Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik of boom is dit? #2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ha! Ja ik had ook de zinnia willen zeggen. Maar was alweer te laat. Die andere weet ik niet.

Heb wel twee andere om in te dienen. Een boom met lange hangers. Zaden denk ik. Kende em niet en dat ligt vast aan mij. Edoch, jullie wss wel?

En daaronder een prachtig blauw bermbloemetje. Is echt meer blauw dan paars, hoewel dat op de foto niet helemaal uitkomt. Iemand ideeën? Bij voorbaat dank voor t meedenken!

4fd1dc2a6ba6ac7cd2a891c06153ad3b.jpg

814fb8eb046c193fcd5e466ae31ad19c.jpg

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Ik zie in die grotere pot van appelvrouw met geen mogelijkheid een Tradescantia. Zie ook niet wat het wél zou zijn, gewoon een siergras ?

• 3 weeks later...
Geplaatst:
WhatsApp-Image-2019-08-05-at-1766361565018536.14WhatsApp-Image-2019-08-05-at-1767981565018536.15In de moestuin van een vriendin staan twee planten die we niet thuis kunnen brengen. Weet iemand wat dit is? Na verschillende uren zoeken heb ik deze niet thuis kunnen brengen.

Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.

Geplaatst:

Begin dit jaar had ik wat zaadjes op ali-expres gekocht, maar ook van mijn schoon-oma wat rode mais zaadjes.

Nu kwamen sommige soorten van ali-express niet op, en ook de rode mais niet. Dus ik heb de aarde hergebruikt destijds om lente uitjes te zaaien.

De lente uitjes zie je staan, maar wat staat er dan nog meer tussen? Ik dacht in het begin dat het de mais was. Maar nu het zo groeit, weet ik echt niet wat het is.

DSC306199481565877792.JPG

Van wat bij ali-express niet was opgekomen, zou een beaucarnea recurvata moeten zijn (Olifantenpoot)

Maar hier lijkt het ook niet op.

Iemand een idee ?

Geplaatst:

Kan ook een of andere iris zijn.

Bij alie-express moet je geen zaden kopen. Het kost weliswaar geen biet maar je krijgt er wel een biet van .... Het zaad voor die blauwbladige Japanse esdoorn: wie daar nog intrapt vraagt erom om bedrogen te worden.

Geplaatst:
Ik vind ze lijken op zaailingen van sisyrinchium striatum. Normaliter staan er zat in mijn voortuin. Nu natuurlijk niet.

Vergelijk het eens met deze foto.

https://waarneming.nl/species/448979/photos/?

Is altijd leuk, bestellen bij Ali. Mijn paprikas werden pepers, en de tomaten werden niks.

Bedankt, Het lijkt er zeker op! Ik laat ze lekker groeien, en zal dan binnen kort het resultaat posten.

Geplaatst:
Kan ook een of andere iris zijn.

Bij alie-express moet je geen zaden kopen. Het kost weliswaar geen biet maar je krijgt er wel een biet van .... Het zaad voor die blauwbladige Japanse esdoorn: wie daar nog intrapt vraagt erom om bedrogen te worden.

We wachten af wat het gaat worden.

De blauwbladige Japanse esdoorn had ik zien staan, naast de regenboog boom met alle kleuren. Daar was ik zo ie zo niet ingetrapt.

Maar voor een bestelling van nog geen euro, en geen verzend kosten... Dan probeer je wel is wat.

Geplaatst:

Heb je Turkse buren toevallig? In Turkije wordt alleen deze postelein gekweekt. Ik vind die ook lekkerder smaken. Wist niet dat hij in nl onder de noemer wilde postelein bekend stond. Bij ons als “Turkse postelein” heerlijk in een yoghurtknoflook dip met veel postelein en een paar blaadjes verse munt. Scheutje olie erover en wat zout. Broodje erbij. Nomnomnom lekker hoor!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...