Lia56 Posted June 5, 2022 Share Posted June 5, 2022 @Frans dat ziet er heerlijk uit!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeanne heijmans Posted June 5, 2022 Share Posted June 5, 2022 Aardbeien,sla,aardappels.rabarber. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted June 6, 2022 Share Posted June 6, 2022 Omelet met héél veel blad van stengelsla, en wat blauwe kaas. Bij de thee (van eigen kruiden) heerlijk koekje gevuld met pompoen/kruisbesjam van vorig jaar. Heel simpel: twee rondjes zanddeeg op elkaar leggen. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeanne heijmans Posted June 6, 2022 Share Posted June 6, 2022 Morgen eten we nieuw Zeelandse spinazie met aardappeltjes en rabarber,allemaal uit eigen tuin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 7, 2022 Author Share Posted June 7, 2022 Veel aardbeien! Bij het ontbijt, lunch, en als toetje. En zomaar tussendoor ook Verder hebben we weer flink wat eieren dus daar eten we er ook aardig wat van. Ik heb er vandaag ook banketbakkersroom mee gemaakt, en de eiwitten heb ik (eerst schuimig geklopt en daarna) door de granola geschept. Dat ligt nu af te koelen. Ook eten we nog steeds lekker wat asperges, de sla doet het leuk en ook de 1e nieuwe aardappels smaken goed! Nu komen de sugar snaps en de doperwten er aan. 3 Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted June 7, 2022 Share Posted June 7, 2022 Ze zijn al op 🙂 2 Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted June 7, 2022 Share Posted June 7, 2022 De eetste aalbesjes, toetje voor na het eten. 2 Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted June 8, 2022 Share Posted June 8, 2022 Sla, tuinbonen en tomaatjes uet, de rest uit de winkel. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 11, 2022 Author Share Posted June 11, 2022 Aardbeien in de yoghurt als ontbijt, en er staat een aardbeiencake in de oven waar straks nog veel verse aardbeien bovenop gaan. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted June 11, 2022 Share Posted June 11, 2022 Heel veel aardbeien en gisteren een paar rode bessen en zowaar 2 gele frambozen. Heel wonderlijk. Mijn lunch was verrukkelijk. Ik ben DOL op çiğ köfte. We aten we heel veel versgeplukte sla bij de çiğ köfte met peterselie, pepermunt, chilivlokken, granaatappelmelasse en gekochte tomaten en komkommer. De kip uit de oven had belachelijk veel verse knoflooktenen (heel) en veel oerprei en een paar bevroren pepers. Lekker veel paprikapoeder over alles. Haha en een klodder gekochte mayo bij de gekochte aardappels 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 11, 2022 Author Share Posted June 11, 2022 6 Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted June 11, 2022 Share Posted June 11, 2022 Water loopt mij in de mond.... heerlijk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 11, 2022 Share Posted June 11, 2022 De eerste tuinbonen gegeten met vers bonenkruid. Nieuwe aardappels van de boerderij verderop. En sla. Met rucola, bieslook, wasabi rucola, dille en hete olijven. Man man wat waren die olijven heet die koop ik niet meer🥵 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 11, 2022 Share Posted June 11, 2022 (edited) Op 6-6-2022 om 19:17, fre3ke zei: blad van stengelsla Gooi je dat dan rauw in de pan en dan het ei erop? Moet je dat blad van de celtuce eigenlijk alvast plukken om dikke stengels te krijgen ? Edited June 11, 2022 by appelvrouw 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted June 11, 2022 Share Posted June 11, 2022 Nee, maar wel bijna goed @appelvrouw. Ik laat het blad eerst slinken met wat olie en bak meteen wat knoflook mee. Dan uit de pan halen, grof snijden, door het ei mengen (officieel mag het ei niet geklutst worden, dus ik schep het met een vork erdoor). De massa daarna in een beboterde pan bakken. Ik keer hem niet, maar zet de pan onder de grill om de bovenkant te garen. Het blad hoef je niet te plukken, dat maakt geen verschil voor de stengel. Ik krijg zelf trouwens geen stengels zoals op al die plaatjes, bij mij zijn ze vier centimeter doorsnede max. En ze gaan nu schieten. Als het blad nog mooi is, eet ik de zachte blaadjes als sla en de wat dikkere in een roerbak of omelet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 12, 2022 Share Posted June 12, 2022 Ok dank je wel! 4 cm is nog veel te veel voor ons hier Max 1,5. Krak je de bloem vorming af? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted June 12, 2022 Share Posted June 12, 2022 Een grote salade gemaakt met zo veel uit de tuin… de man heeft wat gelezen -jawel hoor- over 30 verschillende groenten per dag en hoe goed dat is enz enz. Dus sinds ruim een maand eet meneer dagelijks 3 x per dag salade en hij voelt zich hartstikke fit! Mooi. Voor zover de introductie. Vandaag kreeg ik de opdracht om 30 verschillende groenten te oogsten. Eh, 30?! Dat is hem niet geworden, maar wel uit eigen tuin: 5 soorten sla, basilicum, peterselie, pepermunt, venkel incl groen, snijbiet blad, bietenblad, broccoliblad, geblancheerde druivenbladeren, zongedroogde tomaten, 1 snackkomkommer en gekochte courgette, paprika en bloemkool met een dressing van olijfolie en sumak met wat appelciderazijn. Het was heel lekker. 18 soorten bacteriën om ons darmflora te versterken. Leuk man 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted June 13, 2022 Share Posted June 13, 2022 Andijvie uet met nieuwe aardappelen van mijn vader en appelmoes van mijn schoonzus 😀 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 13, 2022 Author Share Posted June 13, 2022 Een grote salade met aardbeien, buffelmozzarella en een dressing met balsamicoazijn. 1 Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted June 13, 2022 Share Posted June 13, 2022 Wat meiraapjes, en wat tuinboontjes….lekker! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marinke Posted June 13, 2022 Share Posted June 13, 2022 Aardbeitjes, snijbiet en tuinkers Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted June 14, 2022 Share Posted June 14, 2022 Gisteren groentesoep gemaakt met eigen bouillon suppengewürz en knoflookpasta. Was wel een kick zeg! Uet oa venkel oregano oerprei en mini broccoli snijbietblad en Shii-takes! Rest ingevroren en er hangen nog 3 aan de stam die nog even door mogen groeien. Leuk. Vandaag komt er een quiche bij met een pompoen en een börek met snijbiet spinazie ui en knof met zongedroogde tomaat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 14, 2022 Author Share Posted June 14, 2022 Zeg Mellie, dat met die 30 soorten groenten is toch per week...? Niet per dag? 1 Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted June 14, 2022 Share Posted June 14, 2022 klopt @jorieke123 is per week. DusIk kwam al aan de 18 in 1 soep, dan is het in 1 week zeker te doe. kom op mensen, 30 verschillende groenten is best haalbaar 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 14, 2022 Share Posted June 14, 2022 Pizza met in knoflook gestoofde rode melde, rucola en tomatensaus uit eigen tuin. Heerlijk de eerste verse knoflook! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts