Geplaatst: 18 januari 20215 j Ook wij gebruiken sinds november Crowdfarming en zijn zeer enthousiast over de kwaliteit. Ik kijk al uit naar wat het volgende seizoen gaat brengen. Biologisch en ecologisch (geen fungiciden en waslaagje bijvoorbeeld op het fruit) en wat een geweldige smaak en kwaliteit!! Wordt vers voor je geplukt en dan meteen gepost en een dag of 3 later heb je het in huis. Supervers. Tot nu toe 2x 10 kg sinaasappels en 2x 5 kilo mandarijnen gehad. Daarnaast kazen besteld, die nog gemaakt worden, uit France (camembers) en Duitsland. En in september krijgen we een doos granaatappels. Meelsoorten en nog diverse kasen en ik hoop ook abrikozen, perzik, kaki's en.....zijn zaken waar ik op hoop dat ze in het assortiment komen. Er is maar 1 nadeel, namelijk dat de porties vrij groot zijn voor een klein huishouden. WE proberen het nu samen te doen met anderen, waardoor er meer fruit in het vizier komt. Want 6 kilo (zeg een 45 stuks) avocado in 4 weken opeten is te veel van het goede bijvoorbeeld. Hier de link voor als je eens wilt kijken. Er zijn 2 formules. Je koopt meteen een doos of je adopteert een boom, koe, stukje land en krijgt gedurende het seizoen een vastgesteld deel van de opbrengst. https://www.crowdfarming.com/en 18 januari 20215 j aangepast door weknow In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 18 januari 20215 j Vanwege jullie tips hier, eind december ook de eerste maal bij Crowdfarming besteld : Clementines, de smaak was bijzonder goed en ook geen slechte vruchten, het is natuurlijk altijd een hele hoeveelheid in 1 keer maar ook hier genoeg gegadigden onder de vrienden. Voor herhaling vatbaar, maar jij koopt ze wel in heel grote hoeveelheden nu @appelvrouw:).
Geplaatst: 21 januari 20215 j Ik heb een soldeerbout op aanstekergas gekocht, om worteldoek te snijden zonder een verlengsnoer. Het lijkt me ideaal en ik hoop dat het is wat ik ervan verwacht! En een solar vijverpomp van 2,5 watt. Ik wil een kleine vogeldrinkplaats maken, van een oude molensteen die ik onder een berg klimop vond. Leuke knutselprojecten. Ik wilde eerst de houtbrandpen van HuubvG kopen voor het worteldoek, maar toen ik bij Action was, hadden ze hem niet meer. Toen maar rechtstreeks op AliExpress gaan zoeken, en hopelijk een betere versie gekocht. Ik zag ook een watervaste temperatuursensor/stroomschakelaar, die heb ik ook besteld. Ik denk dat die nog wel van pas komt, gekoppeld aan een tweedehands elektrische deken. 21 januari 20215 j aangepast door fre3ke
Geplaatst: 21 januari 20215 j Leuk zo’n solarvijverpomp. Had je die ook op Aliexpress gevonden?Ik heb ons getrakteerd op een afkortzaag van De Walt. Omdat we allemaal stoere plannen hebben rond zelf gaan verbouwen. Er loopt nu een actie trouwens dat je er gratis een accuboormachine bij krijgt. En dat is goed spul van dat merk. Mocht iemand ook interesse hebben: bestellen voor 31 januari!Verder potgrond besteld. Hoewel ik me bedenk dat de tuincentra wellicht wel open zijn? Nah ja. Komt goed. En ik kreeg dus citroenen binnen van crowdfarming. 6 kg. En 10 kg paella-rijst. Zooo lekker! Volgende week komt voor t eerst ook een doos avocado’s binnen. En ik meen ook nog 10 sinaasappelen. Dan kunnen we er wel weer even tegen wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 22 januari 20215 j Vandaag de 10 zakjes met elk 8 pawpaw zaden uit Canada binnen gekregen. Post deed er 2 weken over.Vermiculiet zag er beetje droogjes uit, klein scheutje regenwater erbij gedaan, en halverwege of eind volgende week zaaien als ik tijd heb.Heb ook vorige week offerte van potten bij Horti Plastics (plant-pot.eu) aangevraagd. Morgen krijg is die naar verwachting binnen. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 22 januari 20215 j Vergeet niet te stratificeren, anders geen of bijna geen kieming. 2 a 3 maanden rond 4 graden. (Zou ik gewoon in deze zakjes met vermiculiet doen) Dan pas echt zaaien. Goede kiemtemperatuur is rond de 20 graden . Welke leverancier had je in Canada? In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 22 januari 20215 j Ze zijn al gestratificeerd. Ik heb ze gekocht bij Aaron Elyk via Pawpaw fanclub op facebook. Hij heeft zaden van 16 soorten, maar wel wild pollinated, dus is dus een beetje een verrassing wat eruit komt. Kiempercentage zegt hij is 70-90%. In Europa zijn ze lastig te krijgen, Florian in Duitsland heeft er maar 3 soorten. Verder nog niet gezien. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 22 januari 20215 j Ik had ze vorig jaar bij Action gehaald, beetje einde zaaiseizoen dus nog niet gebruikt. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 22 januari 20215 j Deze jongen. Nu keuzestress wat ik er allemaal in zal zetten. Binnen om zaden op warmte in te zaaien? Of op het balkon? Of in de kas?
Geplaatst: 28 januari 20215 j Rest van de onderstammen en enthout binnen gekregen Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 28 januari 20215 j Een shirt met wildbloemen er op, en ik kreeg er een zakje 'blije bijen bloemen' bij www.sillyscreens.nl/ facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 29 januari 20215 j Voor de broodnodige rust van het door de moestuinarbeid misbruikte lichaam: Een nieuw bed, lattenbodem en matras. Hoezee. Moest eigenlijk al jaren want matras niet goed meer, maar maat is klein (190 lang) dus geen matrassen meer voor te krijgen... dus nu besloten het leuke retro 60's bed van mn ouders maar eens weg te doen teneinde wel een nieuw matras te kunnen kopen. Vervolgens grondig onderzoek gedaan en toch bij de Ikea uitgekomen... wil ik gaan bestellen.... is de Ikea ff gesloten voor bestellingen omdat ze het niet meer aankonden. Heb ik weer... precies als ik eindelijk besluit een bed te kopen. 😅 Gelukkig waren ze gisteren weer in business dus nu is het wachten op de bouwpakketten.
Geplaatst: 30 januari 20215 j Entmes, opinel zakmes, 2 snoeischaren.Terwijl ik eigenlijk alleen een entmes wilde kopen... Edit: oh ja, morgen aardbeien bestellen. Dan komen de frigo aardbeien bij Erwin Duivenvoorden op de website te staan, na 15:00 als alles lukt. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 3 februari 20215 j Ik post het maar even niet in het topic met tips voor 'n betere wereld', want anders gaat het daar bijna alleen nog maar over Crowdfarming: www.moestuinforum.nl/topic/25340-leuke-tips-voor-n-betere-wereld-duurzaamheid/ Ik heb daar dus een doos mandarijntjes (Clemenvilla) besteld en nu eindelijk gekregen! Ik had ze eind december al besteld en ze zouden begin januari aankomen maar dat gebeurde niet. Na wachten en daarna contact en nog wat langer wachten heb ik nu dan eindelijk een doos vol oranje bolletjes We hebben er meteen ieder 1 geproefd en ze zijn echt heel erg lekker. Zoet, zuur, sappig, zeer smaakvol. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 4 februari 20215 j Snoeischaren en messen binnen gekregen.Tevens ook paar gewortelde vijgenstekken in pot, en van iemand anders geknipte vijgenstekken.Gisteren ook aardbeien bij Erwin besteld met levering eind maart voor in de bakken. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 6 februari 20215 j Jottem mijn pekelweger is binnen hoor. Eindelijk [emoji1316][emoji1316][emoji1316]
Geplaatst: 11 februari 20215 j Een nieuwe vrieskist, om onze oude te vervangen. Die oude hebben we ooit eens bij een kringloop gekocht, aan de binnenkant van het ding staat dat ie gemaakt is in West Duitsland. Dus dat is best een oudje... Er groeide een ijsbult aan de onderkant, maar verder was het wel een fijn ding wat flink snel in kon vriezen. Maar echt totaal niet zuinig natuurlijk, en de rubbers gingen ook kapot, dus ook daar groeide ijs. Nou goed, de nieuwe is (helaas) iets kleiner qua liters, maar groter aan de buitenkant omdat ie flink dikke wanden heeft. Het is een A+++ De bezorger vroeg zich af wie we in gingen vriezen... facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 13 februari 20215 j Een groeilamp! Heel benieuwd hoe dat gaat allemaal.....heb de gordijnen boven maar dicht gedaan , voordat de ( over) buren denken dat ik aan het bijverdienen ben! 😂😱 echt neon paars/roze licht!
Geplaatst: 13 februari 20215 j had ik ook de eerste keer, heel de achtertuin was mauve verlicht en had al opmerkingen gekregen van buur of ik niet een plantage was begonnen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.