Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag (of gisteren) in de tuin gedaan? 2022

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ook gesloopt.

Deze week was ik snipperslaaf (of zoals vrind Nico het verwoordde: Tot snipperslaaf gemaakte). :wink:

Vorig jaar waren er geen houtsnippers gestort en de moestuinpaden waren enorm drassig, onbegaanbaar, dus er was echt wat nodig. Nu lag er van de week al wel wat maar deze berg was al bijna op. Dus moest er snel bij zijn.

20220302_150713.thumb.jpg.41194ba745104e5b7691fc2f88e0ee9a.jpg

Dus eerst woensdag flink aan de sjouw geweest om het pad naar mijn huisje vol te gooien.

Hetgeen betekende: steeds met kar naar de parkeerplaats fietsen, snippers bukkend in bak, takken er tussenuit, en bak leegstorten in fietskar (5 bakken per kar) en nog twee grote tassen vol met ook ieder 3 bakken erin.

Zowie was mee en had het erg naar haar zin.

20220302_150746.thumb.jpg.25a08740b19db58282f10d7f54323b50.jpg

En dan weer naar mn huisje. Elke lading was ongeveer drie meter. Dus dat waren nogal wat ritjes.

20220302_150754.thumb.jpg.5bb04deb7fbe5f40da4731d038103bb6.jpg

Zowie mocht los naast de fiets meerennen omdat er toch weinig mensen op het terrein waren. Dus die heeft haar pootjes goed kunnen gebruiken en heeft de hele avond voor pampus gelegen.

Maar met zonsondergang (werd ook gelijk koud) was ik gelukkig klaar.

20220302_171815.thumb.jpg.36fc275abb9c39e68e275b9f452b50a5.jpg

En toen werden er weer nieuwe snippers gestort. Zijn veel bomen omgewaaid dus er is genoeg te versnipperen.

Dit keer wat grotere bulten. Dus nu moest ik op de moestuin bezig. Had net vernomen dat onze "tuin"man, noem hem liever onderhoudsman, zng geen tijd had om snippers bij de moestuin te storten (moestuinen liggen het verst van de parkeerplaats) en dat het te zwaar zou zijn voor de paden. Dus ik al balen... de gast rijdt de hele tijd heen en weer met trekkers en karren vol zooi en dan is dat ene ladinkje opeens teveel??? Grrrr....

20220304_142806.thumb.jpg.c64d9e50b293ef03b7df7af79baa5515.jpg

Dus ik weer met mn fiets en kar naar de bult. Dit keer zonder Zowie want het was te koud en te nat op de moestuin en er ligt nog glas vanwege stormschade. Er lag gelukkig meer als vorig keer en vooral hoger zodat er minder bukwerk hoefde te geschieden. De rechterbult was ook betere kwaliteit. Minder takken en dennegroen (zoals ook de lading van woensdag) en meer houtsnippers dus.

En op naar de moestuin... en... daar lag tóch een hoopje snippers door Ron gestort. Helaas wel de mindere soort met veel takken en groen, maar een gegeven snipper kijken wij niet in de bek. Scheelde enorm veel heen en weer fietsen.

Helaas wel laag bultje dus toch weer veel bukwerk en doorzettingsvermogen. Nog een lading, nog een lading, nóg een lading....

Maar, met zonsondergang was ook dit modderpad veranderd in een snipperpad.

20220304_174544.thumb.jpg.c5a6c0f890742480c6961890d442fd0e.jpg

En vandaag dus tot weinig in staat, recupereren is het motto. :mrgreen:

• Like 12
Geplaatst:

De eerste lading paprika en peper verpot. Veel te veel, vraag me nu al af hoe ik alles genoeg licht ga geven....ach, je kent het wel. Ook wat bollen in potten gepoot. Hier op de klei is het 50/50 op rot, dus hopelijk zo geen last van

Geplaatst:

Weer wat stenen uit de grond gehaald ihkv herbestraten. In het tuinhuis stuk binnenbetimmering losgehaald want oud en lelijk. Frame rond de aardbeien met schroeven vastgezet.

Geplaatst:

Moestuin schoongemaakt, ontdaan van oude spruitjes 😬 en andere plantenresten en onkruid. Deze week komt de compost, kan ik lekker op en neer door de tuin gaan karren met mijn kruiwagen. 

