Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2019

Featured Replies

Geplaatst:

Heb ik toch écht vannacht/vanmorgenvroeg nog op buienradar gecheckt of ik mn bijna droge was zou moeten binnenhalen. Maar nee, buienradar voorspelde géén regen.

Dus... was mn was nat vandaag...

En regent het af en aan de hele dag al.

Plannen om naar de tuin gegaan dagje opgeschoven. En nu begint Pietje over zomerstormen??? En ook dát heeft buienradar nog niet echt opgepikt.

Geplaatst:

Hier regent het warm water ,bij een temperatuur van 21.5 graden Celsius .

Geplaatst:

Bij ons niet veel gevallen. We zaten net tussen twee grote blauwe plakken. Zoiets als Joriekes plaatje. Maar dan alleen vandaag (gelukkig ) Kleine 2 mm. Maar toch frist de tuin er enorm van op weer!

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

7.6 mm vandaag. Zoals gebruikelijk trokken de grote vlakken met regen weer boven en onder langs ons.

Het is iets maar we kunnen nog wel iets meer gebruiken.

Geplaatst:

Hmmm, dacht hier bakken met regen te hebben gehad maar was slechts 7 mm!!

Geplaatst:

Zo verging het mij ook, ik ben er toch blij mee!!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Goed zo. Wij 20 liter vanmiddag/ eind vd dag..fijn voor de tuin, we hadden wel andere plannen met de kids maar we zijn met plezier gaan Catannen

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hier ook 25 mm vanaf gistermiddag..

Geplaatst:

Hier gister maar liefst 17 mm! En vandaag weer een hoop. Tevens koudere dagen.

Ik heb het net even opgezocht, maar dit zou nog wel eens een van de koudste augustus maanden kunnen worden van de afgelopen jaren! Al is het nog veel te vroeg voor die conclusie, de bouwvak is tenslotte eind vd week weer afgelopen dus dan komt t mooie weer weer

Geplaatst:

In 24 uur bijna 20mm hemelwater gehad

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Ik snap níet dat mensen blij zijn met dit weer

Regen regen regen hier, bah! Officieel zijn de warme dagen nu al 3 dagen op rij voorbij, en we hebben zelfs de koudste temperatuur aangetikt sinds laatste week mei(!!), 10/11 graden.

Geplaatst:
  • Auteur

Rijd maar eens naar de Achterhoek Saalk86, dan zie je dat er nog veel meer mag vallen! Hier slechts 5 mm afgelopen nacht. OK, samen met de 8 en 8 en 13,5 en uhm.. nog een keer 5? Zijn we al lekker op weg deze maand. Maar het zou de hele nacht regenen en dan is 5 wel wat weinig. En ook nu drijven de meeste buien snel langs of over zonder dat er lekker wat valt.

We sproeien iig al even niet meer, al komt deze regen natuurlijk amper bij de wortels van onze jonge bomen. Als je iets graaft dan is het alweer erg droog. Het gras wordt wel weer groener...

Geplaatst:
Ik snap níet dat mensen blij zijn met dit weer

Regen regen regen hier, bah! Officieel zijn de warme dagen nu al 3 dagen op rij voorbij, en we hebben zelfs de koudste temperatuur aangetikt sinds laatste week mei(!!), 10/11 graden.

Voor de plantjes is het hier erg goed weer, behalve de harde wind dan...

Voor mij zelf, is het behelpen met dit weer, oude breuken van botten en gewrichten gaan dan opspelen, waardoor ik moeilijk/krom/stijf/pijnlijk ga lopen... Voordeel, ik hoef nu tenminste niet met een gieter te lopen

Geplaatst:

Voor de plantjes is het hier erg goed weer, behalve de harde wind dan...

Voor mij zelf, is het behelpen met dit weer, oude breuken van botten en gewrichten gaan dan opspelen, waardoor ik moeilijk/krom/stijf/pijnlijk ga lopen... Voordeel, ik hoef nu tenminste niet met een gieter te lopen

Behalve de hier ontbrekende wind rorror, begrijp ik je 100%

Geplaatst:

De regen is ook hier meer dan welkom. Nu al een paar dagen achter elkaar steeds een paar mm. Zal gemiddeld zo rond de 5 mm per dag zitten.

Je begint nu in de tuin de eerste tekenen van herstel te zien, maar voor echt herstel zal er to h nog veel meer moeten vallen.

Ik snap wel dat als je nu net vakantie hebt dit weer toch ietsje minder is

Geplaatst:

De laatste paar weken is hier zat regen gevallen. Ik heb een beeld wat volgens mij de neerslag van de zomer aardig weergeeft, voor mijn hoekje dan:

Pompunen17731565971906.jpg

De pompoen rechts is het oudst, die was al aardig gevormd toen ik op 28 Juli de bevruchting voor de pompoen links deed. Die oudste pompoen heeft nog last gehad van de droogte en is daardoor klein gebleven, maar je ziet dat die pompoen links zat regen heeft meegekregen, die is behoorlijk aan de maat voor dit type.

Het beeld vertekent misschien een beetje doordat die oudere pompoen concurrentie heeft gekregen van de nieuwe, terwijl er daarna niet nog een pompoen is bijgekomen. Die pompoen links kan dus lekker veel groei naar zich toetrekken, maar je had dit beeld denk ik niet gekregen zonder zo'n overgang van droog weer naar nat.

Het is misschien wat té nat en koud nu, maar ik heb weinig te zeuren als ik zie hoe zo'n pompoen groeit. Als ik even graaf blijkt de grond nog altijd droog te zijn, daar kunnen nog bakken water bij, maar de plantjes van dit seizoen hebben zat op dit moment. Mijn persoonlijke wens is eigenlijk iets meer warmte. Maar als de wind westelijk blijft zullen we regen houden, in elk geval in het westelijk deel van het land.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.