weknow Geplaatst: 10 maart 2016 Geplaatst: 10 maart 2016 Leuke en goed opgezette website, Bubbels. Compliment ook voor de duidelijke en overzichtelijke informatie die je erbij geeft en de hulp voor wie zelf zijn soortjes wil vermeerderen. Complimenten Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
AnnekeW Geplaatst: 10 maart 2016 Geplaatst: 10 maart 2016 Je zaden zijn onderweg Anneke. Hoop dat ze hun best voor je doen. Ik ga toch ook eens op Gea's site kijken. Ik gebruik haar site vaak als naslagwerk en moet er dus eigenlijk ook eens bestellen. Top! Quote
victorhurxkens Geplaatst: 21 maart 2016 Geplaatst: 21 maart 2016 Een website van Tom Deseyn, leuke website met tips en ook een hele handige webshop, daarnaast maakt hij ook leuke filmpjes op youtube over zijn moestuin en andere dingen, aanrader. Quote
tuinLB Geplaatst: 21 maart 2016 Geplaatst: 21 maart 2016 Website en webshop heb uk nog niet veel/geen ervaring mee. Filmpjes vindt ik leuk om te zien en af en toe ook nog wel handig. Quote
Bubbels Geplaatst: 22 maart 2016 Geplaatst: 22 maart 2016 (aangepast) Leuke en goed opgezette website, Bubbels. Compliment ook voor de duidelijke en overzichtelijke informatie die je erbij geeft en de hulp voor wie zelf zijn soortjes wil vermeerderen. Complimenten  Dat vind ik toch wel even een heel fijn compliment hoor. *bloos* Dankjewel! 22 maart 2016 aangepast door Gast Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Indy Geplaatst: 22 maart 2016 Geplaatst: 22 maart 2016 Bonenzaden en nog wat zaden besteld bij www.edithsgarden.com Snelle levering,en 0,50 cent per zakje. Voor mijn ,niet zo'n grote tuin, ideaal. Ook nog een leuk zakje met pronkbonen cadeau. Leuk detail, zij tuiniert ook volgens de maankalender. Quote
Nedlets Geplaatst: 27 maart 2016 Geplaatst: 27 maart 2016 Iemand recente ervaringen met 123zaden.nl? Ik hoor heel verschillende ervaringen. Overwegend goede reviews maar als ik google toch ook wel berichten dat zaden niet kiemkrachtig genoeg zijn? Of misschien met exclusieve zaden? Wil vandaag of morgen eens wat bestellen. Quote
Flup Geplaatst: 28 maart 2016 Geplaatst: 28 maart 2016 (aangepast) Mijn ervaring is minder positief met 123-zaden. Zaden kiemen nauwelijks tot helemaal niet. Heb dit jaar voor het eerst daar wat besteld en dat was gelijk ook voor het laatst. Ze zijn niet duur, maar goedkoop is duurkoop als de zaden niet kiemen.Het ging om diverse soorten groentezaden én pepers. De pepers zijn niet gekiemd en van de groenten is (wat tot nu toe gezaaid kan worden uiteraard) weinig gekiemd. 29 maart 2016 aangepast door Gast Quote
Vierkantemoestuin Geplaatst: 29 maart 2016 Geplaatst: 29 maart 2016 Mijn ervaring is minder positief met 123-zaden. Zaden kiemen nauwelijks tot helemaal niet. Heb dit jaar voor het eerst daar wat besteld en dat was gelijk ook voor het laatst. Ze zijn niet duur, maar goedkoop is duurkoop als de zaden niet kiemen.Het ging om diverse soorten groentezaden, ik had een verrassingspakket gekocht én pepers. De pepers zijn niet gekiemd en van het verrassingspakket is (wat tot nu toe gezaaid kan worden uiteraard) slecht tot niet gekiemd. Beste Flup: Ik denk dat u nu 2 webshops door elkaar haalt want 123zaden verkoopt geen verrassingspakketen. Nooit gedaan!! Het zou jammer zijn als u 123zaden ongewild een slechte naam bezorgd. Quote Volg de vierkantemoestuin op: https://www.facebook.com/4kantemoestuin
Pieter16 Geplaatst: 29 maart 2016 Geplaatst: 29 maart 2016 De zaden van 123zaden kiemen zeer onregelmatig, helaas Quote Regenwormen graven gangen, en veel!
