Patrijs Geplaatst: 4 april 2019 Geplaatst: 4 april 2019 Het groen van flinke radijzen uit de kas gewokt . Wat bieslook en veldsla. De moestuin van Patrijs
Jorieke123 Geplaatst: 4 april 2019 Geplaatst: 4 april 2019 Stamppot winterpostelein. Met (kinnebak-)spekjes, en uiteraard aardappels uit eigen tuin. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Anna3 Geplaatst: 4 april 2019 Geplaatst: 4 april 2019 Parelgort met spinazie, snijbiet uit de vriezer, restje van de pot pastasaus van eerder deze week, feta en pijnboompitten.
Mellie Geplaatst: 4 april 2019 Auteur Geplaatst: 4 april 2019 Heerlijke pasta met spinazie en zongedroogde tomaatjes. Omdat de man het vuur weer hoog had gezet i.p.v. laag had gelaten (moppermopper), heb ik er nog wat roomkaas en water bij moeten doen om de boel weer smeuïg te maken. Lekker met wat chilivlokken erdoor. Wad zo grappig. De dochter strooide ook al geheel uit eigen uitoefenen met de chili. Niet te veel. Is pittig hoor. Ja mama, weet ik toch. Een kind naar mijn hart
RockyRambo Geplaatst: 4 april 2019 Geplaatst: 4 april 2019 Spaghetti con polpette. De kracht van een druppelaar
Coby71 Geplaatst: 4 april 2019 Geplaatst: 4 april 2019 Rode biet in bokjes roergebakken/gestoofd met een soort chutney van biet en rode en zwarte bessen. Van eigen tuin. De bessen waren ingevroren en recent met wat biet en andere dingen tot een soort chutney gemaakt. De rode biet was bewaard in het hok. De rest van de rode bieten is inmiddels ook verwerkt en in de vriezer gekomen. Het wordt langzamerhand te warm in ons hok voor koele opslag.
Patrijs Geplaatst: 5 april 2019 Geplaatst: 5 april 2019 Vandaag een snelle lunch op de tuin: De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 5 april 2019 Geplaatst: 5 april 2019 De laaste prei uit de tuin en de eerste olifantenknoflook, als prei. De laatste asperges uit de vriezer als soep en de eerste asperges uit de tuin als salade. De eerste salade uit de kas. De laatste purple sprouting topjes van enige omvangen ( laten jullie de kleinsten in de bloei komen?) De eerste groene reine claudes uit de vriezer in de taart voor jarige Li. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Patrijs Geplaatst: 6 april 2019 Geplaatst: 6 april 2019 Vandaag pompoensoep met veel verse kruiden.Salade met sla, veldsla, winterpostelein, stengelui en radijsjesGewokte boerenkool met noodles. De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 8 april 2019 Geplaatst: 8 april 2019 Vanmiddag restjes uet en vanavond gekookte witlof met aardappels. De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 8 april 2019 Auteur Geplaatst: 8 april 2019 Eigen paddenstoeltjes in de pastasaus met daslook en verse room van de koe. Salade uet en morgen courgettesoep met heel veel daslook (die is al klaar) en kip met druiven (dat moet nog).
mdubbelm Geplaatst: 8 april 2019 Geplaatst: 8 april 2019 Salade van spinazie, zuring en veldsla. En pasta met daslookpesto.
Jeanne heijmans Geplaatst: 8 april 2019 Geplaatst: 8 april 2019 Ik alleen nog maar bieslook voor allerlei gerechten.
Patrijs Geplaatst: 11 april 2019 Geplaatst: 11 april 2019 Vandaag een uitgebreide salade. Gisteren andijvie. De moestuin van Patrijs
Jorieke123 Geplaatst: 11 april 2019 Geplaatst: 11 april 2019 Rabarbertaart. Heel goed te eten. Ietwat zuur, maar dat hoort ook wel. .. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 12 april 2019 Auteur Geplaatst: 12 april 2019 Oooo dol op rabarber hier! Bon appetit Vega gerechten voor bij de barbecue aan het maken. Geroosterde groenten met oa eigen oesterzwammen! Lente ui bieslook, peterselie en wat citroenmelisse en pepermunt voor in de aardappelsalade. Over de aardappelgratin ga ik als het klaar is, nog rozemarijnbloemetjes strooien. Zal nog wel een fotootje na afloop maken. Een heel zuiglam gekocht. 17 kg schoon aan de haak. Dat gaat op de barbecue samen met nog 4 kg kippenvleugels. Zin in!
