jootje Geplaatst: 15 juni 2019 Geplaatst: 15 juni 2019 Bedankt voor de reacties. Ik ga het hoe dan ook opeten, hihi. Even een foto van mijn zakje Kailan....dan snap je waarom ik twijfel ( de) Quote
henkg Geplaatst: 15 juni 2019 Geplaatst: 15 juni 2019 Off topic:Ik ben (ook?) niet zo van netjes. Wel vind ik het handiger om de gehele onderkant smal af te knippen. Na eerst even getikt te hebben om eventueel klemzittende zaadjes (of de binnenverpakking, als aanwezig) uit het onderste naadje weg te krijgen. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
jootje Geplaatst: 15 juni 2019 Geplaatst: 15 juni 2019 Oeioei, Henk! Het is maar goed dat jij niet n mijn zadenbak kan kijken..... Quote
Mariekeenfrance Geplaatst: 19 juni 2019 Geplaatst: 19 juni 2019 Hallo, dit mooie plantje staat in de tuin is aan komen waaien. De takjes zijn naaldvormig en de bloemetjes zacht lila klokjes en heel klein. Heb het net af gezocht en kan het niet vinden. Quote Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.
Roelie Geplaatst: 19 juni 2019 Geplaatst: 19 juni 2019 Geen plant denk ik, maar wat dan wel?Kwamen we tijdens een wandeling in ons bos tegen.Wie weet het? Quote
rorror Geplaatst: 19 juni 2019 Geplaatst: 19 juni 2019 Roelie ik doe een gok. rottend/beschimmeld substantie.Honden braaksel? Ben erg benieuwd wat andere denken. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Mariekeenfrance Geplaatst: 19 juni 2019 Geplaatst: 19 juni 2019 Bedankt voor de reacties. Ik ga het hoe dan ook opeten, hihi. Even een foto van mijn zakje Kailan....dan snap je waarom ik twijfel ( de) Hallo, deze groenten liggen hier in Frankrijk bij de Grand frais (is een grote vers winkel) het ziet er uit als uitgerekte Brocoli en is best duur. Lijkt mij heerlijk in roerbak schotels. Succes! Quote Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.
Sin Fronteras Geplaatst: 19 juni 2019 Geplaatst: 19 juni 2019 Marieke, jouw mooie plantje is Walstroleeuwenbek (Linaria purpurea) Quote Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe
Charly Geplaatst: 19 juni 2019 Geplaatst: 19 juni 2019 En iemand enig idee over dit blauwe / lila bloempje? Het is maar klein, en staat vrij hoog voor zo’n smal plantje. De plantjes zelf komen als een soort rechte pieren uit de vond (met maar heel kleine blaadjes) Ze schieten dan omhoog en maken dus deze bloempjes. De bloempjes bloeien maar 1 dag. Er zitten meerdere knopjes aan 1 plantje. Geen van de beesten vindt ze lekker trouwens. Ik vond ze vorig jaar erg leuk, dit jaar zijn ze wel heel agressief overal aanwezig. Maakt niet zoveel uit. Alleen worden ze dus niet opgegeten. Dus ik vermoed volgend jaar zeeën van deze vrolijkerd. Quote wees bevriend met kleine dingen
appelvrouw Geplaatst: 19 juni 2019 Geplaatst: 19 juni 2019 Het lijkt wel erg op Vlas (Linum usitatissimum) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Charly Geplaatst: 20 juni 2019 Geplaatst: 20 juni 2019 Dattissem. Net even nagezocht op internet. En idd heeft ie ook de overige kenmerken. Tnx! Quote wees bevriend met kleine dingen
Jorieke123 Geplaatst: 20 juni 2019 Geplaatst: 20 juni 2019 Lijnzaad, uit je kippenvoer Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Charly Geplaatst: 20 juni 2019 Geplaatst: 20 juni 2019 Oh? Hahahahaha. Ja dat issem nog meer en logischer ook!! Quote wees bevriend met kleine dingen
appelvrouw Geplaatst: 20 juni 2019 Geplaatst: 20 juni 2019 is dat niet hetzelfde Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 20 juni 2019 Auteur Geplaatst: 20 juni 2019 Jootje, het is echt Kailan hoor. Dat wat je op de foto van het zakje ziet zijn de okselscheutjes die straks gaan komen, dat is wat je oogst. Nu maakt de plant eerst blad aan. Misschien kun je dit topic weer 'ns doornemen? Staat een oogstbeschrijving van mij in. kailan-wie-heeft-er-ervaring-info-t7424-40.html Kailan is onder veel namen bekend. Chinese broccoli, Kailan, Bimi etc etc etc Quote
Mariekeenfrance Geplaatst: 20 juni 2019 Geplaatst: 20 juni 2019 Marieke, jouw mooie plantje is Walstroleeuwenbek (Linaria purpurea) Bedankt voor het antwoord, het plantje is bijna het zelfde maar die van mij heeft hangende klokjes en een leeuwenbekje is net even anders. Quote Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.
