Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2022

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Buurvrouw plukte vanmiddag brandnetels in haar tuin, en in de mijne, want ze had niet genoeg voor de soep. Ik vertelde dat ik dat nog nooit gemaakt of gegeten had. Zojuist kregen we een proeverijtje. Het was zalig! Ik heb haar bonuspunten gegeven voor de presentatie. 

1383731645_20220503_1938002.thumb.jpg.020743b733462d42b2a8b96fef9c6c98.jpg

aangepast door Arja
  • Like 3
Geplaatst:

gisteren Bloemkool uit eigen tuin

& vandaag sla.. 
Morgen weer sla... & radijzen.. 
Overmorgne .... Sla? :D

• Like 2

Levensmotto Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀

Geplaatst:

Vanmiddag de eerste asperges met de laatste purple sprouting broccoli  en een eitje gestoomd om met wat noodles en soyasaus op mijn bord te landen. Lekker, hoor! Meer asperge in het verschiet, de broccoliplanten zijn wel klaar, denk ik.

• Like 1
Geplaatst:

Restje soep van gisteren en eergisteren.
Asperge/oesterzwammensoep met peterselie en bieslook en linzensoep met eigen tomatenpuree, peper, chilivlokken en pepermunt.

Hoofdgerecht: Gevulde paprika en aardappel met een wortelsalade met eigen yoghurt en knof en peper.

Het instrumentarium voor de gevulde groenten.
Lepel, paprika ontpitter -alleen in Turkije te koop voor de geïnteresseerden-, meloenbolletjesschep, een courgette uitholler en een uitbeenmes maar dat had elk ander scherp mes kunnen zijn.

d4e3282d6ae45fb06639e24e677ecc52.jpg

Zo werkt dat dus

c1fd4cbdc9aa23271859a70c917117c0.jpg

c6abdf6d984bfa58c7b9191c21322a3f.jpg

De oesterzwammenmoesten op na de vakantie. Werden al wat gelig dus gingen ze in de soep.

• Like 1
Geplaatst:

Radijsjes! Gewoon uit het vuistje lekker pittig. En zonder slakken! Droogte heeft toch ook zo z'n voordelen. De nijntjes vonden het loof ook lekker.

20220507_083230.thumb.jpg.8ae98beb68236578dc06c21351499546.jpg

• Like 1
Geplaatst:

Andijviestamppot met peterselie en wat lente ui met een jus van barbecue köfte van gisteren met een flinke lepel paprikapoeder
Het was lekker

• Like 1
Geplaatst:

Asperges, bien sûr, hier ook. In vele vormen..met fijngehakt ei en peterselie, als salade, in de wok, met zalm, gegratineerd.

Gewoon (kort)  gekookt, ook lekker. Met Veldvarkenfrikandeau, gemarineerd en omwikkeld met spek receptjes en daarna slow gebraden in de oven. Niet zelf gedaan hoor, de kok was “ingehuurd”.

Verder eten we veel sla uit de tuin, basilicum wordt al getopt, en rucola, venkelblad, bieslook. Heerlijke slaatjes dus!

• Like 2

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Rabarbercrumble….en die was zooo lekker. 
had drie stelen meegenomen van de tuin, voor 5 mensen , maar dat woog 1200 gram!

Volgende week weer….😋

• Like 2
Geplaatst:

Veld procureur lapjes in repen gesneden en gemarineerd in sesamolie met komijn en koriander. Daarna gewokt met een Veldbloemkool, wortel en bleekselderij en een flink stuk verse gember en cashewnoten. Ivoor mijn verjaardag kwamen vrienden hier weer met van die Franse fruit taarten met ei ( geklopt met slagroom en meegebakken)  erop aanzetten. in deze gevallen  mirabellentaart en rabarbertaart. Brrrr ik krijg het bijna niet weg. Gelukkig heb ik grote zakken.

• Like 2

Geplaatst:

Ja de eerste asperge haan alweer Arja!

wij eten stamppot van doorgeschoten raapstelen (zonder de stelen😉) en veldknakworsten erbij.. de laatste!

• Like 1

Geplaatst:

Bieten carpaccio…met bietjes nig uit de vriezer en rucola uit de tuin…

en de chinese pannekoekjes van Jorieke, met Welsh onion….lekker, en leuk om te doen! 

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...