Patrijs Geplaatst: 11 juni 2020 Geplaatst: 11 juni 2020 (aangepast) @rorror : Het zou ook zomaar een peul kunnen zijn. De grijze roodbloeiende rijspeulen lijken hier ook op. Het verschil is makkelijk, eet er een op. Zitten er harde vliezen in de peul dan is het een erwt. Zo niet dan heb je peultjes. Grijze roodloeiende en als je je afvraagt waar ze vandaan komen? Hier worden regelmatig peulen gepikt......😉 Maar gemengd konijnenvoer zou ook heel goed kunnen: 11 juni 2020 aangepast door Patrijs 1 Quote De moestuin van Patrijs
Erny Geplaatst: 11 juni 2020 Auteur Geplaatst: 11 juni 2020 @Patrijs hihi je link zegt: grijze roodloeiende 🐮 Heb die peul ook maar mijn bloemen lijken wat paarser als die op de foto. Steeds 1 paarse bloem en een lila ernaast. 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 11 juni 2020 Geplaatst: 11 juni 2020 (aangepast) Ik moet ook geen aardbeientaartjes boven mijn toetsenbord eten...…. Al die kruimels.😡 En op de foto van het konijnen voer zie ik iets wat meer op een erwt lijkt dan op een peulenzaadje. (dacht ik) Maar ik heb net alle voorjaarszaden naar zolder gebracht en heb geen zin om dat na te kijken. 11 juni 2020 aangepast door Patrijs Quote De moestuin van Patrijs
angela († maart 2025) Geplaatst: 11 juni 2020 Geplaatst: 11 juni 2020 @appelvrouw die sla ken ik heb ik ook wel eens zal even kijken of ik hem kan vinden Die clematis heb je die niet toevallig van Goldfish die heeft er op de MTFD ooit meegebracht? Misschien weet hij de naam? Quote
appelvrouw Geplaatst: 11 juni 2020 Geplaatst: 11 juni 2020 Dank Je Angela. De naam die Bit gegeven heeft klopt hoor, ik heb alleen nogmaals de bloem van dichtbij erop gezet voor de zekerheid. Inderdaad van Vincent. Ik hoop dat je met de sla naam kunt komen! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 13 juni 2020 Geplaatst: 13 juni 2020 @appelvrouw ik heb het zaden bakje doorgespit en ik denk Little leprechaun Maar ik weet het niet zeker. Quote
weknow Geplaatst: 13 juni 2020 Geplaatst: 13 juni 2020 Op 11-6-2020 om 13:28, rorror zei: Waar worden die erwten voor gebruikt? Want ik vond deze ontkiemt op terras... En ik weet zo één twee drie niet iemand hier in de buurt die een moesttuin heeft. Vogelvoer in winter? Kippenvoer? Proppenschieter 😇?? Zou ook een peul kunnen zijn...maar dat is een soort erwt. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
appelvrouw Geplaatst: 13 juni 2020 Geplaatst: 13 juni 2020 @angela bedankt. Hij lijkt er wat kleurstelling betreft op, maar deze salade is niet little en ik mis ook de deuk boven in het blad of de platte bovenkant van het blad. Ik zoek nog ff verder! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
fre3ke Geplaatst: 14 juni 2020 Geplaatst: 14 juni 2020 (aangepast) Ik vond deze klimplant op straat en heb hem in de vollegrond gezet. Ik dacht eerst aan kiwiplant, maar het blad is ongetand. Het blad is dik leerachtig met een rode gloed. Iemand een idee wat het is? Ik heb hem vergeleken met de echte jasmijn maar dat is het niet denk ik. Het jonge blad is vrij stomp en bij de jasmijn is dat spits. 14 juni 2020 aangepast door fre3ke Quote
rorror Geplaatst: 14 juni 2020 Geplaatst: 14 juni 2020 Het lijkt een peul te worden. Links op de foto. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Vastone Geplaatst: 14 juni 2020 Geplaatst: 14 juni 2020 Tussen alle allbesstruiken staat 1 struik waar een ander soort bes aan groeit, geen idee wat het kan zijn en ik heb ook de bloei gemist dus daar geen referentie van. Benieuwd of iemand van jullie weet wat het is! Het lijkt wel een beetje op kruisbes, maar zijn niet zo groot (Maar ietsjes groter dan de aalbessen) en er zitten ook geen stekels aan de struik. Quote
D_SDennis Geplaatst: 14 juni 2020 Geplaatst: 14 juni 2020 @fre3ke Dat is een Sundaville, een klimplant die doorgaans de hele zomer bloeit. Niet winterhard. Quote
weknow Geplaatst: 14 juni 2020 Geplaatst: 14 juni 2020 9 uren geleden, fre3ke zei: Ik vond deze klimplant op straat en heb hem in de vollegrond gezet. Ik denk kamperfoelie Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
weknow Geplaatst: 14 juni 2020 Geplaatst: 14 juni 2020 33 minuten geleden, Vastone zei: staat 1 struik waar een ander soort bes aan groeit Zwarte bes ofwel Cassis 1 Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Bit Geplaatst: 15 juni 2020 Geplaatst: 15 juni 2020 @fre3ke Ik denk toch de Toscaanse Jasmijn (Trachelospermum jasminoides), En die zwarte bes lijkt mij een jostabes. 1 Quote
