Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2019

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Afgelopen week gezaaid en nu opgekomen: Gazania's, prei, broccoli, en bloemkool.

Allemaal in zaaibakken in de vensterbank tot ze verplant kunnen worden naar kleine bakjes.

Dan naar de koele tunnelkas grotendeels en/of in de volle grond in de volkstuin.

De Gazania's komen tot mei in potten op een lichte plek.

Geplaatst:

Tuinbonen twee soorten en voorgetrokken spinazie als een soort groenbemestersrij tussen de tuinbonen. In de kas raapstelen, lente-ui, postelein, sla kwiek, en nog iets wat me ff ontschoten is..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Grote oude bieslookpol opgegraven en in stukken gestoken..tip van hier. Ik heb nu plots 6 bieslookplanten..als ze het allemaal gaan doen dan.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Die gaan het vast wel doen en bieslook heb je nooit genoeg.

Vandaag de Anais primeur aardappels binnen gelegd om ze gelijktijdig te laten spruiten.

Spinazie ( oud scherp zaad) gemengd met nat zand om te kijken of het nog kiemt.

Gezaaid op de volle grond: Nantes wortels, snijbiet groen en tricolore, snijmoes Groninger en rucola.

Vergeten snijsla te zaaien.

Geplaatst:

In het nieuwe kasje buiten: ijsbergsla, kropsla, andijvie, ui en bieslook. Ik ga nog erwten zaaien, maar nu te moe om het uit te zoeken. Er is nog genoeg plek in elk geval. Misschien wat (rode) kool ofzo.

Binnen heb ik nog een Roemeens pepertje gezaaid (romanian giallo) en de puntpaprikas voor de schoolmoestuin verpot.

Ik heb 40 l potgrond van school gehad, maar voor alle kweekprojecten is dat ruimschoots te weinig. Afijn. Het is voor een goed doel. Leuk straks al die dingen uit de schooltuin!

Geplaatst:

Gisteren en eergisteren uien, Stuttgarter,. Walla Walla sweet, hyskin, roja de niort, brunswijker en Giant exhibition, afgelopen maandag koolrabi die nu al opkomt, en gisteren sla meikoningin, wonder 4 jaargetijden en ijsbergsla stylist

Onkruidmanager 1.0

Geplaatst:

Vandaag sla gezaaid..verschillende soorten in een kweektafelbakding.

En veldsla en radijs buiten. En koolsoorten en bIeten, en snijbiet gezaaid, en afgedekt buiten neergezet.

En een lange balkonbak volgezaaid met zilveruitjes.

Pepers en paprika verspeend.

Rucola gezaaid.

Had er zin in vandaag!

Geplaatst:

Vanochtend vroeg gouden peulen gezaaid. Had ik gisteren voorgeweekt. Begonnen al een beetje te ontkiemen. Hoge mate van laisser faire overigens. Ik heb ze in een hoekje gegooid

Komt wel goed verwacht ik. Morgen even beetje aandrukken

Geplaatst:

Viooltjes en oikers binnen en het komt nu al op! Wat verrassend. Nog nooit binnen gezaaid en viooltjes sowieso nooit zelf gezaaid. Heb bij de Lidl doperwtjes gekocht. Ga ik zo meteen ter plekke zaaien.

Geplaatst:

Heb 2 kweeperen boom en 1 peren boom geplant. Die ik van bart heb gekocht. Mijn bomen plant ik dicht bij elkaar omdat ik geen ruimte heb. Dus wprd flink snoeien alze groot worden. En heb turkse peper en collard gezaaid.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...