Luig81 Geplaatst: 11 februari 2019 Geplaatst: 11 februari 2019 Sla , bietjes en prei onder glas Quote
ValeriePlantje Geplaatst: 11 februari 2019 Geplaatst: 11 februari 2019 Rode biet (Bull's blood) en 3 soorten radijsjes: rode ronde, ronde witneuzen en langwerpige 18daagse. Quote
Patrijs Geplaatst: 11 februari 2019 Geplaatst: 11 februari 2019 Twee rijen warmoesplantjes gezet in de volle grond. Quote De moestuin van Patrijs
Coby71 Geplaatst: 15 februari 2019 Geplaatst: 15 februari 2019 Afgelopen week gezaaid en nu opgekomen: Gazania's, prei, broccoli, en bloemkool. Allemaal in zaaibakken in de vensterbank tot ze verplant kunnen worden naar kleine bakjes. Dan naar de koele tunnelkas grotendeels en/of in de volle grond in de volkstuin. De Gazania's komen tot mei in potten op een lichte plek. Quote
Joke's moestuin Geplaatst: 15 februari 2019 Geplaatst: 15 februari 2019 Vandaag zomerprei(Forrest), broccolie (Marathon en Monflor) spruiten(Crispus en Brodi), andijvie (winter Volhart) en lathyrus gezaaid Quote
appelvrouw Geplaatst: 16 februari 2019 Geplaatst: 16 februari 2019 Tuinbonen twee soorten en voorgetrokken spinazie als een soort groenbemestersrij tussen de tuinbonen. In de kas raapstelen, lente-ui, postelein, sla kwiek, en nog iets wat me ff ontschoten is.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
widdy Geplaatst: 17 februari 2019 Geplaatst: 17 februari 2019 In de koude kas erwtjes gezaaid. In de moestuinbak spinazie, rucola en wortel. Quote
Amrutten Geplaatst: 17 februari 2019 Geplaatst: 17 februari 2019 Van 2 dahlia's al stekken gemaakt. Quote
Patrijs Geplaatst: 17 februari 2019 Geplaatst: 17 februari 2019 Monica en Vada in bakken gelegd om binnen te kiemen. Raapsteeltjes op de volle grond gezaaid. Sla van onder de lichtbak naar de kas verhuisd. Quote De moestuin van Patrijs
Carina1966 Geplaatst: 17 februari 2019 Geplaatst: 17 februari 2019 Ik heb een stuk no dig gemaakt. Heel veel met champost in de kruiwagen gesjouwd. Hét veldje dät ik heb gemaakt vandaag daar zet ik een bottelroos, een of twee, een vlinderstruik, en er komen goudsbloemen, komkommerkruid en phacelia en zo. Misschien snijbiet ertussen. Zonnebloemen. Dat heb ik voor ogen. Quote Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
appelvrouw Geplaatst: 17 februari 2019 Geplaatst: 17 februari 2019 Grote oude bieslookpol opgegraven en in stukken gestoken..tip van hier. Ik heb nu plots 6 bieslookplanten..als ze het allemaal gaan doen dan. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
Patrijs Geplaatst: 18 februari 2019 Geplaatst: 18 februari 2019 Die gaan het vast wel doen en bieslook heb je nooit genoeg.  Vandaag de Anais primeur aardappels binnen gelegd om ze gelijktijdig te laten spruiten. Spinazie ( oud scherp zaad) gemengd met nat zand om te kijken of het nog kiemt. Gezaaid op de volle grond: Nantes wortels, snijbiet groen en tricolore, snijmoes Groninger en rucola. Vergeten snijsla te zaaien. Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 19 februari 2019 Geplaatst: 19 februari 2019 Gezaaid: Paprika en pepers, de pepers is eigen zaad.Een beetje vroeg maar het moest maar. Oud peulen en erwtenzaad te weken gelegd om straks te kijken of het nog kiemkrachtig is. Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 20 februari 2019 Geplaatst: 20 februari 2019 In het nieuwe kasje buiten: ijsbergsla, kropsla, andijvie, ui en bieslook. Ik ga nog erwten zaaien, maar nu te moe om het uit te zoeken. Er is nog genoeg plek in elk geval. Misschien wat (rode) kool ofzo. Â Binnen heb ik nog een Roemeens pepertje gezaaid (romanian giallo) en de puntpaprikas voor de schoolmoestuin verpot. Ik heb 40 l potgrond van school gehad, maar voor alle kweekprojecten is dat ruimschoots te weinig. Afijn. Het is voor een goed doel. Leuk straks al die dingen uit de schooltuin! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 20 februari 2019 Geplaatst: 20 februari 2019 Door het lekkere weer en de verwachtingen ben ik toch alvast wat gaan zaaien buiten. Had het net zo goed nog even uit kunnen/willen stellen. Maar goed, een paar rijtjes met lekkere blaadjes (paars geveerd mosterdblad, tuinkers, spinazie, en raapsteel-achtigen) waren snel gezaaid. We zien wel wat het gaat doen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobN Geplaatst: 20 februari 2019 Geplaatst: 20 februari 2019 Gisteren en eergisteren uien, Stuttgarter,. Walla Walla sweet, hyskin, roja de niort, brunswijker en Giant exhibition, afgelopen maandag koolrabi die nu al opkomt, en gisteren sla meikoningin, wonder 4 jaargetijden en ijsbergsla stylist Quote Onkruidmanager 1.0
Waaslander Geplaatst: 21 februari 2019 Geplaatst: 21 februari 2019 3 bato bakken elk een soort slamengeling Quote
Goldfish Geplaatst: 21 februari 2019 Geplaatst: 21 februari 2019 Pepino, rode punt paprika, ananaskers - jammer genoeg niet de medicinale variant van vorig jaar daar ik de zaden niet kon vinden-. Quote
Patrijs Geplaatst: 22 februari 2019 Geplaatst: 22 februari 2019 Vandaag niets gezaaid of geplant maar wel geënt.100 gaatjes geboord in 6 stammetjes en daar shiitake plugjes in geslagen. Quote De moestuin van Patrijs
jootje Geplaatst: 22 februari 2019 Geplaatst: 22 februari 2019 Vandaag sla gezaaid..verschillende soorten in een kweektafelbakding.En veldsla en radijs buiten. En koolsoorten en bIeten, en snijbiet gezaaid, en afgedekt buiten neergezet.En een lange balkonbak volgezaaid met zilveruitjes.Pepers en paprika verspeend. Rucola gezaaid.Had er zin in vandaag! Quote
Mellie Geplaatst: 23 februari 2019 Geplaatst: 23 februari 2019 Vanochtend vroeg gouden peulen gezaaid. Had ik gisteren voorgeweekt. Begonnen al een beetje te ontkiemen. Hoge mate van laisser faire overigens. Ik heb ze in een hoekje gegooid Komt wel goed verwacht ik. Morgen even beetje aandrukken Quote
Amrutten Geplaatst: 23 februari 2019 Geplaatst: 23 februari 2019 2 soorten sla, peul Ambrosia, erwt Ceresa en Vitara gezaaid. Quote
Mellie Geplaatst: 24 februari 2019 Geplaatst: 24 februari 2019 Viooltjes en oikers binnen en het komt nu al op! Wat verrassend. Nog nooit binnen gezaaid en viooltjes sowieso nooit zelf gezaaid. Heb bij de Lidl doperwtjes gekocht. Ga ik zo meteen ter plekke zaaien. Quote
Patrijs Geplaatst: 24 februari 2019 Geplaatst: 24 februari 2019 Anderhalve bak Heraut en drie bakken Norli gelegd.  Quote De moestuin van Patrijs
aseel Geplaatst: 24 februari 2019 Geplaatst: 24 februari 2019 Heb 2 kweeperen boom en 1 peren boom geplant. Die ik van bart heb gekocht. Mijn bomen plant ik dicht bij elkaar omdat ik geen ruimte heb. Dus wprd flink snoeien alze groot worden. En heb turkse peper en collard gezaaid. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.