roeier Geplaatst: 15 juni 2020 Geplaatst: 15 juni 2020 Ik gok toch eerder op zwarte bes, maar het is lastig om zo van een foto te zeggen. Jostabessen gaan in grootte richting de kruisbes, en de struik groeit onstuimig, is moeilijker onder contrôle te houden dan een zwarte bes-struik. Misschien dat Vastone even om zich heen moet vragen of iemand een zwarte bes heeft, en vergelijken, want zwarte bessen zijn nog wel overal aanwezig. Jostabessen zijn minder algemeen. Ik doe nog even een vervolg-foto van mijn Allium waar niemand een gok naar durfde doen, eerder liet ik een foto zien van de plant: https://www.moestuinforum.nl/topic/25322-identificatie-wat-voor-plant-struik-of-boom-is-dit-2/page/19/?tab=comments#comment-397561. De grootste stengel is geknapt met een storm, de kleinere heeft het overleefd en gaat richting de twee meter, de grotere was daar waarschijnlijk al overheen geweest, dus dit is geen onopvallend Alliumpje. Van een kleine scheut die om lag en niet heeft gebloeid heb ik de bol opgegraven. De centrale bol meet een kleine vijf centimeter, en er zitten Olifanten knoflook-achtige bolletjes aan. Ik ben benieuwd hoe groot de bol zal zijn van één van die twee meter jongens. 1 Quote
Flup Geplaatst: 15 juni 2020 Geplaatst: 15 juni 2020 Wow, dat is wel heel groot roeier! Heb vandaag van de buren een bakje met "minikersen" gekregen. Die groeien aan bomen hier in het wild. De vruchten zijn eetbaar en hebben qua smaak wel wat weg van aardbeien. Zelf dacht ik dat het misschien wel bessen van de Amerikaanse vogelkers kunnen zijn, maar ik weet dat niet zeker. Kunnen jullie misschien aan de hand van deze foto zeggen hoe deze boom heet? En of de bessen inderdaad zo eetbaar zijn als de buurvrouw beweert? De vruchten zijn vergelijkbaar groot als zwarte bessen. Quote
appelvrouw Geplaatst: 15 juni 2020 Geplaatst: 15 juni 2020 (aangepast) Krentenboompje, Amelanchier bloeit prachtig in het voorjaar en de blaadjes kleuren rood in de herfst. Bij mij zijn alle bessen er al uit gegeten. Jawel eetbaar en lekker zoet, kunnen ook melig worden. De vogels zijn meestal sneller dan jij om de boom leeg te eten. @roeier dat is toch een olifanten solo.. 15 juni 2020 aangepast door appelvrouw 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
acpronk Geplaatst: 15 juni 2020 Geplaatst: 15 juni 2020 Dit is toch Nieuw-Zeelandse spinazie? Of toch wat anders?Komt spontaan op uit de compost, net als duizenden onkruiden per vierkante meter Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Patrijs Geplaatst: 15 juni 2020 Geplaatst: 15 juni 2020 Ja, komt altijd spontaan op. Sterk zaad. Quote De moestuin van Patrijs
acpronk Geplaatst: 15 juni 2020 Geplaatst: 15 juni 2020 Mooi, bedankt! Dan ga ik ze naar een betere plek verplaatsen. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Patrijs Geplaatst: 15 juni 2020 Geplaatst: 15 juni 2020 Ze willen nog wel eens slecht reageren op verplanten, zeker deze wat grotere planten bij warmer weer. Takjes er af halen (en opeten) kan dat tegengaan. En hoe meer je snoeit des te meer hij groeit. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Flup Geplaatst: 15 juni 2020 Geplaatst: 15 juni 2020 13 uren geleden, appelvrouw zei: Krentenboompje, Amelanchier bloeit prachtig in het voorjaar en de blaadjes kleuren rood in de herfst. Bij mij zijn alle bessen er al uit gegeten. Jawel eetbaar en lekker zoet, kunnen ook melig worden. De vogels zijn meestal sneller dan jij om de boom leeg te eten. Dank je wel! weer wat geleerd. Kan ik die zaden / vruchten ook planten in de tuin of heeft dat niet zoveel zin en kan ik beter een boompje kopen? Deze struiken groeien achter ons huis en bloeien inderdaad heel vroeg. Nu zitten er veel vogelnesten in. Nooit geweten dat er ook besjes aankwamen. Quote
appelvrouw Geplaatst: 15 juni 2020 Geplaatst: 15 juni 2020 Geen idee of je ze kunt zaaien ik zou een boompje kopen als je al een grotere wil. Ik heb er bij mij nooit een zaailing onder de boom gezien. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
fre3ke Geplaatst: 15 juni 2020 Geplaatst: 15 juni 2020 On 6/14/2020 at 8:42 PM, D_SDennis said: @fre3ke Dat is een Sundaville, een klimplant die doorgaans de hele zomer bloeit. Niet winterhard. Ja, ik denk dat dat hem is, dank je. Ook wel logisch, een afgedankte kamerplant. Misschien krijg ik dan nog wat bloemen eraan voordat hij sterft. Ik laat het nog weten! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.