Eswee Geplaatst: 1 juni 2022 Geplaatst: 1 juni 2022 Het is echt drama qua slakken! Vervelend dat jij ook zoveel schade hebt. Wij lopen twee of drie keer per dag te vangen. Het is inmiddels mijn mans nieuwe hobby om slakken te stampen. Het terras ziet er niet uit. 😅 1 Quote voorzichtig terug van weggeweest, voorheen bekend als Balkontuinder. 🌼
Vlavlip Geplaatst: 1 juni 2022 Geplaatst: 1 juni 2022 Tot nu toe weinig slakken hier, of ze hebben geleerd geen slijmsporen en zichtbare vraat achter te laten. Vandaag en gisteren zo goed mogelijk een deel vd kersenboom versierd met vogelnet, die krengen slopen het handjevol dat er in hangt steeds uit en ik ben t zat. Verder ook net rondom de aardbeien, want daar is de eerste kleurende ook half opgegeten, en vandaag een 2e druif en braam geplant. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 2 juni 2022 Geplaatst: 2 juni 2022 Ik was al vroeg in de tuin. Wat uitgebloeide rozen verwijderd. Tuinman van de buren gebabbeld. Mijn kippen verwend. Troepjes opgeruimd en naar het opnieuw ingezaaide gras gestaard. Ik zie nog niks… Einde van de middag ga ik de pepino’s in de grond zetten en kijken hoeveel mierennesten ik nu weer kan verwijderen in de kas… ditmaal mét mobiel. Ik ben benieuwd! 1 Quote
Pomodori Geplaatst: 2 juni 2022 Geplaatst: 2 juni 2022 De helft van mijn spinazie geoogst, ingevroren en het veldje klaar gemaakt voor een vervolg teelt. 2 composthopen omgezet en een 3e gestart. De kippen hopelijk nu geleerd dat mijn veters geen wormen zijn. 2 Quote
Mellie Geplaatst: 2 juni 2022 Geplaatst: 2 juni 2022 De kas heb ik gesproeid. Ook nog 1 muizenvanger paar uur lang laten vollopen. Het was de enige die weer/nog steeds ‘actief’ was. Rest is dicht na alle liters. Deze gang is blijkbaar de doorlooproute. Durf daar ook niks te planten wat wel heel zonde is van de ruimte… In de kas verder geen mierennesten meer gevonden. Dat is dan wel weer mooi. Wel onder 2 andere tegels die ik heb opgewipt om plaats te maken voor een nieuwe pioenroos. Ik kon hem niet weerstaan. Prachtige roze kleur. Hopelijk blijft die roze. Alle zand en nesten uitgegraven. Mieren incl baby’s aan de kippen gevoerd. Gat gevuld met compost. Toen de plant erin en afgetopt met nieuwe tuinaarde. De opgekomen erwten bij de kinderen in hun tuintjes gedaan. Verder alle planten die ik had gekocht, eindelijk in de grond. Hehe… Ik had oa een roze lupine gekocht. Dol op lupines. Had ook paarse gezaaid. Samen staan ze mooi te zijn in een pot. Akelei staat inmiddels écht in de volle grond ipv op de grond. De cosmea’s staan in potten en 1 in de volle grond. Tuberoosbollen in 2 potten. Bij de laatste petunia’s die ik plantte, ben ik meerdere keren gestoken door meerdere wespen. Hoezee. Ze zitten boven het kippenhok op het moesdakje. Na prik 1 gillen, want onverwachte auw en onverwachte auw is flink schrikken. Ik kijken, komen er tig wespen op me af. Aaaaahhhh! Nog meer gillen. Godzijdank was de tuinslang nabij die nog aanstond. Met de tuinslang wespen verjaagd. Pot durfde ik niet meer op te pakken. Er staat een delfinium half in de grond, samen met 3 petunia’s op het dak van het kippenhok. Met heel veel nieuwe wespenvriendjes Ik heb er vorige week nog onkruid uit getrokken en toen waren er geen wespen. Het waren er vele, vele tientallen. Misschien een stuk of 100? Zit nu dus onder de lathyrus een nest. Ook fijn. Ik durf uiteraard niet meer in de buurt te komen. Altijd leuk als je dagelijks bij je kippen wilt kijken…. Is er niet een huis tuin en keuken middel om ze weg te krijgen zonder dat je zelf de volle laag krijgt? De wespenmeneer kost €60 ex btw. 2 Quote
acpronk Geplaatst: 2 juni 2022 Geplaatst: 2 juni 2022 De opgekomen erwten bij de kinderen in hun tuintjes gedaan.Komen de kinderen morgen in de tuin, zeggen ze "mama wat is dit? Is de ooievaar ook bezig baby plantjes gaan rondbrengen?".Mijn vader deed altijd het wespennest onder laten lopen met water. Daar heb jij toch genoeg van, dus kan niet mis gaan. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Jeanne heijmans Geplaatst: 2 juni 2022 Geplaatst: 2 juni 2022 Op 23-5-2022 om 22:20, Patrijs zei: Het is bij jou toch très chaude geweest, nu weer normaal denk ik? Je plantjes hadden er geen last van? Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 2 juni 2022 Geplaatst: 2 juni 2022 Net over de bloemkool en spitskool gedaan,zag zoveel koolwitjes.gelijk maar een blad omgeknakt bij de bloemkool,omdat we op vakantie gaan.zit dat vast goed,mocht er een kooltje zich vormen Quote
Patrijs Geplaatst: 2 juni 2022 Geplaatst: 2 juni 2022 Hier terug van een week, rondje tuin gedaan. Gezien dat er weer veel werk is. Aardbeien gegeten en tuinbonen zitten doppen. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Flup Geplaatst: 3 juni 2022 Geplaatst: 3 juni 2022 Voorlopig mijn laatste verhoogde bak gemaakt. Moet nog worden gevuld en beplant, maar dat doe ik vandaag wel. Ik zeg voorlopig, want op het terras is er nu eigenlijk geen ruimte meer voor. Maar in de tuin moet ik ook nog aan de slag. Het ziet er verzorgd uit, vind ik, en het terras is ook een stuk groener nu. Ohja, en natuurlijk nog peulen geoogst, aardbeien geoogst en gegeten en alles water gegeven. Het is veel te droog helaas. 2 Quote
Mellie Geplaatst: 3 juni 2022 Geplaatst: 3 juni 2022 Rondje water bij het ingezaaide gras en bij de wespen… met doodsangsten zeg. Ik ben een mietje. Ik weet het. Veel aardbeien geplukt. Helleborus opgepot. Gepeinsd bij de slakkenvraat. Sla en kruiden geplukt en wel 2 mini komkommers. 1 Quote
acpronk Geplaatst: 3 juni 2022 Geplaatst: 3 juni 2022 Rondje water bij de wespen… Mijn vader deed het toch wel minimaal een uur. Ze moeten echt verdrinken, anders helpt het mogelijk niet. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
MSDG Geplaatst: 3 juni 2022 Geplaatst: 3 juni 2022 Droogbloemen voor ‘t liefje gezaaid, stamboontjes uitgeplant, her en der ook op wat lege plekjes nog één plantje gezet, blijkbaar kan dat. Paar zonnebloemen geplant naast de kas die voor de nodige schaduw moeten zorgen. Begin gemaakt met het opbinden van de tomaten/komkommers/tomaten in de kas. Genoeg te doen dus, maar wat een leuk werk. 😄 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
acpronk Geplaatst: 3 juni 2022 Geplaatst: 3 juni 2022 (aangepast) Begonnen met het maken van de plattegrond, best veel werk. Maar als het klaar is, is het zeker de moeite waard geweest. Is alleen een indicatie, mijn stukjes grond zijn niet rechthoekig.. @Goldfish hoe heet die ene druif die we ook alweer hebben? Ik heb 'm even kauwgom genoemd 3 juni 2022 aangepast door acpronk 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Mellie Geplaatst: 4 juni 2022 Geplaatst: 4 juni 2022 Op 3-6-2022 om 21:01, acpronk zei: Mijn vader deed het toch wel minimaal een uur. Ze moeten echt verdrinken, anders helpt het mogelijk niet. Van 8 tot 11:30 u laten lopen en Savonds weer, maar toen 45 min ongeveer. 1 Quote
Goldfish Geplaatst: 4 juni 2022 Geplaatst: 4 juni 2022 @acpronk Euh... aan die vriend van je in Den Haag heb ik via jou een Solaris en een Katharina verkocht. Heb jezelf een oude (tafel)druif, donkerblauw relatief kleine druiven maar wel een goede opbrengst staan, met inderdaad een toets van Bubblegum er in (doordat ie deels afkomstig is van materiaal van de Amerikaanse tak van druiven) dan kan het alleen maar Boskoops Glorie (Glory) zijn. Dit ras is 25-30 jaar lang zeer dominant geweest op de Nederlandse particuliere markt onder de blauwe druiven die in de open lucht geteeld kunnen worden. Ondanks de introductie de laatste 10-15 jaar van moderne betere rassen, hoeft iemand zich als eigenaar van dit ras zich zeker nog niet te schamen. Quote
