Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag (of gisteren) in de tuin gedaan? 2021

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@appelvrouw, wat goed dat je de tuinbonen hebt afgeknipt. Ik neem aan de planten vlak boven de grond? En de wortels met hun stikstofknolletjes laten zitten?

Ik kon dat niet opbrengen vanochtend, het was al warm en ik wilde het hele bed opruimen. Moet vandaag alle bonen pellen, blancheren en invriezen. Ik heb de hele bos planten eruit getrokken, meegenomen naar huis om onder de parasol verder te gaan pellen, neusjes er ook af. Nu tijd voor een middagdutje, vanmiddag/avond weer verder.😴

Geplaatst:

Ik zit in de tuin met mijn voet op een stoel (afgelopen week mijn teen flink gekneusd) peultjes etc te doppen en te wijzen naar dingen die manlief dan uitvoert. Er is wat gewied en gesnoeid, en hij heeft een cucameloen, een sierkalebas en een vijgenbladpompoen voor me uitgeplant. 

Geplaatst:

Ik heb de aardappels slakvrij gemaakt
Knoflook gerooid op het kleinste bed
Knoflook gerooid op het grootste bed. Er staat een smalle strook met een stuk of 10 bollen nog
Alles wat daar stond, verder weggehaald zoals bv rucola en alle radijzen geoogst.
Gewied, geharkt, gehakt, 6 x 25 l tuinaarde erbij, wederom harken, stapstenen leggen, net wijd genoeg dat de hark er tussendoor past, frame van mijn kas provisorisch gefikst en toen… toen begon het zaaien danwel uitplanten.

De wedstrijdvenkel zit in de grond!
Voorgezaaide doperwten en kervel in de grond gezet. Bieten uitgeplant en 2 soorten bijgezaaid.
Gebaald om de witlof waarvan er nog maar 1 van staat. Dus maar gestrooid met anti slak… grrrrr

1 pioenroos uit pot in de volle grond gezet. De lathyrus die op de grond slingerde, een klimrekje gegeven. De bieslook in 3-en gedeeld. 2 weggegeven, 1 verplaatst. De oregano gekortwiekt. Helft opgepot voor vriendin.
Toen nog wat thijm willen delen. Was een mega pol. Bleek 1 plant… nou ja, in zijn geheel maar eruit. Ben toch lichtelijk thijm addict, dus heb toch genoeg. Citroenmelisse gedeeld en opgepot.

Ow en ik heb meer gezaaid. Helemaal vergeten!
Purple peacock, broccoli gezaaid en Chinese kool uitgeplant.

0987c6604ffdd92d2766c26ba619961e.jpg

Tijdens het werken heb ik heel veel aardbeien gegeten. De aardbeienbakken hangen aan de hekjes van het veldje waar ik de boel aan het temmen was.

61ab86bf7e3b0e9f5381fadc816330af.jpg

Deze heb ik nog snel geplukt voor bij mijn kippetje. Eerste boontjes uit de tuin zijn een feit!

ab5494b34fa1df1ab4c5e425000f3426.jpg

• Like 5
Geplaatst:
4 uren geleden, acpronk zei:

Paardenpoep kun je toch ook voor de moestuin gebruiken?

Zeker maar je kunt er niet op schrijven.,

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
20 uren geleden, Annem@rie zei:

@Mellie dat probleem had ik vorig jaar ook met alle onleesbare namen bij de tomaten. Zo zonde! Dit jaar heb ik er wat blanke nagellak overheen gedaan en dat werkt fantastisch. Ook bij een goedkope Action pen. Kan natuurlijk ook met blanke lak uit een spuitbus of lak uit een pot maar ik heb overal flesjes blanke nagellak staan en zo komen die oude flesjes nog van pas!

ja! edding permanent op sateh prikkers met zo een vlaggetje om vast te houden eventjes wachte en...een likje lak

• Like 1
Geplaatst:

Wat een geweldige tip! Blanke nagellak heb ik liters van. Ik heb speciaal 2 drogen van bijna een tientje per stuk die heel goed zouden moeten zijn.:: nou, nee hoor. Blanke nagellak dus, top!

• Like 1
Geplaatst:

De binnen wedstrijd venkel buiten gezet in de volle grond met wat slakkenkorrels. Nog wat purple sprouting broccoli gezaaid.

Mijn minichamp doos in de tuin omgekiept. Doet helemaal niks meer. Misschien gaat hij buiten nog herleven en krijg ik kilo’s champignons. De regens plenst er in elk geval rijkelijk op.

Heb ook 2 woelmuizengaten rijkelijk becarbid én mijn nieuwe vriend opgeladen en buiten neer gezet.
Bye bye katten. La er lovende reviews over. Ik heb er 2. Als die blijkt te werken, doe ik die andere in de achtertuin erbij.