Wat oude preitjes geoogst, die gaan vanavond door de andijvie stamppot en de rest in de vriezer.

Saffraanhoekje gewied, me afgevraagd of ik nog iets voor die jongens moet doen of dat ze zelfredzaam zijn? Zoek ik straks wel op.

Veel mos tussen de stenen weggehaald, de paden en het terras zijn weet gewoon beloopbaar zonder dat je uitglijdt. 

Heerlijk in de zon gewerkt dus, het is er een uitstekende dag voor, en uitermate therapeutisch. Vorig weekend overleed een goede vriendin, gisteren was de crematie en vandaag was dus perfect om lekker zonder mensen om me heen in de buitenlucht te zijn en mijn hoofd leeg te maken.

• Like 3
Geplaatst:
On 3/2/2022 at 6:34 PM, appelvrouw said:

Verder nog uit de biodoos wat PdP gezaaid, met dank aan de gulle gevers @Mellie, en? Er waren twee zakjes. 

Nu weet ik het niet meer heel zeker, maar ik gok dat dat andere zakje van mij komt. Kiemen overigens uitstekend hier! 100% score. Is dan ook wel erg vers zaad van afgelopen september 😀

• Like 2
Geplaatst:
14 uren geleden, rorror zei:

Vandaag de terracotta kleur potten weggedaan op één schaal na. Vind die kleur achteraf een doorn in het oog. 😅 Komende weken eens kijken of ik wat leuke nieuwe potten of bakken voor buiten kan scoren.

ik ben volop op zoek naar terracotta , ik vind ze zooo mooi! :D

Levensmotto Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀

Geplaatst:

Nog meer snippers snippers snippers en glas van kapotgewaaide kasachtige aanbouw (door voorgangers gebouwd) verwijderd zodat Zowie ook weer veilig daar kan toeven.

En tuintje aan nieuwe moestuinders toebedeeld.

• Like 1
Geplaatst:

Vroege aardappelen geplant, uien en sjallotten. Vorig weekend ook sla gezaaid in serre en buiten wortelen. Iemand nog tips wat nu al kan? Ik heb eerste jaar een serre dus is wat zoeken. Zeker met het mooie weer zijn mijn handen aan het jeuken. 

Geplaatst:

De 6 soorten sla gezaaid op 23 januari en 5 februari (in de serre, met 3 lagen extra bescherming erover) zijn een mislukking. Exact één zaadje heeft het overleefd (ik weet nog niet of het wel een sla is 😁), een 20-tal andere die er ook doorkwamen werden al zeer vroeg veroberd door een slakje. Het was waarschijnlijk ook nog wat te koud 's nachts.

Gisteren alles opnieuw gezaaid in dezelfde trays, gewoon wat extra fijn compost over gedaan.

Ook de bewaarui en de stengelui dat op hetzelfde moment als de eerste sla werd gezaaid is niet uitgekomen. Er stond één enkel sprietje naar boven gisteren. Stengelui opnieuw gezaaid en de bewaarui is voor morgen want ik had geen zaadjes meer.

Deze week ook heel wat gewied en de bedjes klaargemaakt voor de aardbeitjes. Vandaag of morgen bestellen.

Een paar colomba patatjes die in de serre geplant werden op 7 februari laten hun neus zien. Heb ze genoeg water gegeven vanavond.

Morgen onderhoud uitvoeren van de grasmaaiers, er moet nieuwe olie op. Gras tussen de perceeltjes staat al behoorlijk hoog.

Geplaatst:

Vandaag 5 verschillende slasoorten uitgeplant. Spinazie en raapstelen gezaaid beide 2 m2, morgen nog een meter snijbiet erbij. En mijn verhoogde bedden afgemaakt en opgevuld, zo heb ik weer 4 vierkante meter tuin extra gecreëerd.

Geplaatst:

Een aantal Dahliaklonten in de volle grond gezet. Lagen behoorlijk in de weg, dus daarom, hoppa.

Een aantal stapstenen gelegd. Wortels in gel gezaaid, volle grond.

De poging in de kas heeft niets opgeleverd. Het was waarschijnlijk nog te koud.

Nog een aantal voorgezaaide sugarsnaps en peulen geplant. Die zijn nu op.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...