palmbird Posted June 28, 2012 Share Posted June 28, 2012 Ik heb inderdaad al hier en daar gezien dat ze zelfbestuivend moeten zijn ,of wel bestuiving over grote afstand maar zo talrijk is pawpaw ook weer niet al moet ik zeggen dat er hier in west vlaandere meer staan dan je denkt angezien een kweker hier (Damien Devos) ze in grote aantallen kweekt en zelf grote bomen ervan heeft staan met vruchten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramon Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 Vooral de jonge planten in de schaduw houden. De zon doet meer kwaad dan goed dan. Mijn planten worden niet beschermd in dewinter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JdS Posted November 2, 2013 Share Posted November 2, 2013 Ik weet dat ze in nijverdal ook heel wat ervaring hebben met pawpaw: www.countrywinery.nl Succes,Jos Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart646 Posted June 1, 2014 Share Posted June 1, 2014 Mijn paw paw struiken ze zijn pot gekweekt! Deze winter zijn ze prima door gekomen maar dat kon ook niet anders he 1e is sunflower 2e is Wells' heeft 2 vruchten 3e zijn gekregen zaailingen op de enige schaduw plek die we hebben. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferdinand Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 Die lijkt sprekend op een avocado.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart646 Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Ferdinand dat klopt alleen groeid de advocado wel een meter na het opkomen direct. Ik heb er nog nooit een langer dan twee jaar in leven gehouden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
carsten888 Posted February 10, 2015 Share Posted February 10, 2015 waar koop je een pawpaw? Ik bedoel de vrucht. Ik kan ze niet vinden bij de groenteboer. Ik wil er wel eens 1 proeven voordat ik jaren bezig ben met bomen opkweken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Menno Posted February 12, 2015 Share Posted February 12, 2015 Binnen 6 jaar geeft een aangeplante boom wel vruchten. Pawpaw is als vrucht niet commercieel verkrijgbaar. De vrucht is rijp te teer om te transporteren. De beter gesorteerde groenteboer verkoopt soms cherimoya (roomappel). Dit is de tropische broer van Pawpaw. De vruchten smaken naar vanille ijs/mango sap/ananas. De lekkerste vrucht die ik ooit at. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
powerlite Posted February 12, 2015 Share Posted February 12, 2015 Ik ken niets van pawpaw , maar lijkt precies goed op papaya , NU te koop bij Lidl : http://www.lidl.be/nl/preisgesenkt-550.htm?action=showDetail&id=9448&rdeLocaleAttr=nl Ik vind papaya niet slecht , is de smaak van pawpaw vergelijkbaar ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DennisUtrecht Posted February 12, 2015 Share Posted February 12, 2015 Ik heb pawpaw plantjes bij Fruitlent gekocht, een tijdje terug. Kost wel wat, en je krijgt maar kleine plantjes. Ben benieuwd of ze hetgaan doen. ik heb de ''prima1216'' en ''sunflower'' Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Persica († december 2016) Posted February 12, 2015 Share Posted February 12, 2015 Ik ken niets van pawpaw , maar lijkt precies goed op papaya , NU te koop bij Lidl : http://www.lidl.be/nl/preisgesenkt-550.htm?action=showDetail&id=9448&rdeLocaleAttr=nl Ik vind papaya niet slecht , is de smaak van pawpaw vergelijkbaar ?? Of de smaak van pawpaw vergelijkbaar is met die van papaya ? ik verwacht het niet, maar heb nog nooit een papaya geproefd, wat zitten er veel pitten in een papaya zie ik.In een pawpaw bevinden zich meestal 4 pitten, een paar jaar geleden kreeg ik van een goede vriend een pawpaw uit eigen kweek aangeboden om te proeven, persoonlijk vond ik de vrucht lekker, het is een combinatie van smaken die je het beste kunt vergelijken met de smaak van mango, banaan met een 'touch 'vanille.Ik heb de 4 zaden opgekweekt. Pawpaw boompjes zijn een sierwaarde voor de tuin en kunnen erg goed tegen de vorst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
