Patrijs Geplaatst: 22 maart 2019 Geplaatst: 22 maart 2019 @ sushy De derde lijkt op het blad van tagetes. Quote De moestuin van Patrijs
Mariekeenfrance Geplaatst: 23 maart 2019 Geplaatst: 23 maart 2019 Oke, ja long kruid... die bedoelde ik eigenlijk ook. Maar je hebt meerdere soorten toch? Deze bloeien blauw en er komen heel veel vlinders en bijen op af. Ben er blij mee. Quote Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 23 maart 2019 Geplaatst: 23 maart 2019 Mijn tuin zou leeg opgeleverd worden.Toch komt ineens deze opzetten. Het is nogal een vrij grote wortelgroep en twijfel aan soort gezien het blad nogal rood is.Dacht eerst aan braam. Maar dacht dat deze toch niet zo rood waren. Mijn identificatie app laat me ook in de steek Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
ADOPEG Geplaatst: 25 maart 2019 Geplaatst: 25 maart 2019 Misschien toch braam, die groener wordt bij het ouder worden? Quote ~ Vita rosa est ~
Mariekeenfrance Geplaatst: 25 maart 2019 Geplaatst: 25 maart 2019 Ik denk ook aan een braamsoort, en tja tuin leeg opleveren... met dit soort struiken bijna geen beginnen aan. Blijft er een klein stukje wortel in de grond heb je zo weer een nieuwe. Quote Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.
appelvrouw Geplaatst: 25 maart 2019 Geplaatst: 25 maart 2019 Idd braam kan ook bv Tay/Logan/Boysenberry zijn. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 28 maart 2019 Geplaatst: 28 maart 2019 Vorig jaar, eind april, vroeg ik dit:Kan iemand mij helpen met deze? En ja hoor, Maarts viooltje! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
AH84 Geplaatst: 28 maart 2019 Geplaatst: 28 maart 2019 Mijn tuin zou leeg opgeleverd worden.Toch komt ineens deze opzetten. Het is nogal een vrij grote wortelgroep en twijfel aan soort gezien het blad nogal rood is.Dacht eerst aan braam. Maar dacht dat deze toch niet zo rood waren. Mijn identificatie app laat me ook in de steekIk denk ook aan een braam, nieuw blad heeft meestal deze kleur. Quote
Mannie02 Geplaatst: 30 maart 2019 Geplaatst: 30 maart 2019 Hey Weet iemand wat er hier uit de grond komt? Quote
oscardevos Geplaatst: 30 maart 2019 Geplaatst: 30 maart 2019 Ziet eruit als en is de tijd voor de pioenroos Quote
Patrijs Geplaatst: 31 maart 2019 Geplaatst: 31 maart 2019 Dat is warmoes.Daar kan je nu nog even van oogsten. Straks gaat die schieten en zaad maken. Quote De moestuin van Patrijs
Mannie02 Geplaatst: 31 maart 2019 Geplaatst: 31 maart 2019 Merciikes allemaal. Ik heb hier wel al een volgende foto. We hebben net een huis gekocht en dit is allemaal nieuw ! Dit is waarschijnlijk een fruitboompje : Quote
Liekie Geplaatst: 31 maart 2019 Geplaatst: 31 maart 2019 Hier staan diverse van deze stengels achterin tegen het hek. Iemand enig idee? Quote
Bit Geplaatst: 1 april 2019 Geplaatst: 1 april 2019 Dat is warmoes. Klopt hoor = snijbiet=warmoes=snijbiet Quote
roeier Geplaatst: 1 april 2019 Geplaatst: 1 april 2019 Kent iemand deze? Beide fotos dezelfde plant, op het Martiniplantsoen in Franeker, wat dus is aangelegd door Piet Oudolf.Dat blad springt er zo uit: Quote
Amrutten Geplaatst: 1 april 2019 Geplaatst: 1 april 2019 Roeier, Misschien kun je aan de hand van dit plan de plant vinden ? https://11fountains.nl/piet-oudolf-ontwerpt-nieuw-park/ Quote
roeier Geplaatst: 1 april 2019 Geplaatst: 1 april 2019 Ik ken die plattegronden; ze bestrijken de voorkant en zijkant van de kerk. Mijn foto is aan de achterkant gemaakt, alleen daar staat deze plant, en dat stuk ben ik online nog nooit tegengekomen.Trouwens, ik heb die plattegronden eerder wel proberen te raadplegen om achter de naam van bepaalde bloemen te komen, maar dan zie je toch wel veel verschillen tussen het ontwerp en de praktijk, dat was vorig jaar al zo.Overigens wel een goeie tip natuurlijk om op zo'n plan te kijken. Quote
Amrutten Geplaatst: 1 april 2019 Geplaatst: 1 april 2019 Dan maar even wachten tot Bit inlogt. Die weet het beslist. Quote
Bit Geplaatst: 2 april 2019 Geplaatst: 2 april 2019 Al denk ik dat het een bepaalde Salvia is, zeg ik toch maar dat ik het niet weet. Gewoon de bloei afwachten lijkt me. Die 2 foto's van Mannie02. Bovenste foto lijkt mij peer ( zie bladknoppen en verdere groeiwijze.Onderste foto Boswilg ? Of misschien opschot van een pruim. Quote
Liekie Geplaatst: 2 april 2019 Geplaatst: 2 april 2019 Een boswilg zal het wel zijn na een google zoektochtje. Ze staan enkel langs het hek, dus het lijkt afkomstig van de poepies van meesjes of de andere kleine vogeltjes in de tuin. Kan dat? Quote
Amrutten Geplaatst: 2 april 2019 Geplaatst: 2 april 2019 @roeier Ik gok op Scharlei. Maar zoals Bit zegt, effe wachten op de bloei.Prachtig blad trouwens. Quote
roeier Geplaatst: 2 april 2019 Geplaatst: 2 april 2019 Ja, dat is hem wel. Ik ben net even wezen zoeken op basis van Bit's Salvia, ik kende die hele familie niet, maar het moet een Salvia sclarea zijn, en dan hou ik het op een Salvia sclarea 'Turkestanica'. Daarin zijn dan ook nog weer wat verschillende variëteiten, met in elk geval bloemtinten waarin wat onderscheid zit, maar dat geloof ik dan op dit moment wel - ik moet gewoon m'n ogen open houden voor Salvia sclarea, en dan het liefst de Turk, want zoiets zou ik ook wel in de tuin willen. Of ik moet wat zaadjes meenemen, zoals ik trouwens al met veel zaden heb gedaan uit dit plantsoentje. Zeer bedankt voor de reacties. Ik zal er aan proberen te denken nog een foto te laten zien als deze plant bloeit. Quote
Mannie02 Geplaatst: 5 april 2019 Geplaatst: 5 april 2019 Deze zag ik plots bovenkomen. Iemand een idee? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.