en in de curry erbij. Pagafilets in blokjes erbij. Doorroeren en toen een blikje kokosmelk erbij. Kort opwarmen. Sap van 1 limoen erover. Mijn dappere de hele winter overleefde koriander kaalgeplukt. Flinke handvol erover heen. Klein beetje vissaus en voila! Het was heerlijk!
Aanbevolen berichten