windindewilgen Posted February 12, 2015 Share Posted February 12, 2015 in principe is er geen winterbescherming nodig, maar bepaalde rassen uit meer zuidelijke staten kunnen het moeilijk hebben. vooral in combinatie met natte grond in de winter. heb zelf het ras mango en deze vroor iedere winter in. heb hem overgepoot naar een veel drogere plaats en hij doet het veel beter. andere rassen zoals sunflower en overleese hebben totaal geen last van zelf de strengste wintervorst.groet van wim Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Missmass Posted April 4, 2015 Share Posted April 4, 2015 Ik heb vandaag op de markt een stukje pawpaw mogen proeven bij een van de exotische groenten- en fruitkramen, super lekker! En in het stukje dat ik mocht proeven zaten wel 5 zaden. Die liggen nu dus in een ziplock zakje te kiemen! Hopelijk wordt het wat... Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deborah Posted April 4, 2015 Share Posted April 4, 2015 Ik heb mijn zaden net uit de koelkast gehaald om te laten ontkiemen. Hopelijk hebben ze er lang genoeg in gelegen (ik had ze bij Vreeken gekocht en ze waren uitgedroogd, terwijl de zaden volgens veel bronnen vochtig gehouden moeten worden). Ik heb ze begin januari in de koelkast gedaan met wat grond. Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Menno Posted April 6, 2015 Share Posted April 6, 2015 Pawpaw zaden moeten echt vochtig gehouden worden Deborah. Ze hebben maar een tere huid en drogen gemakkelijk uit. In een bakje met mos in de koelkast zijn verse zaden happy. Via een duits postorderbedrijf heb ik ''Prima'' kunnen betrekken. Nu staan hier ''Sunflower'', ''Prima'', en ''Davis'' ze staan 5 meter uit elkaar. En nu houd ik op met verzamelen, haha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deborah Posted April 6, 2015 Share Posted April 6, 2015 Ik heb er ook een hard hoofd in, maar op mijn email werd door Vreeken niet gereageerd. Dat was mijn laatste bestelling bij hen... Als je vruchten krijgt wil ik best tegen een vergoeding goede zaden afnemen bij jou! Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
0xygen Posted April 6, 2015 Share Posted April 6, 2015 Je krijgt geen gehoor bij vreeken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
carsten888 Posted April 7, 2015 Share Posted April 7, 2015 Vreeken zal het nu wel superdruk hebben. Dan kan het best 2 weken duren eer je iets hoort. Hoe lang duurt dat kiemen? Ze staan hier al maanden in potjes in de vensterbank. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deborah Posted April 7, 2015 Share Posted April 7, 2015 Begin december is wel iets langer dan 2 weken, maar ik zal over Vreeken ophouden. Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
0xygen Posted April 8, 2015 Share Posted April 8, 2015 Dan moet ik ook maar gaan kijken of ik daar nogmaals ga kopen haha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilias Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 De smaak van de vrucht viel mij echt heel erg tegen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 Ik vond de vrucht echt heel lekker,en de zaden die daaruit kwamen hebben nu een mooie koudeperiode gehad.Ik hoop dat er wat uitkomt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
palmbird Posted May 14, 2015 Share Posted May 14, 2015 Vorig jaar zowel bij Overleese als Sunflower bloemen gehad maar geen vruchten.Dit jaar zelfs geen enkel bloem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reina Posted May 14, 2015 Share Posted May 14, 2015 mijn pawpaw is nu al een jaar of 9 maar nog geen bloem te bekennen. Ik blijf hopen, het lijkt me een erg lekkere vrucht. en gewoon leuk om iets anders te hebben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
windindewilgen Posted May 14, 2015 Share Posted May 14, 2015 zijn het geënte planten of zaailingen? van zaailingen is bekend dat het behoorlijk lang kan duren. ik raad iedereen aan om rasechte platen te kopen en zelf dan zit er een behoorlijke spreiding in begin bloei. na 5 jaar staan nu eindelijk, of nu al, alles in bloei en nu dus met de hand bestuiven!!makkelijke boompjes, alleen moeilijk met bestuiven en moeilijk verplanten! verplanten kan wel mits je ze een half jaar tot een jaar vantevoren rondom los steekt. duurt daarna soms wel 2 jaar eer ze goed aan de groei zijn. Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts