Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2021

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op 6-3-2021 om 19:08, Vastone zei:

Toch Palmkool en rode kool voorgezaaid nog even kijken hoe ik die ga beschermen tegen het koolwitje. En gemengde pluksla buiten in de bak. 

ik heb hier anti-insectengaas voor de kool sinds een jaar of 2, werkt top!

en geeft ook een beetje isolatie tegen wind

hier ook kool gezaaid en turkse spinazie, morgen de tomaat onderstam en ras

• Thanks 1
Geplaatst:

Vorig jaar had ik rond deze tijd de wortels gezaaid in de volle grond. echter was het toe veel warmer. bv begin maart stond mijn Pluot en iets daarna mijn perzikken in bloei. Deze hebben nu nog knoppen.

Voor de komende week wordt koud weer voorspeld. Heeft het nut om nu al wortels te zaaien, of beter nog een weekje wachten?

Geplaatst:

@RolandWortelen kiemen traag vanaf een graad of 8 rondtemperatuur.

Met wat kappen of plastic kan het misschien al in Oss, en anders komen ze vanzelf als de temperatuur wat stijgt aan het eind van de maand.

Dan zijn de zaadjes al lekker voor geweekt.

Vandaag suikererwtjes buiten gelegd. 

Binnen gekiemde pepers gezaaid en de eerste potjes met tomatenzaad klaargemaakt.

Ik ben bang dat ik veel te veel soorten/ planten ga krijgen.😳

Geplaatst:

De eerste bloemen voorgezaaid. Oost Indische kers (een roze variant van de nieuwe tuin, dus heel benieuwd!) , lavatera, bonte salie 2 kleuren, duizendblad, rode zonnehoed, zomeraster, leeuwenbek en goudsbloem. 

Geplaatst:

In de nieuwe kas IJsbergsla, snijsla , regenboog radijsjes en Radijs van eigen zaad..Ben benieuwd hoe dat het doet.

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Geplaatst:

Ik heb amaranth gezaaid die ik van Flup had en ook tomatenzaadjes van haar. Of ja. Uit de bio doos via Flup. Geen idee eigenlijk of ik te vroeg ben voor amaranth.

Heb 25 tomatensoorten gezaaid... als ik had moeten gokken, had ik een stuk of 10 gezegd. Dus... misschien een tikkeltje veel. En dan zit mijn lievelings er nog niet bij uit tijdnood. Zucht.

Muismeloen, extra ashwaganda om straks weg te kunnen geven en stengelsla. Eerste x. Benieuwd naar de smaak.

Geplaatst: (aangepast)

De derde lichting tuinbonen geplant en gelijk wat jonge verstekelingen (zonnebloem, sla, snijbiet en N-Z spinazie ) die bij de tuinbonen waren opgekomen verspeend.

Ook nog wat ontkiemd peperzaad geplant/zaaid.

aangepast door Patrijs
Geplaatst:
Op 10-3-2021 om 17:59, Patrijs zei:

minderen

O ik heb ook erg last van niet minderen...😞😏

Ik heb de capucijners aan t hek gezet, nu maar hopen dat de duiven eraf blijven. Wel heb ik wat cdtjes aan touwtjes erboven gehangen.

en binnen heb ik amsoi, paksoi en bind sla gezaaid.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Afgelopen weekend: Aardappelen gepoot. Erg vroeg maar de afgelopen jaren ook redelijk goed gegaan. Is alleen iets beter opletten met late vorst, als de planten boven de grond komen.

Verder wortels, spinazie en bladmoes gezaaid in de volle grond en pootuitjes geplant. Ook weer erg vroeg maar de komende 2 weekenden was ik er anders niet aan toe gekomen. 

Geplaatst:

In Deno: tomaat Venus, Klokken van Ierland en Zinnia’s.

Gewoon in grond: sla en cavolo nero, 2 soorten basilicum.

4 supermarkttomaatzadenplantjes verspeend.

Geplaatst:
On 3/15/2021 at 7:21 PM, Patrijs said:

Ik ben bang dat ik veel te veel soorten/ planten ga krijgen.😳

Ik checkte toevallig van de week de grootte van jouw tuin want ik dacht: waar láát ze dat allemaal??? Onze tuin is ongeveer even groot, met het verschil dat jij volgens mij dat jij een volledige nutstuin hebt en geen bebouwing buiten je kas. Dus meer oppervlak. Na aftrek van bestaande bebouwing, bestrating, gras en sierstruiken en fruitbomen blijft bij ons denk ik maar 100-150 m2 over voor echt groente telen. Waarvan een aantal plekken te veel schaduw heeft.

Geplaatst: (aangepast)
2 minutes ago, mdubbelm said:

blijft bij ons denk ik maar 100-150 m2 over voor echt groente telen

Off topic: Volgens mij ben ik hier veel te optimisch mee. Ik zal donderdag als ik op de tuin ben de werkelijke teeloppervlakte nog weer eens meten.

aangepast door mdubbelm
Geplaatst:

In ieder geval vandaag een plekje gevonden voor de Heraut peulen die nodig de grond in moesten.

Dat heb je met dat mooie voorjaarsweer, warm onder glas en nachtvorst buiten.

Ik heb ze voor 't gaas gegooid.

Hier 350M2, waarvan ong. 30m2 asperges en 10 M2 bessen en 30M2 glas en dan nog zo'n 10M2 met compostbakken, gereedschap, water, opslag etc.

Gelukkig heb ik geen stenen paden en kan ik bij gebrek aan grond het pad omspitten en beplanten......

Ik heb sowieso weinig pad maar de tuin opgedeeld in grote vakken van ong. 15m2.

dan kan je tenminste meters maken. 

En soms gebruik ik tijdelijk een braakliggend stuk bij andere tuinen.🤫

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...