Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Komt goed uit, 16-22 februari in de weekaanbieding bij Action voor 88 cent.
Kan geen foto bijvoegen, krijg telkens een foutmelding (3*). Tapatalk.

Ik gebruikte het voor de vijgen en aardbeien, als onderdeel van het mengsel. Houdt het luchtiger dan potgrond.
Zaaien doe ik gewoon in potgrond, heb vorig jaar een hele hoop van die gele plakstickers uit China besteld.

Geplaatst:
Op 5-2-2022 om 21:15, rorror zei:

Hoe vinden jullie de 'vervuiling' in die blokken van de action?

Ik kom bijna altijd wel een stukje plastic erin tegen 1mm bij 5mm ongeveer.

In de gene die ik van de week voor de pepers hebt gebruik zat een stukje glas in. 2 bij 3mm ongeveer.

Ik koop ze al een paar jaar niet meer nadat ik een partijtje had dat meer stof en andere troep bevatte dan cocos. Heb ze toen teruggebracht en mijn geld terug gekregen.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:
Op 12-2-2022 om 10:01, prettig gestoord zei:

De lidl in Duitsland had de zaden vorige week al in de aanbieding,  geen carousel maar een kleine kartonnen stelling van ongeveer 70x80 cm met nauwelijks zaden.  Hopelijk in Nederland meer keuze

Die doos stond wel op een karretje vandaag, dus kon een beetje gedraaid worden. Assortiment wel beperkter dan twee jaar geleden geen Daikon Radish/Rammenas/Rettich. Erwten alleen twee struikvarianten die geen steun nodig hebben. Ik dacht een zakje van elke te hebben, maar had toch het tweede zakje Kleine Rheinländerin per ongeluk in karretje in plaats van in schap teruggelegd, zag ik bij het controleren van het bonnetje.

Welke is voller, zoeter, zachter van smaak? De Kleine Rheinländerin of de Kelvedon Wonder? Dat waren alle erwten soorten, die er waren wel vier doosjes van elk in schap, dus zal wel geen navulling.komen, zoals twee jaar geleden met de carrousel.

Kleine Rheinländerin zou extra vroeg zijn, maar maand aanduidingen voor beide soorten zijn gelijk.

Vorig jaar hadden ze staaldraad hoefijzervormige tribune stelling, helemaal leeg. Een enkel leeg doosje.

Vermelde prijzen waren 32% hoger, dan in de folder €0,25 in plaats van €0,19. Had mij dus ingehouden, maar bij kassa bleek het toch gewoon €0,19 te zijn. Wel zijn de bonen enzovoorts allemaal duurdere categorie, van wortel enzo leken ze alleen zaadbanden/schijven te hebben geen gewoon zaad en die banden zijn dus €1,50,

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:
Op 5-2-2022 om 21:10, donaldk zei:

Als je goede bokken hebt dan is het met een kwartiertje wel gebeurd. En iets minder water dan aangegeven, anders krijg je enkel pap en houd je inderdaad nog maar 5 liter over. De oorspronkelijke Four Elements Group blokken hadden ook af en toe een verkeerde ertussen zitten, maar die donker groene van de leverancier na de pauze van twee jaar hadden het echt allemaal.

Vorig jaar heb ik niet gekocht, want toen enkel beschikbaar via de pick up en ja dan mocht je er vijf bestellen en niet 50. Maar moest je wel voor 15 euro bestellen, dat gaat dus niet lukken met vijf blokkies. En ja ze waren minder duur zeker in de weekaanbieding ging er weer een duppie af.

En ze waren snel weer verdwenen,toen de winkel open ging waren ze uit assortiment.

Wederom Staro Natural product uit Sri Lanka, de blokken zelf waren wel lichter van kleur, dus heb er eentje gekocht om te proberen. De drie van twee jaar geleden liggen net als de andere 50 die ervan had, nog onaangeroerd/aqangetast door het water in een emmer sinds dit weekend. Kokosvezel/gruis zonder water opnemend vermogen is nutteoos.

@Ernydik, dun, het maakte geen verschil. En voorraad was toen zo beperkt dat je eigenlijk niets te kiezen had. Na de actieweek ook niet meer beschikbaar geweest.

Home of the Turbo.

Geplaatst:
  • Op 12-2-2022 om 14:37, René zei:
    • "Hare Majesteit" 😉 bracht vanmorgen tuinkalk mee van de Action. 1 Kg, goed voor 100m2 (volgens de verpakking) voor € 3,49 en groente- en kruidenmest 99 cent voor 800 gram.

Die was €2,89 vorige week. Wel duur want ze waren in de aanbieden wel eens 1,57. Wie Cranebroeck in bereik heeft 25 kilo zakken voor weinig  en granuleert,in plaats van poeder. 10 kg zak is ook goedkoop, volgens website. Vanuit hier liggen ze praktisch allemaal in het buitenland...

Wat is de kippestront geen kilo meer?! Ik dacht dat de doosjes nog steeds een kilo zijn, volgende week Koeienstrontkorrels bij Lidl 5 Kilo voor 4 euro.  Is dan een stuk goedkoper en der zit ook best wat NPK in, dus niet alles eerst gecomposteerd zoals in VS waar korrels slechts 0,5-0,5-0,5 zijn?

Inderdaad kwart duurder geworden: https://www.action.com/nl-nl/p/green-boots-groenten-en-kruidenmest/

2540737_9120060430102-111_01.png

Home of the Turbo.

Geplaatst:

Dat is extra verdienen, minder en voor meer. Gelukkig dat de kips dat hier geven voor de tuin, met verse eitjes en vlees ook nog. En ze scharrelen onkruid, wat een nuttige kipjes toch.

