Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Je nieuwe aankopen

Featured Replies

Geplaatst:

Vorige week al gekocht, maar nog geen tijd gehad om goed te testen; een Makita grastrimmer 😀! Op accu, zodat ik de accu's van onze boormachine kan gebruiken.

Vandaag getest op de volkstuin waar gras en onkruid sneller groeien dan de slakken kunnen eten 😁 (hoewel dit het eerste jaar is, dat ik me kan heugen dat de slakken zelfs van zevenblad alleen een stengel achterlaten).

Absoluut heel fijn apparaat. Ik ben soms zo lang bezig met wieden enzo, dat ik aan planten en zaaien niet toekom. Nu was alles ook tussen de tegels ook zomaar gekortwiekt. En kan ik stukken gras waar ik even niet aan toe kom, kortwieken voor het weer in zaad schiet. Joepie!

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

@Dahli Die Jumbo madammekes lijken inderdaad op de echte.

Geplaatst:

Een heerlijk bakje kruisbessen bij de Duitse Lidl! Jammer dat die niet in Nederland meer goed verkrijgbaar zijn want ze zijn erg lekker en de babydochter smult er ook van. 😄

1EC35FE6-E982-4ED2-AC92-617F70BD8BFA.jpeg

Geplaatst:

@woldistel wij hebben hem ook een paar weken. Zo veel fijner dan die andere die we eerst hadden!

@msdg mmmm ik heb er een paar uit de tuin gesnoept. Nog zuur, maar qua kleur al goed. Nog even laten hangen maar [emoji854]

Geplaatst:

Nieuwe huisdieren dus…

• 2 weken later...
Geplaatst:

Wat palmkool, een basilicumplantje en twee paprikaplanten gekocht vanwege slakkenvraat. 

• 2 weken later...
Geplaatst:

Alvast denkend aan volgend jaar, vandaag even een shopping spree gedaan onder het mom van 'omdat we er toch zijn' 

20240726_184405.thumb.jpg.6f8cff8c867dcdab96992fd0949f634e.jpg

Geplaatst:

Hihihi, tuurlijk. Ik heb de eerste twee zaadaankopen ook al binnen (vooral pepers en tomaten) 😁

Geplaatst:

Whoop whoop!

Ik heb me uitgeleefd in Italië en Duitsland aan zaden. Heb purple king als leuke aanvulling op mijn purple queen en komkommers [emoji1787][emoji1787][emoji1787] ik weet van geen ophouden…
En heel veel andere soorten. Leuk man. Paar nieuwe pepers en tomaten ook.

Geplaatst:

Aanbieding bij de Ranzijn, 3 voor €20. Mooie, grote bio struiken. En aangezien de kiwibes van de Aldi uiteindelijk niet de juiste soort is, heb ik er nu maar een aangeschaft waar de bessen al aan hangen. 🤪

PXL_20240729_102931499.jpg

Geplaatst:

Had belabbert wifi bereik in de tuin, vaker geen dan wel internet. Dus net een nieuw wifi 6 kastje gekocht. Zojuist geinstalleerd en zit nu heerlijk met volle snelheid met de laptop onder de parasol. Moest voorheen elke keer richting de deur lopen om wat op internet op te zoeken.

Geplaatst:

Aangezien het heerlijk weer is om met een ijsje buiten te zitten, mn nieuwe aanwinst er maar eens bijgepakt. Waar een rondje kringloop al niet goed voor is...

Boek is hier en daar wat gedateerd, maar staat heel veel bruikbaars in

20240729_174916.jpg

20240729_174923.jpg

Geplaatst:

Een nieuwe accu kettingzaag heeft mij verrast zo sterk voor een klein prijsje €46 hele euro's uit china zonder accu dat dan weer wel.

image.thumb.jpeg.f396ef66cb6b5605c4dc09ce775c5f06.jpeg

Geplaatst:

Als je dan maar een goed passende accu hebt: zagen maar 👍!

Geplaatst:

Omdat ik toch weer tien bouwemmertjes bij de Action ging halen, nu ook maar zo'n rare kreukelslang met spuitkop meegenomen. 

Geweldig, ik kan precies achterin de tuin komen. En omdat het lichtgewicht is, had ik ook al een haspel. 

IMG_20240803_141953_822.thumb.jpg.f690f2787c92d67e8d964a00faf0bad8.jpg

Edit: en nu een week later kan ik melden dat in gestrekte toestand ik ook gewoon om ons huis heen kan om de potten daar water te geven. Hoera!

En de katten zijn zeer ook heel geboeid door dat uitschuivende of krimpende gebeuren. 

aangepast door woldistel

Geplaatst:

Gister bij de Action wat onderschalen voor potten gehaald. Daarna naar de Bosrand geweest, en daar ook wat schalen gekocht voor de maten die ze bij de Action niet hadden. Altijd zonde van het water, als de potten wat uitgedroogd zijn. Ge geeft water dat direct via de zijwand, zo naar beneden loopt uit de drainaige gaten.

Geplaatst:

1441345595894096589c4e850021e7e8.jpg

Deze [emoji7]

Geplaatst:

Een blauwe bes bij de Lidl 😃

• 4 weken later...
Geplaatst:

Nederlandse passievruchten.

Komen waarschijnlijk uit de kas. Maar wel uit Nederland. Dus het moet lukken uit de (verwarmde?) kas.

IMG_20240830_142653.jpg

Geplaatst:

Zal inderdaad uit een verwarmde kas komen. Zoeken op passiflora edulis en dan kijken of je het kunt toepassen op koele of korte zomers 🤷

Ik heb het meerdere malen in onverwarmde kas geprobeerd, maar met alleen afdekken enzo  werd het helaas niks.

Geplaatst:

Een oogstschort.

Heb ik eindelijk beide handen vrij bij het plukken/knippen.

P1050002.JPG

Geplaatst:

2 nieuwe paw paw planten gehaald vandaag, een chojuro nashipeer en een rassenyaka kaki.

20240831_155155.jpg

20240831_155149.jpg

Geplaatst:

Net niet moestuingerelateerd, maar mijn groententuin loopt vrij spontaan door in mijn bloementuin, en ik ook. We kochten vanmiddag een paar varens, want het blad is zo mooi. De plek waar we ze kochten is helemaal prachtig. Pieters Planten zit op een oud landgoed hier vlakbij, erg mooie kwekerij en aardige, deskundige mensen.

PXL_20240906_121016811.thumb.jpg.85dd4f1c8cba07a386d486c8ff827368.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.