Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2022

Featured Replies

Geplaatst:

Ik reed door een hoosbui over de snelweg, en dat was geen pretje. Ik weet nu hoe aquaplaning voelt. Het is een beetje als waterskiën. 

Geplaatst:

Hier nog steeds te weinig gevallen sinds maart voor de tuin.  Vandaag een 9mm terwijl de voorspellingen gisteren nog rond de 30mm gaven.  Ze geven komende dagen nog wisselvallig dus hopelijk komt er nog eens wat langs.

aangepast door simonvb

Geplaatst:

Totaal gisteren 22mm. Hoeven voorlopig niet te gieten 😃

Geplaatst:

Het heeft nog wel even wat harder geregend hier, en volgens hetweeractueel.nl viel er in Zelhem in totaal 21,4 mm. Dat zien we er hier niet aan af, als ik naar de regentonnen en laagjes water in kruiwagens enz. kijk. Maar goed, we hebben geen regenmeter om het te bewijzen ;) 

Als we terugrekenen aan de hand van de kas en wat we daar in de regentonnen hebben zitten dan komen wij op 14 a 15 mm. 

Geplaatst:

Schamele 4 mm vannacht, niks om over naar huis te schrijven.

Ik heb ook niet veel hoop op méér, dus ik zet zo meteen de pomp aan en maak zelf regen...😊

Geplaatst:
4 uren geleden, Jorieke123 zei:

hetweeractueel.nl

Dank! Die site was ik al zo lang naar op zoek 😊

Maar ik begrijp niet op welke kaart jij kijkt, want als ik kijk op die van gister, zie ik bij jullie 12 - 13 mm. Ongeveer precies wat jullie schatten.

Naamloos.jpg

aangepast door speets
Kaartje toegevoegd

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Hmmm vreemd...

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Er zou hier net geen 14mm gevallen moeten zijn, maar als ik kijk hoeveel water er in oa de grote, lege bloempotten staat is er wel wat neer gevallen dan dat.

Geplaatst:

Gisteren 27 liter water in twee buien, we zijn er blij mee het was hard nodig. Nu op de kersen gaan letten dat die niet barsten.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

De regenmeter meet tot 40 mm. Hij komt er een dikke 2 cm boven, dus wij hebben echt een flinke plens gehad… en het hoost wederom. In minder dan 24 u tijd.

Zullen we afspreken dat na de hoosbuien van deze week het gewoon zomers weer wordt met af en toe een buitje snachts?

Geplaatst:

@Mellie Ik stem voor!!

Geplaatst:

@speets die site werkt met een aantal geselecteerde stations en dat wordt dan geëxtrapoleerd,  onweer  of hevige neerslag is lokaal als je echt wil weten wat in je buurt is gevallen moet je deze gebruiken en een paar stationnetjes in je buurt selecteren https://www.wunderground.com/wundermap

Geplaatst:

@Jorieke123 ja niet vet bij jullie, gisteren +/- 12/14mm als ik zo zie op de stations en vandaag  heel lokaal 3mm.

Geplaatst:
Op 6-6-2022 om 16:29, redzebra zei:

als je echt wil weten wat in je buurt is gevallen

Maar nog véél handiger en minder omslachtig: even in de regenmeter kijken 😄

Geplaatst:

Inderdaad als je die hebt. 😀

Geplaatst:

Iedereen heeft er wel een, alleen weet je het soms nog niet.

Ieder  recht hoog glas voldoet in combinatie met een timmermansoog of centimeter.

20210620_122648.thumb.jpg.3ac2ced054e408b86757118881431518.jpg

Hier vorig jaar juni in 24 uur, sterkte voor en die het nu voor hun kiezen kregen.

Wij kregen precies wat ik besteld had, 47 mm, maar dit keer in nette buien.

We kunnen er weer twee, drie weken tegen.

Geplaatst:

Zachte regen en minder koud.

Geplaatst:

Hier ook 13mm gevallen, zeer blij mee.

Geplaatst:

Hagelbuitje hier, dat overgaat in de zoveelste stortbui.

Geplaatst:

2 juni zijn mijn zonnepanelen gewassen. Normaal werden ze altijd rond half april gewassen door de oude glazenwasser, maar die is gestopt wegens bedrijfsbeëindiging.
Had dus ruzie met de glazenwasser, omdat die mij niet kon inplannen (ik deed altijd eens in de 3 maanden, maar zij willen elke 8 weken, elke 16 weken vinden ze ook lastig in te plannen, dus gewoon een verkapte prijsverhoging).
Voor 2 juni had ik max 17,5 kWh gehaald, maar sinds de zonnepanelen gewassen zijn heb ik in de laatste 10 dagen al 4 keer 18,5 kWh en vandaag zelfs 19,5 kWh gehaald!
Ik zei nog zo tegen hen, met vieze zonnepanelen kan de opbrengst wel 10% minder worden. Blijkt nog te kloppen ook, want mei en juni verschillen weinig van elkaar qua opbrengst.

Hmm, misschien toch verplaatsen naar de klaagbank?[emoji2955]

Geplaatst:

De dagen worden ook langer en de zon staat hoger tot 20 Juni en sterk afhankelijk hoe bewolkt het bij jou geweest is. Periodes vergelijken is moeilijk. Normaal zou zonder wassen al veel moeten afgeregend zijn in de laatste periode. Een woestijnzandneerslag of veel pollen in de lucht kan de opbrengst reduceren, maar dan spreken we over dagen niet om de 8 of 16 weken. Je moet ze eigenlijk alleen reinigen wanneer noodzakelijk, soms is dat kort  soms is dat na een lange periode.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.