Patrijs Geplaatst: 12 april 2019 Geplaatst: 12 april 2019 Stamppot winterpostelein en Texla aardappels. 's middags salade uit de tuin. De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 14 april 2019 Auteur Geplaatst: 14 april 2019 Gisteren feest, want ik vierde mijn verjaardag! Heel veel uit eigen ruin, waaronder gevulde druivenbladeren. De oogst van vorig jaar uiteraard. In pekelwater bewaren tot consumptie. Dat ga ik met de oogst van dit jaar ook weer doen. Roomkaas met rucola en zongedroogde tomaat. Heerlijk op brood of ciappa. De tafel stond vol met eten en ik geprobeerd zo veel mogelijk eigen inbreng te hebben. De baba ganoesj was met eigen yoghurt. Iedereen was onder de i druk dat je zonder een yoghurt machine yoghurt kunt maken. Ja dat kan dus! Leuk hoor. Genoten. Een deel van 17 kg zuiglam verwerkt tot heerlijke adana kebabs. Zo mals en zacht. Dat lukt niet iedereen. Volgens alle gasten was het zonder twijfel de lekkerste barbecue ooit en dat klopt ook helemaal. Mijn broer is Meester Barbecue. Ha! Deze ovenschaal vol geroosterde groentes was ik vergeten. Heel jammer. Gelukkig waren er nog wel een stuk of 20 man die er wel raad mee wisten... geroosterde groentes! De oesterzwammen en pastinaken zijn eigen kweek. Pastinaken waren uiteindelijk wel zo’n 700 gram, maar bijna allemaal heel erg klein. Zat maar 1 grote tussen terwijl ik door al het loof had verwacht gigantische dingen te oogsten. Viel me tegen. Moet wel beter kunnen. Smaakte wel heerlijk.
Patrijs Geplaatst: 15 april 2019 Geplaatst: 15 april 2019 Nou, ik moet hoognodig weer eens naar Turkije, daar is het met eten iedere dag feest! Nog gefeliciteerd. Hier eten we vanavond witlof ( met lamsgehakt, komt vast door jouw foto's) Vooraf pompoensoep en mijn lunch was vandaag een restje winterpostelein stamppot met rundertong. Alles uit de tuin, behalve het gehakt. De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 15 april 2019 Auteur Geplaatst: 15 april 2019 @Patrijs Dank je wel Hmm, ik ben ook dol op Turks eten, maar voor sushi mag je me ook wel wakker maken Jouw recept heeft mij vandaag weer geïnspireerd, want na alle vlees even weer vega vandaag. Gestoofde witlofjes met honing en thijm en peultjes voor de kinderen en wortel uet. Met falafelballetjes. Niet uit eigen tuin.
Mellie Geplaatst: 22 april 2019 Auteur Geplaatst: 22 april 2019 Pastasaus met eigen tomatensaus, eigen tomatenpuree en eigen paprikapuree (zelfde idee als tomatenpuree, maar dan gemaakt met hete paprika’s) met een preitje uit de tuin en een flinke hand daslook op het laatste moment doorgeroerd. De grote mensen mogen een snufje van Henkg’s zeezout erover. Leuk man!
Erny Geplaatst: 23 april 2019 Geplaatst: 23 april 2019 Pasen met de familie op de tuin (bij het huisje) want prachtig weer.Dim Sum extravaganza met zeewiersalade en uit tuin: Look-zonder-Look blaadjes en bloempjes als garnering (ipv Shiso) en hetzelfde met de Daslook en bloempjes.Daarna op de Japanse toer met o.a. de Yakon in Soja (zie het Yakontopic voor recept, erg lekker) en Zoete Pompoen (gekookt in Dashi en soja, ook erg lekker, met de eigen Sweet Meat pompoen).Rest was niet uit de tuin: wortel/daikonsalade, spinazie op z'n japans, thee-eieren (gekookt in thee en gekneusd om zo'n marmereffect te krijgen), rijst mihoen en een ongelooflijk heerlijk gelukte perfect gegaarde teriyaki zalm (met huid) (hele dag in de zelfgemaakte marinade gelegen) gegrild onder de gasgrill van voormalig mijn vader. Glaasje Sake erbij, in de tuin... niet uit de tuin. Nu nog bedenken wat ik met de rest van die pompoen zal gaan doen.
Mylena Geplaatst: 23 april 2019 Geplaatst: 23 april 2019 We hebben vanavond heerlijke witte asperges uit eigen tuin . Dit keer wel een kilo. Door het warme weer zijn er heel veel en zijn ze vroeg. Hmmm
Aanbevolen berichten