Mellie Posted February 9, 2022 Share Posted February 9, 2022 Ik houd ook niet van spaghettipompoen. Vlak van smaak vind ik nog heel vriendelijk gezegd zit gewoon kraak noch smaak aan. Dat gezegd hebbende; dan kun je wel heel veel erbij gooien om het op die manier smaak te geven. Maar ben geen fan. Ook wij aten vooraf pompoen. In de soep en wel een die ik al heel lang niet had gemaakt. Een kruidige met room. Laatste grote pompoen. Ik heb nog 2 mini’s. Erna uienquiche met de laatste gekochte eitjes en 1 eigen ei. Veel thijm erin. Daar had ik veel zin in en ik wist dat dat gezeik ging opleveren met de kinderen. Soms baal je zo om gelijk te krijgen. Dat gezeik klopte helemaal. Met kokhalzen en al; maar iedereen heeft zijn bord leeg gegeten. Zucht, wat een avond. We gaan het volgende maand ofzo nog een x herhalen. Kijken of dat beter gaat. Hij was echt lekker. Ik heb net het laatste stuk als lunch verorberd. Vanavond spaghetti met restje soep en een slaoi uit de jardin. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted February 14, 2022 Author Share Posted February 14, 2022 Vensterbankpesto 2 Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted February 14, 2022 Share Posted February 14, 2022 Palmkool, kleine pimpernel en verwilderde winterpostelein. Er was een half uur wassen en troep verwijderen nodig om te eindigen met dit kleine plukje groen. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted February 15, 2022 Share Posted February 15, 2022 Er was een half uur wassen en troep verwijderen nodig om te eindigen met dit kleine plukje groen.Wat ik altijd doe als het een zooitje is, lauwwarm water met zout. Drijft alles naar boven. Tenzij je blaadjes ed eruit moest pulken. Dat blijft een half uur werk denk ik 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeanne heijmans Posted February 15, 2022 Share Posted February 15, 2022 Wij eten nog steeds zuurkool,en boerenkool,en Nieuw-Zeeland de spinazie uet . Maar schiet nu op, gelukkig begint het spoedig weer. De 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted March 1, 2022 Share Posted March 1, 2022 Winterpostelein ( met veldvarkenworst) Erg lekker, en leuk om het in de tuin te hebben! 😊🍀 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted March 3, 2022 Share Posted March 3, 2022 Wij aten gisteren een zelfgemaakt brood met eigen kruidenboter, linzensoep, ingemaakt zoetzuur mix -gardinieri noemen de Italianen dat- en een salade met oa eigen rode kool en lente-ui erin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted March 7, 2022 Share Posted March 7, 2022 Er is voor mij in deze periode maar weinig eetbaars op terras. Maar nu het al weer even mooi weer is, staat de bieslook alweer 10cm hoog. Dus was het tijd om tussen de middag een lekkere uitsmeiter op brood te maken met wat verse bieslook. ☺️ 2 Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted March 7, 2022 Share Posted March 7, 2022 (edited) Ik had vandaag een stukje pompoentaart, en ook pompoenfriet uit de oven. En geweckte pruimen, op siroop van aardappelwijn (zelfgemaakte wijn). Ik heb van de pruimen de halve pot leeggegeten. Het vacuüm was zo sterk, dat ik met een waterpomptang de weckring moest lostrekken. Het was het waard. Edited March 7, 2022 by fre3ke 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted March 9, 2022 Share Posted March 9, 2022 Ze zien er prachtig uit! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSDG Posted March 9, 2022 Share Posted March 9, 2022 De laatste boerenkool gisteravond verorberd. Toch een keer of 4 van gegeten afgelopen winter. Volgend jaar onder een netje tegen de witte vlieg en vooral tegen de duiven. Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted March 9, 2022 Share Posted March 9, 2022 Voor vanavond een roerbak met oa eigen shii-takes. Zo leuk vind ik eigen paddenstoelen altijd. Gevoelsmatig net iets bijzonderder dan andere kweekdingen, terwijl je aan paddenstoelen het minste doet. Voelt gewoon heel exotisch ofzo. Eigen ananas zou ik hetzelfde gevoel hebben. Dat idee 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeanne heijmans Posted March 9, 2022 Share Posted March 9, 2022 Helaas de laatste zuur en boerenkool zijn een feit,maar wat hebben we er smakelijk van gegeten . 