Flup Geplaatst: 29 maart 2016 Geplaatst: 29 maart 2016 Mijn ervaring is minder positief met 123-zaden. Zaden kiemen nauwelijks tot helemaal niet. Heb dit jaar voor het eerst daar wat besteld en dat was gelijk ook voor het laatst. Ze zijn niet duur, maar goedkoop is duurkoop als de zaden niet kiemen.Het ging om diverse soorten groentezaden, ik had een verrassingspakket gekocht én pepers. De pepers zijn niet gekiemd en van het verrassingspakket is (wat tot nu toe gezaaid kan worden uiteraard) slecht tot niet gekiemd. Beste Flup: Ik denk dat u nu 2 webshops door elkaar haalt want 123zaden verkoopt geen verrassingspakketen. Nooit gedaan!! Het zou jammer zijn als u 123zaden ongewild een slechte naam bezorgd. Daar heeft u helemaal gelijk in, dat verrassingspakket heb ik niet bij 123-zaden gekocht. Mijn excuses. Het bericht zal ik daarom aanpassen. Quote
pirke64 Geplaatst: 31 maart 2016 Geplaatst: 31 maart 2016 Bestel er regelmatig met meestal goede resultaten. Echter zijn er soms zaden die minder goed kiemen al vraag ik me wel af of dat ook niet aan de omstandigheden ligt. Bijvoorbeeld gebruik van een goede propagator maakt voor veel groenten en bloemen een wereld van verschil. Ik ben verder erg foed te spreken over seedo.nl, een andere webshop met een groot assortiment voor mooie prijzen. Levering is bij beide webshops steeds perfect geweest. Quote
CindyB Geplaatst: 31 maart 2016 Geplaatst: 31 maart 2016 De service van 123zaden is heel goed, maar helaas heb ik ook de ervaring met hele slechte kieming. Ik zal dus ook niet meer bij 123zaden bestellen. Quote Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas.
Indy Geplaatst: 1 april 2016 Geplaatst: 1 april 2016 Ik ben ook niet zo tevreden over 123zaden. Hier ook de ervaring dat het erg slecht opkomt. Zelfs de Oostindische kers, die toch echt niet een moeilijke kiemer is. Quote
victorhurxkens Geplaatst: 8 april 2016 Geplaatst: 8 april 2016 Een hele leuke site om te bezoeken is moestuinweetjes.com, zij hebben nu ook een mooie webshop waar je zelfs groente planten, (sla, kolen , vruchtgewassen) kan kopen en ook veel materiaal, onder andere woelvorken enzovoorts, echte aanrader! Quote
Toto Geplaatst: 8 april 2016 Geplaatst: 8 april 2016 Bedankt voor de tip. Topsite, echt veel details. Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
weknow Geplaatst: 8 april 2016 Geplaatst: 8 april 2016 Die site ziet er leuk uit, daar is aandacht aan besteed. Dat het surfen er op niet zo goed lukt (ik ga zonder klikken telkens naar dezelfde pagina's )...allez. Maar de kwaliteit van de adviezen (ik bekeek wat stukjes over bodem en bemesting o.a.) vind ik ver onder de maat... soms ronduit onjuist/slecht of eenzijdig/onvolledig. Ik ben maar gestopt...ben geen recensent voor hen...gaat bij mij in het vakje "niet geweldig"! Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
victorhurxkens Geplaatst: 8 april 2016 Geplaatst: 8 april 2016 Ben ik het niet mee eens, vertellen juist per groente wat ze aan bemesting nodig hebben. Quote
speets Geplaatst: 29 april 2016 Geplaatst: 29 april 2016 Onlangs heb ik een speciaal soort folie besteld bij http://www.Warentuin.nl "het grootste online tuincentrum van Nederland" én "de goedkoopste van NL", beweren ze.Ik kreeg een T&T-code, maar die werd niet herkend. Dus nog een mail er achteraan of ze soms vergeten waren om het pakket te posten Daarna werd de verkeerde folie bezorgd, in een veel te grote doos. Ze zouden het omruilen, maar ik moest zelf maar zien hoe ik die doos weer op het postkantoor kreeg  Intussen had ik op internet gelezen dat ze vaker mensen laten betalen voor artikelen die ze helemaal niet op voorraad hebben. Dus ik belde de klantenservice, waar ze me verzekerden dat het bestelde artikel op voorraad was. Niet dus! Pffffffff  Vervolgens https://www.zaadhandelvanderwal.nl gebeld.De volgende dag werd het al bezorgd! Wat een verschil  Vanmorgen las ik ook in de Consumentengids een klacht over die site. Afrader. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Nieuw Geplaatst: 21 mei 2016 Geplaatst: 21 mei 2016 Hebben er meer mensen problemen met vreeken.nl? Ze hebben ontzettend veel (zeg maar: alles), maar leveren pas na een week of 8. Als het niet langer duurt.. Niet echt handig vindt ik.Ben dol op tabernal-zaden.nl en http://www.wiltfang.nl (dure, maar heeeele mooie spullen)http://www.tuinspul.nl is ook leuk. En natuurlijk http://www.chimaeru.nl voor je laarzen in de tuin!  Tabernal-zaden is ook erg fijn. Hebben best een flink assortiment, en leveren supersnel zonder vreemde administratiekosten enzo. De service (hadden een verkeerde hoogte sugar snap geleverd) is ook echt super.  Vreeken.nl is een hele slechte bedrijf. Ik had daareen bestelling gedaan en duurde erg lang voordat ik aarbeien kreeg. Uit eindelijk gekregen, verder zag de planten half dood. Dus even water gegeven en pasr dagen wachten tot dat ze stevig waren zodat overpotten goed gaat. Nadat ik los had gehaald zag ik verschillenden beesten bewegen en zelfs slak zonder huisje met een worm beide in potgrond verstopt, gelukkig waren beiden de andere zonder slakken en wormen. Maar toch verwachte ik een schone potgrond. Daarnaast kreeg ik geen handleiding wat je moet doen of wat dan ook. Mij klacht negeren hun heel erg hard. Quote
Bubbels Geplaatst: 21 mei 2016 Geplaatst: 21 mei 2016 Vreeken is geen slecht bedrijf naar mijn bescheiden mening, ze kunnen alleen het webshop-gedeelte niet goed aan lijkt het. Ik vind een worm in mijn potgrond een goed teken, maar ook dat is persoonlijk. Ik ben vrij recent nog in de winkel geweest en ze krijgen absurd veel bestellingen en mails. Het is algemeen bekend dat je heel lang op antwoord moet wachten. Maar de planten die ik daar zag zagen er echt goed uit en het assortiment is gewoonweg geweldig. Geen slecht bedrijf, wel een slecht functionerende webshop. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Jorieke123 Geplaatst: 21 mei 2016 Geplaatst: 21 mei 2016 Het (mijn) geciteerde bericht is erg oud, de laarzen webshop is alleen al jaren uit de lucht Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
pippi Geplaatst: 22 mei 2016 Geplaatst: 22 mei 2016 Vreeken.nl is een hele slechte bedrijf. Ik had daareen bestelling gedaan en duurde erg lang voordat ik aarbeien kreeg. Uit eindelijk gekregen, verder zag de planten half dood. Dus even water gegeven en pasr dagen wachten tot dat ze stevig waren zodat overpotten goed gaat. Nadat ik los had gehaald zag ik verschillenden beesten bewegen en zelfs slak zonder huisje met een worm beide in potgrond verstopt, gelukkig waren beiden de andere zonder slakken en wormen. Maar toch verwachte ik een schone potgrond. Daarnaast kreeg ik geen handleiding wat je moet doen of wat dan ook. Mij klacht negeren hun heel erg hard. Ik heb zelf goeie ervaringen met Vreeken. Ze leveren niet supersnel, maar het is feitelijk ook maar een klein bedrijf dat het in sommige periodes hartstikke druk heeft.  Had je aardbeiplantjes of frigo-aardbeien besteld? De frigo-aardbeien zien er altijd wat dramatisch uit, veel wortels en wat zielige blaadjes, maar dat hoort zo. Staat er op de website niks over hoe je de plantjes verder moet behandelen?  En wormen en slakken in je potjes, tsja... Ik kreeg gisteren de bestelling van Bastin binnen met vaste planten voor de tuin van mijn moeder en ik kreeg er een hele dierentuin bij. Een mier, een rups, vliegjes, spinnetjes en een engerling, en ik weet niet wat er nog IN de potjes zit. Ik vind dat geen punt, is alleen maar bewijs dat alles gezond en gifvrij is.  Een worm in je aarde is helemaal super, ik zou hem zelf graag tussen mijn plantjes zetten, vers bloed en genendiversiteit is niet slecht.  (Die mier heb ik doodgemaakt trouwens, ik geloof niet dat een vreemde mier het overleeft zo ver van huis en dat vind ik zielig. ) Nieuw, zou jij niet beter wat leuke kamerplanten kunnen kweken in plaats van groente en fruit? Want het meeste aan groente en fruit doet het buiten (met wormen en allerlei andere beestjes) in de regel beter dan in huis, terwijl je in huis in een 'schone' omgeving wel prachtige andere planten kan houden. Kruiden binnen kweken kan ook prima, gewoon zelf zaaien en voor een zonnig raam zetten. Quote
speets Geplaatst: 22 mei 2016 Geplaatst: 22 mei 2016 Daarnaast kreeg ik geen handleiding wat je moet doen of wat dan ook.Gewoon in de grond stoppen misschien? Â En verder even googlen als je er nog helemaal geen idee van hebt. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Nieuw Geplaatst: 22 mei 2016 Geplaatst: 22 mei 2016 Vreeken.nl is een hele slechte bedrijf. Ik had daareen bestelling gedaan en duurde erg lang voordat ik aarbeien kreeg. Uit eindelijk gekregen, verder zag de planten half dood. Dus even water gegeven en pasr dagen wachten tot dat ze stevig waren zodat overpotten goed gaat. Nadat ik los had gehaald zag ik verschillenden beesten bewegen en zelfs slak zonder huisje met een worm beide in potgrond verstopt, gelukkig waren beiden de andere zonder slakken en wormen. Maar toch verwachte ik een schone potgrond. Daarnaast kreeg ik geen handleiding wat je moet doen of wat dan ook. Mij klacht negeren hun heel erg hard. Ik heb zelf goeie ervaringen met Vreeken. Ze leveren niet supersnel, maar het is feitelijk ook maar een klein bedrijf dat het in sommige periodes hartstikke druk heeft.  Had je aardbeiplantjes of frigo-aardbeien besteld? De frigo-aardbeien zien er altijd wat dramatisch uit, veel wortels en wat zielige blaadjes, maar dat hoort zo. Staat er op de website niks over hoe je de plantjes verder moet behandelen?  En wormen en slakken in je potjes, tsja... Ik kreeg gisteren de bestelling van Bastin binnen met vaste planten voor de tuin van mijn moeder en ik kreeg er een hele dierentuin bij. Een mier, een rups, vliegjes, spinnetjes en een engerling, en ik weet niet wat er nog IN de potjes zit. Ik vind dat geen punt, is alleen maar bewijs dat alles gezond en gifvrij is.  Een worm in je aarde is helemaal super, ik zou hem zelf graag tussen mijn plantjes zetten, vers bloed en genendiversiteit is niet slecht.  (Die mier heb ik doodgemaakt trouwens, ik geloof niet dat een vreemde mier het overleeft zo ver van huis en dat vind ik zielig. ) Nieuw, zou jij niet beter wat leuke kamerplanten kunnen kweken in plaats van groente en fruit? Want het meeste aan groente en fruit doet het buiten (met wormen en allerlei andere beestjes) in de regel beter dan in huis, terwijl je in huis in een 'schone' omgeving wel prachtige andere planten kan houden. Kruiden binnen kweken kan ook prima, gewoon zelf zaaien en voor een zonnig raam zetten. Het is eerste jaar dat dit allemaal deed dus het moest wel omdat ik grasg een keer wilde proberen.Maar hun kon tenminste doorgeven dat wat bij zaten. Dan kon ik beter worm naar je toesturen. Speets, dat is probleem niet maar het zou wel handig zijn zodat je zeker van bent dat je niks bent vergeten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.