Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

De onderste foto lijkt mij vlas ofwel lijnzaad.

Geplaatst:

O, dank jullie! Wat leuk, vlas. Daar wordt linnen van gemaakt, maar dan zullen ze wel wat groter moeten zijn, denk ik.

Edit: de korte soort is blijkbaar voor het lijnzaad. Daar is het ook uit gegroeid, want ik heb geprobeerd de vogels met lijnzaad te voeren. Geen spontaan onkruid dus

aangepast door fre3ke

Geplaatst:

Deze dan? Is aan komen waaien.
Ik ken hem goed maar weet geen naam en heb die mooie app van jullie niet 🤨

DSCF9487.JPG.a7420606d0f386b6cc4773223417b331.JPGDSCF9489.JPG.001c14c882c2d2ba25979fea4cc2db98.JPG

aangepast door speets
Ik probeer ze naast elkaar te krijgen maar dat lukt niet :-/

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Koninginnekruid?

Geplaatst:

Ja! Ik denk dat dat 'm is: Eupatorium album. Ik ken hem alleen paarsbloeiend.

Hij is bij de munt in gekropen, dus dan ga ik hem eruit halen. Is leuk.

Dank je wel 😃

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

@fre3ke Klopt, vlas voor linnen heeft lange stengels en weinig vertakkingen. Lijnzaad heeft juist veel vertakkingen en bloempjes. Het zijn andere variëteiten. In beide gevallen is de naam usitatissimum meer dan verdiend. Ik heb zelf een paar jaar een vierkante meter vlas gekweekt voor linnen, maar het is een nogal bewerkelijk proces tot je een stukje stof hebt. Wel interessant om te doen 🙂

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Wat denken jullie, een mispel oid? 

1ADB40F5-4EC4-44B4-8A36-AAE86031E9A5.jpeg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Gevonden bij de Kringloop.DSCF9542.thumb.JPG.d746e6c3d16a9fdc289684d7a60d4e38.JPG

Geen idee wat het is.

Lijkt een Sansevieria, maar het blad is anders. Niet succulent, meer Dracena-achtig.

35 cm vanaf de aarde.

Heb al uitgebreid gezocht, maar zelfs google geeft geen bruikbare hit.

(De bovenkant is wat misvormd, alsof hij op zijn kop heeft gestaan).

Wie-o-wie?

Geplaatst:

De onderkant doet me denken aan iets van bromelia stekjes maar de bovenkant weer niet

Geplaatst:

Plant zou een paprika moeten zijn 

Zie wel dat t wat anders is maar nog niet kunnen vinden wat

Onkruid misschien?

20220806_101829.jpg

Geplaatst:

Dit lijkt wel heel erg op Nachtschade (Solanum nigrum), onkruid dus. Let op de bessen zijn giftig!

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

Geplaatst:

Zwarte nachtschade hoort wel bij dezelfde familie als de parika, dus je zat in de buurt!

Geplaatst:

Zwarte nachtschade, hoort wel bij dezelfde familie (Solanacae) als de paprika.

Geplaatst:

OK, bedankt  👍.. haal t er gelijk uit.
Plantje was gekocht... miskoop dus

Geplaatst:

Op de mtfd liet ik een paar knolletjes achter van de Amorphophallus. Het lijkt erop dat die op jouw composthoop terecht gekomen zijn 😀

Geplaatst:

Hallo,

In bijlage enkele foto's van een plant die bij ons in de tuin groeit nu.

Ik heb een mix van eenjarige zaden gezaaid en hier komt deze plant uit. Ik heb geen idee van welke zaden in de mix zaten.

Nu zou ik bij jullie graag willen horen of iemand deze plant kent.

Ik zou deze graag volgend willen zaaien op een paar plaatsen, maar alleen de deze dan.

Extra hierbij: bestaat deze plant of een soortgelijke ook als meerjarige of vaste plant?

Alvast bedankt.

Mvg,

Tom

IMG_0949.jpg

IMG_0950.jpg

Geplaatst:

Dit is amaranth. Geen idee of hier een vaste vorm van bestaat.

Geplaatst:

Amaranth is eenjarig, maar zaait zichzelf gezien de hoeveelheid zaden wel makkelijk uit. Gewoon een strengetje zaad bewaren en opnieuw zaaien. Heel mooie plant vind ik, ook prima als snijbloem te gebruiken.

Geplaatst:

@Mellie  bedoel je dan dat deze volgend jaar gewoon overal gaat uitkomen? dat is natuurlijk ook niet de bedoeling 😀

of moeten de zaden effectief droog en donker bewaard worden in de winter en in de lente terug zaaien om uit te komen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic