Geplaatst: 16 mei 20223 j Het viel hier erg tegen, uiteindelijk toch maar een paar gieters leeggegoten. voorzichtig terug van weggeweest, voorheen bekend als Balkontuinder. 🌼
Geplaatst: 16 mei 20223 j Zojuist een groot deel van de tuin besproeid. Het is zo droog! Ik ging bonen leggen, ze ploften gewoon met een stofwolkje in hun kuiltjes.
Geplaatst: 17 mei 20223 j Dat was een korte verademing - letterlijk - voor hooikoortscliënten, de pollen zijn tijdelijk neergeslagen.
Geplaatst: 17 mei 20223 j Volgens mij draaien de buien gewoon pertinent om zodra ze het bordje haaksbergen zien. Ik verwacht morgen als ik mijn gietijzeren pizza oven een paar uur voordat de gasten komen begin op te stoken een pink panter bui krijg. Je weet wel, die je door de hele tuin achtervolgt Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Geplaatst: 17 mei 20223 j Na een uurtje lichte miezer kwam hier heel even de zon door en het werd me een beetje benauwd zeg 🥵
Geplaatst: 19 mei 20223 j Pff..onweer…harde regen…alle lampen aan in huis. vanochtend had ik al 8 mm. Heel benieuwd straks! Regen fijn…maar onweer en zo hard regenen hoeft ook weer niet. ik hoef in ieder geval de komende paar dagen geen water te geven op de tuin. Edit: er zit nu ( totaal van vandaag) 20 mm in de regenmeter! 19 mei 20223 j aangepast door jootje
Geplaatst: 19 mei 20223 j Hier hoost het ook… al sinds vannacht. Af en toe even droog om dan weer door te gaan. Zoals nu. Net wanneer ik op de fiets moet uiteraard. Maar ik klaag niet. Heel blij met alle regen. Regentonnen weer vol. Grond weer natter. Auto weer schoner. Tis prima zo [emoji1303]
Geplaatst: 19 mei 20223 j Hier valt nu eindelijk wat. Verder de hele dag droog, op wat spetters na. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 19 mei 20223 j @Jorieke123 die hoosbui van net heeft jullie toch niet gemist? Ik stond het dak van de schuur dicht te maken en zag een heel vreemde zeegroene lucht aankomen. Net op tijd alle planten geëvacueerd. Tussendoor nog een poging gedaan om die rare kleur op de foto te krijgen, alleen de camera vond dat een minder goed plan.
Geplaatst: 19 mei 20223 j Hier vanmorgen vroeg 2,5 mm Begin van de middag zouden volgens buienradar twee grote regenbuien aan weerszijden langstrekken maar toch regen en onweer. Vandaag nu 10 mm en ik heb weer wat liters kunnen opslaan in mijn IBC. Het begint ergen op te lijken. Gelijk maar begonnen met wat jong spul uit te planten. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 19 mei 20223 j Wow dikke storm hier voor 30 minuten! Pikdonker, onweer en heel veel regen. Maar inmiddels gaat het weer de betere kant op.
Geplaatst: 19 mei 20223 j @Anna3 de kleur was inderdaad nog intenser dan dat, ik zag de lucht veranderen! Ik ben nog snel naar de kas gerend om die dicht te doen en was in no-time doorweekt. Daarna heb ik een tijd in de schuur staan schuilen. Joep was in het huis en moest daar dweilen omdat het door raampjes enz. regende. Nu is het weer wat rustiger. Zo eens kijken of er gekke schade is. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 19 mei 20223 j Hier was het keiharde wind en keiharde regen. Maar het drupte maar mondjesmaat in de ton, mijn goot was verstopt. Dus ik moest 4 meter de ladder op, in de regen en bliksem, om de resten van een vogelnest eruit te halen. Een paar weken geleden heb ik boompalen verwijderd van twee jaar oude bomen, maar eentje heb ik aangehouden bij de zwarte moerbei. Dat had ik héél goed ingeschat, hij stond bijna onder een hoek van 90 graden bij de windvlagen. Na de bui veel sirenes, ik denk dat er bomen zijn omgegaan in de omgeving. In mijn tuin staat alles nog, gelukkig. Edit: lees net dat het morgen nog turbulenter kan worden. Oei. Edit2: de zeegroene lucht van Anna3 is op de NOS-site te zien. 19 mei 20223 j aangepast door fre3ke
Geplaatst: 19 mei 20223 j Hier een hoop regen, maar nagenoeg geen wind. Had geen storm verwacht, maar als ik alle storm filmpjes bekijk op https://www.dumpert.nl/. Pfff wat ging het in het oosten van het land los. Hier net aan geen windkracht 4 gehad.
Geplaatst: 19 mei 20223 j Ik was vanmiddag even voor 16:00 naar de moestuin gegaan. De zon scheen toen nog en er was (in het zuidwesten) bijna geen wolkje te zien. Na ongeveer een kwartier begon de lucht te betrekken, en stak de wind op. Zowel Weeronline als buienradar zeiden geen regen te verwachten. Weer een kwartier later zag de lucht er nog wat dreigender uit met nog hardere wind. Meestal is dat wel een voorbode voor harde regen.Ik had geen jas bij me, dus voor de zekerheid toch naar huis. Ondertussen zijn we al een uur verder, maar nog geen regen hier.Afgelopen nacht tot en met vanmiddag hier 14,2mm regen, meer dan de voorspelde 4mm (huidige voorspelling 6,4mm aldus Weeronline). Morgen is de voorspelling 14,5mm. Dat belooft wat. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 19 mei 20223 j 6.5 mm eindelijk. Voor morgen lopen de voorspellingen van modellen hier sterk uiteen, maar er lijkt nog wat bij te komen (sommige geven echter veel te veel op korte tijd, dat is nu ook niet nodig)
Geplaatst: 19 mei 20223 j Hier eindelijk iets regen gehad, 1/3 regenton houd niet over maar is beter dan niets Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Geplaatst: 20 mei 20223 j 18 hours ago, Jorieke123 said: Daarna heb ik een tijd in de schuur staan schuilen Dus je hebt eindelijk regen gehad @Jorieke123? Ik moest aan je denken met de buien gisteren, en was benieuwd of jullie weer werden overgeslagen.
Geplaatst: 20 mei 20223 j Ja er viel even heel wat! We hebben geen regenmeter meer, maar de regentonnen bij de kas (2 stuks van zo'n 200 liter elk) zijn overstroomd. De kas is 30 m2 dus dat zou dan dik 13 liter per m2 zijn. Hopelijk vanmiddag nog eens? (en dan zonder wind en onweer graag, als ik dat nog door kan geven zo last-minute? Ook geen hagel a.u.b.) facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 20 mei 20223 j Als we weerwensen door mogen geven: kan het gewoon gaan regenen, zoals beloofd. En niet 5 km verderop ?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.