Jump to content

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2022

Jorieke123

Recommended Posts

Een enorme berg peulen. Ik was een week weg op het moment dat ze net oogstrijp werden, dus toen ik gisteren teruggekwam 'moest' ik al een berg opeten. Vandaag weer. Ook wat blaadjes palmkool erbij gedaan (voordat de koolwitjes hem ontdekken) en wat jonge knoflook. Helaas was iets te gaar geworden.

IMG_20220528_223751.jpg

• Like 1

Nu al Jeanne, lekker!

Hier een maaltijdsalade met tonijn gemarineerd in verse dragon en olie, tomaat gemarineerd met balsamico en basilicum, bloemkool gewokt met zoute sojasaus en afgekoeld en pijnboompitten. Dat alles op een bedje van Florinred salade. 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Kom jongens, we gaan de tuin in voor het toetje!
Waarom mama?
Om aardbeien te plukken.

Ik had er vandaag expres maar een paar gegeten, zodat we er heel veel voor voor na het eten zouden hebben. Of in elk geval genoeg om een toetjesgevoel te hebben.

Er hing 1 over het hoofd geziene aardbei. Waar zijn alle aardbeien gebleven??!

Mamaaaaa?
Ja?
IK had alle aardbeien gegeten. Ze waren heel lekker! Aldus mijn van oor tot oor grijnzende middelste.

Dus….

• Like 3

18 gekookte eitjes voor een Turkse eiersalade. Had er eigenlijk 2 willen maken, maar we hadden al zo veel en tijd is ook zon beperkt iets.
Veel peterselie, lente ui, sla, pepermunt dille en chilivlokken. Alles uit eigen tuin danwel kip. Blijft leuk.