Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid/geplant? (seizoen 2012)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

in de koude bak een paar slaplantjes gepoot, radijsjes en spinazie gezaaid.

en in de tunnel wortels gezaaid.

en de gewone en rode uien, sjalotten en zilveruitjes gepoot/gezaaid.

Ik lees die raapstelen, dat lijkt me wel wat, nog nooit gegeten. Dat ga ik ook nog proberen denk ik, O jee, ik geloof dat die tuin wel vol komt dit jaar!!!

Geplaatst:

Ik heb okra,koriander,aubergine,kouseband,sla en lente uitjes gezaaid.

Er staan reeds peterpepers,mme Janetpepers,paprika's,jalapeno,en rode paprika's.

Nu nog broccoli,romanesco,wortels,sperciebonen,en heel veel soorten sla.

Sla zaai ik om de 14 dagen een 7 tal plantjes.Zo hebben we een week lang diverse soorten sla

Geplaatst:

Peulen, sugar snaps, kapucijners en tuinbonen uitgeplant.

Vroege aardappels gepoot.

In volle grond paar rijtjes raapstelen en radijs gezaaid.

Geplaatst:

Gisteren in de volle grond: pootuitjes, spinazie en raapstelen.

De tuinbonen zijn mooi opgekomen (in potjes, binnen), staan nu al een paar dagen onder glas buiten en die kunnen zo lekker de volle grond in.

Kun je nu al lente-ui in de volle grond (dus niet onder glas) zaaien?

Geplaatst:

Petunia's en ijsbloemen verspeend mét bril op, wat een gepriegel. Zinnia's , zonnenbloemen en scabiosa gezaaid ( heerlijk grote zaden ) . ook: korenbloemen, kamille, en reseda.

Geplaatst:

petunia en zonnebloem moet ik nog zaaien....jij al verspeend Helena?....ga ik maar eens ff snel het zaad zoeken... Tóch wel erg handig dit topic...als zeg ik het zelf en omdat ik weet dat jij ook nog de maankalender handhaaft...helemaal mooi meegenomen om te lezen wat jij op een dag zaait....of luisterd dat erg nauw naar het uur of dagdeel?

* Geedee rent naar de keuken....bloemenzaadjes zoeken..... *

Geplaatst:

bloemen vandaag tot 17.00 u. Of het nauw luisterd, geen idee eigenlijk. Voor mijn eigen gevoel wel prettig....

Petunia's ook in januari al gezaaid. ook die zijn nu nog erg klein. Die vandaag zijn verspeend, gezaaid met carnaval en het lijkt me sterk dat die in mei al bloeien. tijd zal het leren.... De lobelia's van jan. zijn ook nog baby's wat gaat dat kleine spul traag zeg.

Geplaatst:

vroege bloemkool, broccoli, romanesco, rucola, wittekool, rode kool, savooie kool, spruitkool, doperwten, capucijners, tuinbonen, uien allemaal voor gezaait. Truffel aardappels in aardappelzak geplant in de kas. De aardperen herplant in een tub met verse grond. Andijvie uitgeplant in de koudebak. Waterkers in een bak met modder en algenkalk gezaait.

Geplaatst:

Vandaag een aantal planten geplant die ik heb gekregen:

- Jostabes (alleen moet ik die wellicht verplaatsen, want hij wordt blijkbaar erg groot...)

- Doornloze braam

- Tayberry

- Rabarber

- Dragon

Als iemand een tip heeft voor de Jostabes. Hij staat nu namelijk op het zuiden en als hij echt 2,5 meter wordt dan creëert hij nogal wat schaduw lijkt me. Toch maar weer verplaatsen komend weekend?

Geplaatst:

Zonnebloemen 4 verschillende soorten)

Zinnia

Vrouwenschoentje

Vlinderstruik

en de wedstrijd aubergine voor buiten

Geplaatst:

Nieuwe lading ananaskers gezaaid. Was gisteren te laat thuis om mijn zaailingen uit de zon te zetten en de meeste hebben dat niet overleefd. Balen

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...