Hier waren de hoogbeet/seeding tables in de aanbieding bij de action, waren per direct uitverkocht zo snel dat ze verkocht waren.

Geplaatst:

De zaden carroussel staat weer bij de Lidl .:thumbup:

Dus heb weer ingeslagen.

Er staat op de carroussel dat de met nummer 1️⃣ gemerkte zakjes nu 0,25 per stuk kosten. Maar: haha, op de kassabon staan ze nog voor 0,19. Dus hetzelfde bedrag als de afgelopen jaren.

Mijn kassiere was nieuw en kende het systeem niet. Met als gevolg dat ik een paar zakjes gratis heb. Ben zo aardig geweest haar het prijssysteem uit te leggen.

• Like 2
Geplaatst:

Ik heb ook weer mijn slag geslagen bij Lidl. Vond wel ook inderdaad de keuze beperkt. Ik heb bijvoorbeeld geen mais of boerenkool gezien. Jullie wel?

(Zijn de carroussellen bij elke lidl hetzelfde? Of loont het nog bij een andere Lidl ook naar binnen te lopen?)

Geplaatst: (aangepast)
21 uren geleden, Jane Doe zei:

Dat is extra verdienen, minder en voor meer. Gelukkig dat de kips dat hier geven voor de tuin, met verse eitjes en vlees ook nog. En ze scharrelen onkruid, wat een nuttige kipjes toch.

Hier waren de hoogbeet/seeding tables in de aanbieding bij de action, waren per direct uitverkocht zo snel dat ze verkocht waren.

Hier stonden de Kweektafels er nog 12,95. Is dezelfde als twee jaar geleden (vorig jaar winkel dicht). Voor 12,95. Is degene met de losse poten, dus bak ik water en grond dicht. 

De kokos zette gisteren uit, dus ik ben vandaag wederom de storm ingetogen en heb een paar (25) blokjes gehaald. Wel de dikste en lichts van kleur exemplaren uitgezocht. Geen doos achter op de brommer, dus ingehouden. Verstandig? De oude batch licht nu al sinds zondag in het water, doet niks.

Ze hebben ook nieuwe kweek zaai kasjes, hele smalle lange 'cakeblik-vormige' bakjes. Merk is maar half blijven hangen House(s)green? 39x31x19  4,1L stond erop, maar ze waren 19 cm breed dus zouden ze 16+15 cm hoog moeten zijn? Hier klopt iets niet. Wel oude prijs 2,99. Online kan ik ze niet vinden, dus iemand anders moet maar even in de winkel kijken.

aangepast door donaldk

Home of the Turbo.

Geplaatst:
1 uur geleden, Erny zei:

Nee @rorror Het hele ding staat weer vol met zakjes.

Net bij de LIdl (baronie) geweest, en inderdaad wel 4x meer soorten dan de afbeelding.  Heb wat zakjes gekocht.

6 uren geleden, Liesje zei:

Ik heb bijvoorbeeld geen mais of boerenkool gezien. Jullie wel?

Heb ik ook niet gezien.

Ook nog even langs de action geweest. Aantal cocos blokken ingeslagen.

@acpronk Geen kasjes/kweekschalen gezien.

Geplaatst:
4 uren geleden, rorror zei:

Als je al vliegjes in huis hebt, moeten die eerst verdwijnen, want die vliegen over en leggen dan daar ook eitjes.

Ok, bedankt. Eens kijken of ik daar in ga slagen. Ik vermoord er iedere dag een aantal maar ik heb niet de indruk dat het

er minde4rworden 🤔 

Wie zaait zal oogsten

Geplaatst:

Zipzakjes zijn altijd wel handig. Voor het bewaren van zaden bijvoorbeeld.

Sinds kort heeft de Action ook kleinere zipzakjes te koop voor het zeer schappelijk prijsje van 1.18 euro per verpakking. Inhoud verpakking 25 zakjes formaat 11 cm x 16.5 cm en 25 zakjes van het formaat 15.5 x 17.5 cm

zipzakje1.thumb.JPG.b43f01b4661245d54a9d8404c0260ce0.JPG

zipzakje2.thumb.JPG.5f1b43b490efe6001443dc60c3f83f56.JPG

• Like 6

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

@Liesje, ik werk voor Lidl en de carrousels zijn overal hetzelfde.

De keuze qua verschillende groentes was zeker erg beperkt dit jaar. Veel peulvruchten maar echt maar een paar soortjes. Ook sla bijvoorbeeld maar twee soorten en vorig jaar twee rijen. Ik heb de Supersweet 100 F1 tomaat voor €0,49 mee genomen en aubergines voor €0,19. Zeker die tomaat ben ik blij mee, 6-8 zaadjes ipv tientallen als ik het elders koop. Ik ben geen tomatenteler dus ik vind die lagere aantallen wel beter. 😄

De kokosblokken heb ik van Bionova gekocht vorig jaar, twee dozen, van een Nederlandse producent. Erg blij mee, geen problemen met blokken die geen vocht opnemen. Waren vorig jaar prijstechnisch interessant, zie dat de prijs van de blokken echt snel toeneemt nu ze als goed alternatief voor turf worden gezien en ook de consument ze flink aan het afnemen is.

• Like 1
Geplaatst:

De zaden zijn vanaf vandaag in de aanbieding bij de Action (29ct ipv 37ct), evenals het kleine handgereedschap zoals harkjes.   Die zgn cherrytomaat levert kleine vruchtjes op, is eerder denk ik een multiflora,  maar een van de weinige planten in 2021 die na een aanval van phyto in mijn kas (grrrr), doodleuk opnieuw ging uitlopen en vruchten ging geven.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...