Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op 14-3-2022 om 22:17, Mai Pensato zei:

Ik ga tussen 20 en 25 maart voorzaaien binnen. Ik kweek in de kas daar gaan ze dan eind april naar toe (beetje afhankelijk van het weer)

Ik heb gisteren gezaaid binnen, 2 zaden.

Vanaf half april gaan ze naar mijn kas (afh van het weer). Ik kweek ze op steenwol zoals ik al een aantal jaren doe met al mijn tomaten, pepers, paprika, komkommers, courgette, aubergine, aardbeien en diverse soorten kruiden en saladegroenten (leafy greens).

• Like 2

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

Geplaatst:

@Nasuada ik zit ook echt alle dagen te twijfelen.. zaaien of niet zaaien, maar met de voorspelde nachtvorst & koude temperaturen heb ik beslist. wachten... :D

• Like 1

Levensmotto Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀

Geplaatst:

Ik wacht nog even met zaaien. Er wordt hier weer een flinke temperatuursdaling verwacht met sneeuw en nog meer vrieskou. Normaal gesproken zaai ik altijd voor in april, maar nu wacht ik die koudegolf even af.

Geplaatst:

Ik wacht ook zeker nog even. Ik zit weer bijna op standje echtscheiding met de echtgenoot vanwege de groeiende jungle binnenshuis (ieder jaar een terugkomend fenomeen). Zou toch jammer zijn. Maar laat zaaien zegt niets over de winkansen!!

• Like 4
Geplaatst:

Ik kon niet meer wachten, en de 5 zaden zitten nu in de kweekbak.

Ik heb ook nog eigen komkommers. Die gaan over een week de kweekbak in.

Gelijk ook maar de reuzenpompoen gezaaid. Ik ben benieuwd hoeveel er daar van uitkomen.

Geplaatst:

ik wacht echt nog even af.. Komkommers groeien over het algemeen snel & mijn living staat nog zo vol, en ik vind de nachten nog iets te koud om alles in de serre te laten 'nachts ... 

Levensmotto Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀

Geplaatst:

Nou de helft is gezaaid. Wel in de kas want binnen gaat gewoon niet meer. Dus bij de grace of the weather, succes met kiemen zaden 😅 en mocht het toch niet werken gaat de andere helft over een week of twee de grond in.

Geplaatst:

Vandaag zijn mijn Sonja's gezaaid en gelijk naar de tuinkas verhuisd. Spannooooooond :)! Hopelijk blijft de temperatuur een beetje zacht komende tijd.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...