acpronk Geplaatst: 4 juni 2022 Geplaatst: 4 juni 2022 @Goldfish Einset Seedless it is! Toevallig had ik het er enkele maanden geleden ook met rorror over, het het in de chat gevonden. En label hangt nog aan de struik, maar was vergeten te kijken.Wat planten geplant, wat onkruid verwijderd (gelukkig niet veel, het meeste heeft net kiemblaadjes dus daar wacht ik nog mee) en wat (doorgeschoten) sla en aardbeien geoogst. Toen begon het een beetje te regenen, en wat hardere, weer wat zachter, weer wat harder, weer wat zachter, en toen was het 14:00 en besloot ik toch naar huis te gaan voor de lunch en is het nu droog. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
woldistel Geplaatst: 4 juni 2022 Geplaatst: 4 juni 2022 Hier is het nog hartstikken droog! Vastgesteld dat ik nu nog 1 augurkenplantje heb! Dus morgen nog maar een paar in volle grond zaaien. Gleisdorfer oliepompoen en klimmende courgette waar-ik-de-naam-altijd-van-vergeet in vollegrond gezet. Aardbeien, honingbes, shiitakes en een paar knofloken geoogst. Edamame tankuro geplant tussen de knofloken die er straks toch uitgaan. Quote
Arja Geplaatst: 4 juni 2022 Geplaatst: 4 juni 2022 Wat onkruid verwijderd, wat plantjes uitgeplant, wat bosaardbeien geplukt. Raar chemisch luchtje hebben die dingen, gelukkig proef je dat niet terug in de jam. Me afgevraagd waarom het bij bovenstaande schrijver wel regent en hier niet. Quote
Marinke Geplaatst: 4 juni 2022 Geplaatst: 4 juni 2022 Ik was ook al naar de lucht aan het staren maar hier is het strakblauw en buienradar geeft weinig hoop. Verder onkruid verwijderd, tomaten gediefd, heerlijke aardbeien geoogst en eindeloze hoeveelheden saliethee gedronken. Quote
Mellie Geplaatst: 4 juni 2022 Geplaatst: 4 juni 2022 Heel de dag grijs en grauw en nu eindelijk zon. Heb de vensterbank schoongemaakt. Dat klinkt als een huishoudelijke taak, maar hoort tegenwoordig bij de tuin. Was heel vies van alle aarde wat er dan toch zo een beetje opklaart met water geven of een onhandig kind (of moeder). En ik heb zowaar bevruchting! Yessss2 x meloen retato (zo’n oranje suikermeloen) de rest ziet er nog kindloos uit helaas… maar vorig jaar nul, dus dit is alweer een fikse vooruitgang! 2 Quote
Patrijs Geplaatst: 4 juni 2022 Geplaatst: 4 juni 2022 Hier waait nog steeds een harde droge oostenwind. Vanmorgen kilo's aardbeien geplukt en daar gelijk maar geschoffeld want de afleggers komen nu er aan. Vanmiddag de helft van de Texla aardappels met de handschoffel geschoffeld en de mais weer schoon achtergelaten. Laat de regen maar komen. Quote De moestuin van Patrijs
speets Geplaatst: 5 juni 2022 Geplaatst: 5 juni 2022 De enorme, oude eeuwig moes flink gesnoeid. Zat helemaal vol luizen en witte vlieg. Geen water gegeven want regen voorspeld: wel 30 mm! Ik moet het nog zien... Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
woldistel Geplaatst: 5 juni 2022 Geplaatst: 5 juni 2022 De graspaden tussen de bedden geschoffeld omdat het gras bloeit. Lupine Dieta gezaaid (was ik helemaal vergeten 😯), en wat nieuwe augurkenzaden in de grond gedrukt wegens slakkenvraat met een doorzichtig emmertje erover. Ik zag ook wat mieren lopen dus vermoedelijk wordt het andermaal niks. Ook een maaltijd aan diverse bladgroenten geplukt. Nu wacht ik net als speets op onweer en regen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.