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 11, 2022 Author Share Posted March 11, 2022 Kip uit eigen tuin, vers gebakken patat, en asperges uit de vriezer met een eitje en peterselie. 3 Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 12, 2022 Author Share Posted March 12, 2022 Gisteren pizza's met o.a. pesto en tomatenpuree en nog wat van die asperges. En salade er bij. Vla als toetje. Vandaag wraps met ingemaakte paprika, sla, maïs, kip, zure room, bonen, enz. En weer vla als toetje. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 13, 2022 Author Share Posted March 13, 2022 Pasta met gehakt en tomatensaus en peultjes en broccoli. En een salade van witlof, sla, ei en taugé. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted March 14, 2022 Share Posted March 14, 2022 Gisteren een zalm gerookt op eigen hout. Normaal gebruik ik houtskool, dus was gevoelsmatig heel anders. Sla uit de tuin, incl venkelgroen voor over de aardappels en de salade. De venkel die ik had gekocht, had geen groen en dat had ik natuurlijk ook nodig. Gelukkig genoeg in de tuin. Eigen eitjes erbij. Perfect zacht gekookt. Echt gesmuld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted March 14, 2022 Share Posted March 14, 2022 15 uren geleden, Jorieke123 zei: Pasta met gehakt en tomatensaus en peultjes en broccoli. En een salade van witlof, sla, ei en taugé. Én de laatste vla als toetje! Dat at ik al die dagen ook allemaal. Een supercombinatie van Zelhemse en Onze producten. Supergezellig! 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 16, 2022 Author Share Posted March 16, 2022 Een grote salade uit de kas, met zelfgemaakte blauwe kaas (melk voor die kaas niet van eigen land trouwens...) en gebakken gekochte kastanje champignons. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pomodori Posted March 16, 2022 Share Posted March 16, 2022 Vanavond couscous met de laatste pompoen uit de tuin, kippenworstjes en kikkererwten, een vleugje kaneel en saffraan. Heerlijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted March 16, 2022 Share Posted March 16, 2022 Pompoensoep met suppengewürz en gember. Heb een par potten suppengewürz met gember gemaakt en er hartverwarmend bij geschreven zag ik. Klopte echt. Al vonden de kinderen het te pittig, want had er ook nog een cm of 3 gember bij gegooid… volgende x beter doseren, maar de suppengewürz met gember is een blijvertje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted March 22, 2022 Share Posted March 22, 2022 Yoghurt met rabarber aardbei compôte. Belachelijk lekker… en voor de lunch pannenkoeken met eigen eitjes, jam en kweepeer gelei van @mdubbelm. Ben geen fan van pannenkoeken, maar met kaas en kweepeer zelfs voor herhaling vatbaar Kinderen waren ook erg content. Had mijn grootste koekenpan gebruikt, wat resulteerde in pannenkoeken groter dan onze borden. Iedereen was happy 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 2, 2022 Author Share Posted April 2, 2022 De 1e muntthee! En we eten veel eieren, want de eenden zijn aardig aan de leg. Gisteren heb ik dus een boel eierwafels gebakken, ook om in te vriezen. We hebben pannenkoeken gegeten, en vanavond foe yong hai. Morgen stamppot winterpostelein, met spekjes. 2 Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted April 5, 2022 Share Posted April 5, 2022 Salade uit eigen tuin, pasta met zelf gemaakte tomatensaus ( ingevroren van vorig jaar) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 5, 2022 Author Share Posted April 5, 2022 Er groeit een BOEL sla in onze kas, dus we eten de komende tijd salades als lunch. Gisteren met zelfgebakken croutons en zongedroogde tomaatjes (niet zelfgemaakt trouwens...). Vandaag met geroosterde walnoten en eigen komijnekaas. Morgen: weet ik nog niet... iets met bacon? Gisteravond aten we stamppot savooiekool met een worstje. Vanavond rode kool met appelmoes en een gehaktbal. 2 Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts