Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik of boom is dit? #2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Oke, ja long kruid... die bedoelde ik eigenlijk ook. Maar je hebt meerdere soorten toch? Deze bloeien blauw en er komen heel veel vlinders en bijen op af. Ben er blij mee.

Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.

Geplaatst:

Mijn tuin zou leeg opgeleverd worden.

Toch komt ineens deze opzetten. Het is nogal een vrij grote wortelgroep en twijfel aan soort gezien het blad nogal rood is.

Dacht eerst aan braam. Maar dacht dat deze toch niet zo rood waren. Mijn identificatie app laat me ook in de steek

pt155336384821459481553375109.jpg

You can bury a lot of troubles by digging in the dirt

Geplaatst:

Ik denk ook aan een braamsoort, en tja tuin leeg opleveren... met dit soort struiken bijna geen beginnen aan. Blijft er een klein stukje wortel in de grond heb je zo weer een nieuwe.

Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.

Geplaatst:
Mijn tuin zou leeg opgeleverd worden.

Toch komt ineens deze opzetten. Het is nogal een vrij grote wortelgroep en twijfel aan soort gezien het blad nogal rood is.

Dacht eerst aan braam. Maar dacht dat deze toch niet zo rood waren. Mijn identificatie app laat me ook in de steek

Ik denk ook aan een braam, nieuw blad heeft meestal deze kleur.

Geplaatst:

Merciikes allemaal. Ik heb hier wel al een volgende foto. We hebben net een huis gekocht en dit is allemaal nieuw !

Dit is waarschijnlijk een fruitboompje :

CC6B64DF-BBEF-4B8F-9F8D-F53566229DC254491554044483.jpeg

Geplaatst:

Kent iemand deze? Beide fotos dezelfde plant, op het Martiniplantsoen in Franeker, wat dus is aangelegd door Piet Oudolf.

Dat blad springt er zo uit:

47464297892_519901f72d_o.jpg

47464298352_3525228ca2_o.jpg

Geplaatst:

Ik ken die plattegronden; ze bestrijken de voorkant en zijkant van de kerk. Mijn foto is aan de achterkant gemaakt, alleen daar staat deze plant, en dat stuk ben ik online nog nooit tegengekomen.

Trouwens, ik heb die plattegronden eerder wel proberen te raadplegen om achter de naam van bepaalde bloemen te komen, maar dan zie je toch wel veel verschillen tussen het ontwerp en de praktijk, dat was vorig jaar al zo.

Overigens wel een goeie tip natuurlijk om op zo'n plan te kijken.

Geplaatst:

Al denk ik dat het een bepaalde Salvia is, zeg ik toch maar dat ik het niet weet. Gewoon de bloei afwachten lijkt me.

Die 2 foto's van Mannie02. Bovenste foto lijkt mij peer ( zie bladknoppen en verdere groeiwijze.

Onderste foto Boswilg ? Of misschien opschot van een pruim.

Geplaatst:

Een boswilg zal het wel zijn na een google zoektochtje. Ze staan enkel langs het hek, dus het lijkt afkomstig van de poepies van meesjes of de andere kleine vogeltjes in de tuin. Kan dat?

Geplaatst:

Ja, dat is hem wel. Ik ben net even wezen zoeken op basis van Bit's Salvia, ik kende die hele familie niet, maar het moet een Salvia sclarea zijn, en dan hou ik het op een Salvia sclarea 'Turkestanica'. Daarin zijn dan ook nog weer wat verschillende variëteiten, met in elk geval bloemtinten waarin wat onderscheid zit, maar dat geloof ik dan op dit moment wel - ik moet gewoon m'n ogen open houden voor Salvia sclarea, en dan het liefst de Turk, want zoiets zou ik ook wel in de tuin willen. Of ik moet wat zaadjes meenemen, zoals ik trouwens al met veel zaden heb gedaan uit dit plantsoentje.

Zeer bedankt voor de reacties. Ik zal er aan proberen te denken nog een foto te laten zien als deze plant bloeit.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...