Powerrrrrr

8f07d922e44dbadfd085a7e9396314fb.jpg

Geplaatst: (aangepast)

Weer  een emmer aardappels geoogst zoals ik nu bijna iedere dag doe.

De sugarsnaps deels geoogst en een bak vol afgehaald.

Een kruiwagen paardenmest op de composthoop gegooid.

Een stukje gespit en daar wat prei geplant.

De eerste pompoen geplant en de jonge korona aardbeien schoongemaakt, netten weggehaald en uitlopers teruggebracht op vier.

Aardbeien geplukt en geoogst.

De tomaten voor de eerste keer gediefd, normaal heb ik rond deze tijd de eerste oogst.....

aangepast door Patrijs
Geplaatst:

Een emmer aardappels geoogst en verdord loof afgevoerd.

Wat doorgeschoten planten klein gehakt voor op  de compost.

Een halve rij tuinbonen geoogst en gedopt.

De helft van de knoflook geoogst en te drogen gelegd.

Nog wat links en rechts geschoffeld, de toplaag begint te langzaam te drogen.

Als laatste alles even vastgelegd, voor morgen wordt er windkracht 8 voorspeld.

Geplaatst:

tuinboon gecheckt op slak, stokboon ook, dahlia idem, kool....overal dikke happen uit

schaar gepakt...dudup, dudup, dudup...

vergaderd over wel en wee van de club, was leuk

Geplaatst:

De laatste zachte knoflook geoogst.

De Aquadulce tuinbonen geoogst, deels gedopt en deels te drogen gehangen inde kas voor het zaad.

Ook Monica tuinbonen geoogst en gedopt.

Een kruiwagen mest op de compost gereden en de strook van de ex-knoflook compost gegeven en andijvie daar geplant.

Ook prei 25 plantjes gezet.

Geplaatst:

Vandaag eena goed een rondje gelopen om water te geven, gister met al die wind heeft meee uitgedroogd dan ik dacht. Wisteria hing er maar slap bij, 5liter water erbij. Bakkie koffie voor mij zelf. Dan rustig gekeken hoe de blaadjes zichzelf weer oppompte. 

Alle pepers weer in de zon gezet, en wat extra stokken bijgezet. 

Dikke slakken de plomp ingegooid. Illegaal bordeelhuis van lapsnuitkever opgerold in de aardbeien, staat de doodstraf op hier. Dus met de schaar de koppen er afgeknipt. (kan niet tegen het geraak onder me schoen.) 

Afgelopen week zo'n 40 opengegaande zaadbolletjes van winterviolen verzameld. Als peper seizoen over is, kunnen er mooi violen in de potten. 

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb weer een bijennest of -hol kapot gemaakt, per ongeluk. Aan het schoffelen, hoog gras weggehaald, takjes van de physalis weggehaald, die er als bodembedekker lagen. Toen er steeds een bij om me heen bleef hangen, wist ik hoe laat het is. Te laat 🙁   

Ik ben een dader. Ik vind het soms echt niet leuk in de tuin.

aangepast door fre3ke
Geplaatst:

Geschoffeld, het is er weer weer voor.

Een flinke emmer aardappels geoogst.

De eerste bossen knoflook schoongemaakt opgebonden en afgevoerd.

Twee kruiwagens mest gereden zodat ik verder kan met de preiplantjes.

Geplaatst:

Wit- en roodlof gezaaid en bessen geoogst. Lekker genoten van het zitten in de tuin. Geprobeerd wat te wieden achter bij de asperges maar ik was niet moedig genoeg voor de enorme berg onkruid in de bloei die daar groeit..dus maar struisvogel gespeeld en met een boek in mijn lekkere stoel gekropen ( de tuinjungle )

Geplaatst:

Knolvenkel voor de wedstrijd gezaaid, dahlia’s en zonnebloemen aangebonden want die vonden windkracht 6-7 van gisteren toch een beetje te veel van het goeie om overeind te blijven staan. Verder wat plek vrij gemaakt door doorgeschoten koriander en bieten op te ruimen.  Ook nog de kozijnen van het huisje voor eerste keer in de verf gezet. 

@appelvrouw - boek van David Goulson? Ik vond dat heerlijk om te lezen. Heb je het verhaal over het hert dat hij meeneemt in zijn auto al gehad? Verder heeft ie ook geniale filmpjes op Youtube, oa over bramenjam maken.

Roodlof/radicchio bij mij trouwens nooit op :(

Geplaatst:

rek capucijners en peul opgeruimd

snijbiet gesneden voor maaltje

slakken onder de kruiwagen geplukt, 12

slakken in kolenhok geplukt 8

doorgeschoten vanalles geknipt

tulpen gedroogd, de bollen dan

Geplaatst:
2 uren geleden, mdubbelm zei:

David Goulson

Yep! Nee ik ben er nog niet ver in ik heb ook nog een boek op t nachtkastje en 1 op de plee. Youtube ga ik morgen kijken dank voor de tip. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...