Roelie Geplaatst: 20 juni 2019 Geplaatst: 20 juni 2019 @rorror, Ik kreeg een antwoord op het bushcraftforum dat wel hout lijkt te snijden. Heksenboter dat door slakken is bezocht. Komt meestal niet op gras voor, maar soms wel. Quote
Bit Geplaatst: 21 juni 2019 Geplaatst: 21 juni 2019 Marieke, jouw mooie plantje is Walstroleeuwenbek (Linaria purpurea) Bedankt voor het antwoord, het plantje is bijna het zelfde maar die van mij heeft hangende klokjes en een leeuwenbekje is net even anders. Jouw plant is echt wel walstroleeuwenbek hoor. Wat overigens helemaal geen leeuwenbek is, dat is heel wat anders. Google maar eens op Linaria, z'n wetenschappelijke naam. De jouwe is de Linaria purperea. Quote
Mariekeenfrance Geplaatst: 21 juni 2019 Geplaatst: 21 juni 2019 Ik had er al op gegoogeld, bij mij hangen de klokjes en zitten niet zo dicht op elkaar. Snap dat het geen echte Leeuwenbek zijn. Quote Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.
Bit Geplaatst: 22 juni 2019 Geplaatst: 22 juni 2019 Het zou ook nog Linaria maroccana kunnen zijn, al lijkt mij eigenlijk niet. Moet ik wel zeggen, de foto is ook wel erg onscherp he ? Om met je telefoon scherp te stellen, is soms lastig, hangt ook een beetje van je telefoon af, maar wat helpt is je hand direct achter de bloem houden, de telefoon stelt dan scherp op je hand en pakt dan ook de bloem mee. Hand weg en gelijk foto nemen. Quote
roeier Geplaatst: 23 juni 2019 Geplaatst: 23 juni 2019 Een tijdje terug vroeg ik naar de naam van een plant, hier: https://www.moestuinforum.nl/identificatie-wat-voor-plant-struik-boom-is-dit-2-t24897-60.html#p396179. Dat bleek een scharlei.Toen zei ik al dat ik het zou laten zien als die bloeide, en die bloei is er nu: Niet helemaal mijn stijl, die grote wuivende vaalrose bloemtrossen. Ik vind het blad mooi, dat blijft.Het zijn grote dingen, dat zal dan wel de reden zijn dat je ze niet zo snel bij een plantenwinkel aantreft. Hier moet je plek voor hebben. Quote
jootje Geplaatst: 23 juni 2019 Geplaatst: 23 juni 2019 Weet iemand wat dit is? Staat zomaar met nog wat anderen mooi te wezen n mijn voortuin. Mooie donkerrode stelen....witte blaadjes met vaag rood randje en kegelvormig hart...mag hoe dan ook blijven! Quote
jootje Geplaatst: 24 juni 2019 Geplaatst: 24 juni 2019 Dankje, Oscar....dat is um! Hij is leuk hoor! Quote
Mariekeenfrance Geplaatst: 24 juni 2019 Geplaatst: 24 juni 2019 Het zou ook nog Linaria maroccana kunnen zijn, al lijkt mij eigenlijk niet. Moet ik wel zeggen, de foto is ook wel erg onscherp he ? Om met je telefoon scherp te stellen, is soms lastig, hangt ook een beetje van je telefoon af, maar wat helpt is je hand direct achter de bloem houden, de telefoon stelt dan scherp op je hand en pakt dan ook de bloem mee. Hand weg en gelijk foto nemen. Bij nader inzien (ik heb het laatste bloempje onder het vergrootglas gelegd) is het toch zo'n Waltstroleeuwenbek ,Ik hoop dat hij volgend jaar terug komt. Mensen, bedankt! Quote Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.