Jeanne heijmans Posted April 5, 2022 Share Posted April 5, 2022 Ik mijn eerste krop sla uit de platte kas, heerlijk weer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted April 6, 2022 Share Posted April 6, 2022 Ik ben dol op sla en eet dat elke dag. Het groeit ook jaarrond. Ik koop alleen sla als ik een soort wil die ik niet heb. Dus beetje veel van het goede dat dagelijks hier te noteren. Echter! Gisteren aten wij de eerste salade die van a tot z door de dochter is gemaakt. Inclusief het snoeien van de sla en peterselie! Ben zo trots Vond dat toch een melding waard. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
René Posted April 6, 2022 Share Posted April 6, 2022 De eerste stengels (en vooral bladeren natuurlijk) maggieplant zijn door de soep gedaan. 1 Quote Wie zaait zal oogsten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrielle Posted April 11, 2022 Share Posted April 11, 2022 Maggie, salie, oregano en rozemarijn door de macaroni. Heerlijk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted April 18, 2022 Share Posted April 18, 2022 Soep van bewaarde pompoen, met vers maggiblad. Met zelfgebakken brood erbij Als aperitief een cobbler van bruiswater, vlierbessensiroop en kruisbeslikeur. Dat was heerlijk want ik was dorstig van het tuinwerk en ik had echt behoefte aan suikers. Daar doe ik het allemaal voor. Fijne 'reminder'. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted April 18, 2022 Share Posted April 18, 2022 Gourmet gegeten met verschillende soorten peper en paprika uit de vriezer van de oogst van vorig jaar. 1 Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted April 20, 2022 Share Posted April 20, 2022 Appelrabarbertaart met rabarber uet uit de tijdmachine want ik had nog van vorig jaar liggen. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted April 22, 2022 Share Posted April 22, 2022 Het eerste knoflookje van dit seizoen geoogst, ik was benieuwed hoe ver ze waren. De helft van de knoflook staat in potten waar straks half mei de pepers in moeten. Dat wordt komende weken dus die potten leeg eten. De andere helft kan wel blijven staan totdat ze afsterven. 4 Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
woldistel Posted April 23, 2022 Share Posted April 23, 2022 De gesloten bloemknoppen van landkers, purple sprouting broccoli, een handvol zevenblad en wat bieslook gaan straks in de stomer. Ik weet nog niet of ik ze dan in een rijstvel ga wikkelen of toch gewoon met wat noedels....... keuzes, keuzes 🤔 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted April 23, 2022 Share Posted April 23, 2022 Sla en tomaat, peper en paprika ( uit diepvries) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted April 25, 2022 Share Posted April 25, 2022 Gisteravond een salade met oa sla en kaas van Jorieke, en daarbij wat restanten heerlijke quiche die over waren op de mtfd. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oudholland Posted April 25, 2022 Share Posted April 25, 2022 (edited) Hier ook sla. Ook vals gespeeld met dank aan @Jorieke123 voor de lekkere krop die we uit haar kas mochten meenemen bij de mtfd. Edited April 25, 2022 by Oudholland 2 Quote Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 25, 2022 Share Posted April 25, 2022 En ook hier al voor de tweede dag lekkere zachte sla uit Zelhem op het menu. Gisteren met een uitje en olijven, vandaag alleen met een uitje. En een flinke portie asperges wel uit eigen tuin. Morgen nog een keer sla uit Zelhem, daarna zal mijn eigen sla groot genoeg moeten zijn. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted April 26, 2022 Share Posted April 26, 2022 Hier ook twee dagen achter elkaar sla uit de kas van Jorieke! 😉 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 26, 2022 Author Share Posted April 26, 2022 Ik juist niet, morgen weer Vandaag een quiche met bodem van zelfgemaakt croissantdeeg. Met asperges en uiteraard een boel eieren. Gisteren rode kool met verse appelmoes en een gehaktbal. Morgen... een grote salade denk ik 3 Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 29, 2022 Author Share Posted April 29, 2022 Cong you bing, met de dunste Wels onion stengels van deze oogst: Ik heb meteen een aardige stapel gemaakt, die heb ik ingevroren. 8 Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Veldjesgraaf Posted May 1, 2022 Share Posted May 1, 2022 (edited) De eerste asperges van 2022. Heerlijk en boterzacht Edited May 1, 2022 by Veldjesgraaf 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted May 1, 2022 Share Posted May 1, 2022 Ziet er heerlijk uit! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marinke Posted May 1, 2022 Share Posted May 1, 2022 Wauw dat ziet er heerlijk uit @Jorieke123 Ik had vandaag de allereerste oogst uit onze tuin op mn bord; rucolasalade ☺️ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted May 2, 2022 Share Posted May 2, 2022 Die asperges….het is nog vroeg, maar het water loopt me uit de mond! 😋 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 3, 2022 Author Share Posted May 3, 2022 We eten al een paar dagen heerlijke bruine bolletjes van @Anna3. Met blauwe kaas, pesto, grillworst, kaas. Gisteren aten we er een Welsh-onion-soepje bij, vandaag een kleine salade van zeekool met sinaasappel. Gisteravond aten we lasagne met gehakt, pesto, tomaten-paprikasaus, en wat olifantenknoflookprei. Vanavond een ovenschotel met aardappel en van die nine star scheuten. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted May 3, 2022 Share Posted May 3, 2022 Ik heb zojuist baklava gemaakt voor de 2e x in mijn leven. Jeej! Vorig jaar 5 Uur bezig geweest. Dit jaar 3,5 uur. Sneller dan 3,5 u gaat me niet lukken vrees ik. Dit jaar had ik de meeste moeite met de siroop… uiteindelijk heb ik 1:1 water suiker gedaan om het goed op dikte te krijgen. Een instructiefilmpje gekeken hoe ik het mooi kon snijden. Vind dit wel artistieker dan recht toe, recht aan, maar betekent wel dat je mini stukjes hebt… dan geef je toch weer een stukje extra -ik althans-, dus economisch is het niet echt. Maar heel lekker! Uit eigen tuin komen alleen de walnoten overigens, en dan niet eens mijn eigen tuin.. lang leve moeders. Met de restjes heb ik frummeltjes baklava gemaakt.Beetje geëxperimenteerd en deze frummelsoort vind ik het leukst. Net een hartjeNu moet alles afkoelen en kan de siroop erover en hebben we dan geen avondeten vanavond, maar baklava Ahem… nog even een makkelijk gerecht voor vanavond bedenken. Heb al lang zat in de keuken gestaan. Eet ze en happy Eid 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdubbelm Posted May 3, 2022 Share Posted May 3, 2022 Bibimbap met shitake, pompoen een gebakken ei en uet Taitsoi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted May 3, 2022 Share Posted May 3, 2022 @Mellie Ziet er heerlijk uit.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted May 3, 2022 Share Posted May 3, 2022 Aspergeschillen van gisteren gebruikt voor soep. Had alleen geen asperges meer… met suppengewürz en eigen oesterzwammen uit zak met peterselie en bieslook, soep gemaakt. Salade uet met oa peterselie basilicum en 4 soorten sloai En toe… Sja. Die baklava ook hè. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts