Jump to content

Pawpaw

Dennis29

Recommended Posts

Ik heb inderdaad al hier en daar gezien dat ze zelfbestuivend moeten zijn ,of wel bestuiving over grote afstand maar zo talrijk is pawpaw ook weer niet al moet ik zeggen dat er hier in west vlaandere meer staan dan je denkt angezien een kweker hier (Damien Devos) ze in grote aantallen kweekt en zelf grote bomen ervan heeft staan met vruchten.

• 1 year later...
  • 2 weeks later...
  • 6 months later...

Mijn paw paw struiken ze zijn pot gekweekt! Deze winter zijn ze prima door gekomen maar dat kon ook niet anders he

1e is sunflower

image33141401627713.jpg

2e is Wells' heeft 2 vruchten

image91321401627744.jpg

3e zijn gekregen zaailingen op de enige schaduw plek die we hebben.

image46771401627813.jpg

• 8 months later...

Binnen 6 jaar geeft een aangeplante boom wel vruchten.

Pawpaw is als vrucht niet commercieel verkrijgbaar. De vrucht is rijp te teer om te transporteren.

De beter gesorteerde groenteboer verkoopt soms cherimoya (roomappel). Dit is de tropische broer van Pawpaw.

De vruchten smaken naar vanille ijs/mango sap/ananas. De lekkerste vrucht die ik ooit at.

Ik ken niets van pawpaw , maar lijkt precies goed op papaya , NU te koop bij Lidl : http://www.lidl.be/nl/preisgesenkt-550.htm?action=showDetail&id=9448&rdeLocaleAttr=nl

Ik vind papaya niet slecht , is de smaak van pawpaw vergelijkbaar ??

Of de smaak van pawpaw vergelijkbaar is met die van papaya ? ik verwacht het niet, maar heb nog nooit een papaya geproefd, wat zitten er veel pitten in een papaya zie ik.

In een pawpaw bevinden zich meestal 4 pitten, een paar jaar geleden kreeg ik van een goede vriend een pawpaw uit eigen kweek aangeboden om te proeven, persoonlijk vond ik de vrucht lekker, het is een combinatie van smaken die je het beste kunt vergelijken met de smaak van mango, banaan met een 'touch 'vanille.

Ik heb de 4 zaden opgekweekt. Pawpaw boompjes zijn een sierwaarde voor de tuin en kunnen erg goed tegen de vorst.

in principe is er geen winterbescherming nodig, maar bepaalde rassen uit meer zuidelijke staten kunnen het moeilijk hebben. vooral in combinatie met natte grond in de winter. heb zelf het ras mango en deze vroor iedere winter in. heb hem overgepoot naar een veel drogere plaats en hij doet het veel beter. andere rassen zoals sunflower en overleese hebben totaal geen last van zelf de strengste wintervorst.

groet van wim

Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop .

De kleinste met de grootste keuze.

http://www.windindewilgen.nl

• 1 month later...

Ik heb vandaag op de markt een stukje pawpaw mogen proeven bij een van de exotische groenten- en fruitkramen, super lekker! En in het stukje dat ik mocht proeven zaten wel 5 zaden. Die liggen nu dus in een ziplock zakje te kiemen! Hopelijk wordt het wat...

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Ik heb mijn zaden net uit de koelkast gehaald om te laten ontkiemen. Hopelijk hebben ze er lang genoeg in gelegen (ik had ze bij Vreeken gekocht en ze waren uitgedroogd, terwijl de zaden volgens veel bronnen vochtig gehouden moeten worden). Ik heb ze begin januari in de koelkast gedaan met wat grond.

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Pawpaw zaden moeten echt vochtig gehouden worden Deborah. Ze hebben maar een tere huid en drogen gemakkelijk uit. In een bakje met mos in de koelkast zijn verse zaden happy.

Via een duits postorderbedrijf heb ik ''Prima'' kunnen betrekken. Nu staan hier ''Sunflower'', ''Prima'', en ''Davis'' ze staan 5 meter uit elkaar. En nu houd ik op met verzamelen, haha

Ik heb er ook een hard hoofd in, maar op mijn email werd door Vreeken niet gereageerd. Dat was mijn laatste bestelling bij hen...

Als je vruchten krijgt wil ik best tegen een vergoeding goede zaden afnemen bij jou!

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

• 1 month later...

zijn het geënte planten of zaailingen? van zaailingen is bekend dat het behoorlijk lang kan duren. ik raad iedereen aan om rasechte platen te kopen en zelf dan zit er een behoorlijke spreiding in begin bloei. na 5 jaar staan nu eindelijk, of nu al, alles in bloei en nu dus met de hand bestuiven!!

makkelijke boompjes, alleen moeilijk met bestuiven en moeilijk verplanten! verplanten kan wel mits je ze een half jaar tot een jaar vantevoren rondom los steekt. duurt daarna soms wel 2 jaar eer ze goed aan de groei zijn.

Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop .

De kleinste met de grootste keuze.

http://www.windindewilgen.nl