appelvrouw Geplaatst: 7 november 2022 Geplaatst: 7 november 2022 Quiche oesterzwammen met cherry tomaten uit de kas. Gebakken zijn ze nog wel lekker zoet! Stoof van kwarten witte kool met lamsworstjes op de houtkachel gemaakt 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Amrutten Geplaatst: 8 november 2022 Geplaatst: 8 november 2022 Gratin/puree van aardappel,bloemkool,knolselderij en een beetje kaas. Quote
Indy Geplaatst: 8 november 2022 Geplaatst: 8 november 2022 Chique! Wij gaan de laatste mini ratte’s eten met zeezout en rozemarijn uit de oven. Quote
Mellie Geplaatst: 8 november 2022 Geplaatst: 8 november 2022 1,7 kg kalfskotelettenZon spijt dat ik er geen foto van heb gemaakt. Het waren er slechts 5 dat was een berg vleesch zeg. Rest van de week maar weer vega. Wat zat er in uit eigen tuin? Haha, alleen salie en peterselie. De salade ben ik vergeten uit tijdnood. Had de salie krokant gebakken. Superlekker erbij. Oooowwww en we hebben de eigen gemaakte ketchup bij dit feestmaal aangebroken, ook al is de gekochte Heinz niet op. 1 Quote
fre3ke Geplaatst: 8 november 2022 Geplaatst: 8 november 2022 Ik at voor de vierde dag op rij kabocha-pompoen in plakken, geroosterd met eigen knoflook. Daarbij runderstoofvlees (van freenature) gemarineerd in eigen pompoenwijn cépage 2021, knoflook en piri-piri peper. Heerlijk, maar ik heb wel weer even genoeg pompoen gezien. En eigen aardappels vandaag. Als lunch zelfgebakken brood met pruimenjam. Toevallig hoorde ik iemand praten over háár avondeten: kant- en klare andijviestamppot uit de supermarkt, wat prima zou zijn. Dat vind ik dan zo raar, dat mensen vlak naast me dat eten, terwijl ik dit soort dingen eten. Maar ik heb wel altijd meer afwas. Quote
appelvrouw Geplaatst: 8 november 2022 Geplaatst: 8 november 2022 Grote salade van gebleekte andijvie met cherrytomaatjes en rucola. En een boterham met notenpasta😋 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 9 november 2022 Auteur Geplaatst: 9 november 2022 Gisteren zuurkoolstamppot met lekker veel van Jootje haar zelfgemaakte kerrie. En een mooie plak casselerrib. Vanavond pasta met spinazie en roomkaas en spekjes. Morgen iets met bonen en maïs en paprika en tortilla-chips Oh en straks carrot cake als lunch! 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 9 november 2022 Geplaatst: 9 november 2022 Ooo carrot cake zat ik vandaag nog over te denken of ik dat ging maken. 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 9 november 2022 Geplaatst: 9 november 2022 Snelle rauwkost salade met aardappelschijfjes en sambal Quote
Mellie Geplaatst: 11 november 2022 Geplaatst: 11 november 2022 Lunch! Tomaat Gargamel gaat er vandaag aan geloven. Lang genoeg bewaard en jawel; het is idd een bewaartomaat. Paar millefleur tomaatjes. Eigen eitjes, tuinkers (Turks) en 3 pepers. Vanavond is nog demi onbekend. Ik neig naar een Turkse soep met pasta op z’n Turks. Kijken of de kinderen daar ook zin in hebben. Sint Maarten ze in elk geval mocht je in jouw regio dat doen. Snoep en mandarijnen liggen hier al klaar 1 Quote
Indy Geplaatst: 11 november 2022 Geplaatst: 11 november 2022 Ik vond wel 3 plukjes rucola , toch nog maar wat bijgehaald,anders was t wel erg zuinig op de wraps. Hier staan gloeistaafjes klaar voor de kinderen. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 11 november 2022 Auteur Geplaatst: 11 november 2022 We eten zo bietensalade (rode bieten, appeltje, feta, geroosterde walnoten, balsamicoazijn) en een courgettesoepje. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Indy Geplaatst: 15 november 2022 Geplaatst: 15 november 2022 Hier ook bietjes,gewoon op z’n Hollands Quote
Jorieke123 Geplaatst: 15 november 2022 Auteur Geplaatst: 15 november 2022 Gisteren pompoensoep van eigen weggegeven pompoen. Vandaag Foe yong hai met ham en doperwten op een bedje van kool. Morgen gaat er een hele kip in de oven, met aardappeltjes en bietjes enzo. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Lia56 Geplaatst: 16 november 2022 Geplaatst: 16 november 2022 Paprikasoep... voor t eerst gemaakt en ze vonden t heerlijk! 3 Quote
Mellie Geplaatst: 16 november 2022 Geplaatst: 16 november 2022 Andijviestamppot met veel peterselie en zo gedroogde tomaten. Had helaas zelf maar 1 stukje zon te pakken. maar was lekker. Quote
mdubbelm Geplaatst: 16 november 2022 Geplaatst: 16 november 2022 Salade met radicchio en krulandijvie uet. Erbij quiche met spinazie en geitenkaas met mierikswortel. Quote
Marinke Geplaatst: 16 november 2022 Geplaatst: 16 november 2022 Courgettepannenkoekjes, de courgetteplanten hebben het definitief opgegeven nu. De laatsten groeiden niet meer dus naar vewerkt Quote
Indy Geplaatst: 17 november 2022 Geplaatst: 17 november 2022 (aangepast) Zuurkool uit ons eigen pot, en hij is lekker gelukt. 17 november 2022 aangepast door Indy Quote
HuubvG Geplaatst: 20 november 2022 Geplaatst: 20 november 2022 Hier ook pompoensoep, het was gisteren (niet eens uit eigen tuin maar uit de tuin van een zus) en het was heerlijk. Dat was de eerste keer dat ik dit at. En courgettesoep, ook van dezelfde keuken en tuin, ook een primeur voor mij. De recepten worden nog doorgestuurd. 1 Quote
fre3ke Geplaatst: 20 november 2022 Geplaatst: 20 november 2022 Ik at zwarte winterrammenas op z'n Japans: https://www.thespruceeats.com/braised-daikon-radish-daikon-no-nimono-2031042 Zwarte winterrammenas komt zeker terug, maar ik moet wel iets tegen de woelmuizen doen volgend jaar. 1 Quote
jootje Geplaatst: 21 november 2022 Geplaatst: 21 november 2022 Gisteren de echt allerlaatste NZ spinazie. Had zaterdag avond nog gauw afgedekt, dus kon het laatste maaltje oogsten voor de pasta. Vandaag chilli. Met eigen ( gedroogde) bruine bonen en paprika! Lekker! 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 21 november 2022 Auteur Geplaatst: 21 november 2022 Wij aten 'kommetjes'. Normaal doen we dat op zondag, sinds een paar weken nu. Maar gisteren kwam het er niet van. Deze keer onder andere in de kommetjes: eieren gerold in plakjes coppa, zwarte olijven die we van @appelvrouw kregen met feta, stukjes parmezaanse (maar dan gemaakt in Zelhem ) kaas, dadels met roomkaas, stokjes die we in tomatenchutney dipten, kaasloempiaatjes met chilisaus, en plakjes fuet: Veel uit eigen tuin maar ook aardig wat niet-uit-eigen-tuin. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 21 november 2022 Geplaatst: 21 november 2022 (aangepast) O dank Je Jo, wij moeten dat ook doen. Hopelijk vannacht nog geen vorst. Wij aten weer heel veel sinds ik hier voor t laatst was, grroerbakte Veldvarkenslever, wraps met andijvie bekleding, sowieso alle dagen andijvie salade, grote pan pompoen en zoete aardappelsoep, gebakken aardappeltjes met veldkip, pasta met snijbiet en tonijn, en vanavond pasta met tomatensaus vol kruiden uit de vriezer, stukkie veldkip erbij en een salade met een dressing met oa notenpasta en gehakte walnoten. Edit: lekker Jorieke, hoe zijn die olijven? Wij hebben ze nog niet geproefd. 21 november 2022 aangepast door appelvrouw 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.