hoekman Geplaatst: 24 augustus 2022 Geplaatst: 24 augustus 2022 Nu na mijn vakantie was de komkommer van voorgaande foto toch nog gegroeid. Het hing als enige komkommer aan de verder compleet dode planten. De planten zijn allemaal opgeruimd. Deze inzending is dus de laatste definitieve inzending. De inzending is nu 32,9 cm lang in de buitenlucht. 1 Quote
Frans Geplaatst: 24 augustus 2022 Geplaatst: 24 augustus 2022 (aangepast) Stijf van de meeldauw. Opruimen dus ... maar er hangen wel nog een paar flinke jongens aan. Waarvan deze de grootste is. Mijn laatste dus definitieve inzending wordt 37.4 cm voor de buitenteelt. 25 augustus 2022 aangepast door Frans Foto toegevoegd 5 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
HuubvG Geplaatst: 24 augustus 2022 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2022 @Frans, even opnieuw graag, maar dan wel waterpas hoor! (grapje ) Mijn laatste komkommer aan de laatste plant laat ik nog even hangen, maar gaat niet meer de andere van de twee inhalen denk ik. Is nu 31,5 en groeit < 5 mm per dag. Als die de andere in wil halen moet hij voorbij de 32,5 groeien. Deze plant heeft welgeteld 14 bladeren, zonder meeldauw, wel met bleke plekken. De andere had 10 bladeren en ook geen meeldauw. Als deze niet meer groeit, eet ik die zonder schil en zaden, net als ik met de andere gedaan heb. Stevig maar toch smakelijk en niet kurkdroog. 4 Quote
Lia56 Geplaatst: 24 augustus 2022 Geplaatst: 24 augustus 2022 Al een heel stuk beter dan die van mij.. Zo leuk de competitie... 2 Quote
hoekman Geplaatst: 24 augustus 2022 Geplaatst: 24 augustus 2022 Ik zie dat mijn nieuwe inzending op plaats 6 staat. Echter mijn eerste staat er ook nog in op plaats 8. Die mag natuurlijk weg, zodat iemand anders in de lijst komt. Om over de meeldauw terug te komen. Dat heb ik niet gezien. Bij mij had je eerst de gele vlekken en daarna was het helemaal over met het groen in de bladeren. Planten waren gewoon op, terwijl ze voeding en water genoeg hebben gekregen. Voor volgend jaar weet ik het wel. Ook komkommers op verschillende tijdstippen opkweken. Wat heb je aan 10 komkommers tegelijk, als je 2 weken later niets meer hebt. 2 1 Quote
HuubvG Geplaatst: 24 augustus 2022 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2022 Goed gezien @hoekman, ik heb het direct gecorrigeerd. 📊 Het lijkt een goed plan om volgend jaar de teelt te spreiden. Letten bij aankoop van zaden op vroege, midden of late teelt, als dat vermeld wordt / bekend is. Quote
Mai Pensato Geplaatst: 24 augustus 2022 Geplaatst: 24 augustus 2022 Op 15-8-2022 om 22:07, Mai Pensato zei: Over de jonge Sonja 2 heb ik mijn twijfels: eerst 2 vrouwelijke bloemen maar die heb ik weggehaald, daarna tot nu toe alleen mannelijke bloemen ☹ Mijn Sonja nr 2, gezaaid op 15 juli, gaf dus in de eerste 2 bladoksels direct vrouwelijke bloemen maar die heb ik weggehaald. Vervolgens 4 oksels met allemaal mannelijke bloemen en daarna toch weer een vrouwelijke bloem. Deze is nog erg jong maar ziet er qua vorm veelbelovend uit (slank, lang, redelijk recht) dus deze ga ik nog proberen zo lang mogelijk te krijgen, hopelijk nog een 40+. Ze heeft nog 37 dagen de tijd... Foto: 5 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Liesje Geplaatst: 26 augustus 2022 Geplaatst: 26 augustus 2022 Mijn laatste inzending voor dit jaar... Mevrouw groeit alleen maar verder in de breedte (don't we all 🤣), en de plant is inmiddels flink verzwakt met meeldauw Deze Sonja is binnenteelt en excl de kontjes kom ik op 38.1. Gefeliciteerd aan alle toptelers hier! 5 Quote
Lia56 Geplaatst: 27 augustus 2022 Geplaatst: 27 augustus 2022 @Liesje hoe bedoel je.... Mevrouw groeit alleen maar verder in de breedte (don't we all 🤣) haha... ik ook hoor 1 Quote
redzebra Geplaatst: 29 augustus 2022 Geplaatst: 29 augustus 2022 lol @Liesje dat is een beetje valse bescheidenheid, je bent 1 van de topkwekers. Laatste inzending hier ook, veel komkommers maar geraak nauwelijks boven de dertig. binnen 33,4 cm buiten 31,3cm 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 30 augustus 2022 Geplaatst: 30 augustus 2022 Bij mij ook completo finito..verder dan mijn laatste inzending kom ik niet. Ik vond het een leuke teelt en heb lekkere zoetzuur “Sonja” 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
marjoleinvdh Geplaatst: 30 augustus 2022 Geplaatst: 30 augustus 2022 (aangepast) Mijn eerste komkommer.. 28 cm. De planten zijn bruin aan het worden dus ik denk niet dat er meer komt Edit: kasteelt 24 september 2022 aangepast door marjoleinvdh 1 Quote
HuubvG Geplaatst: 31 augustus 2022 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2022 * update * Nu de laatste maand ingaat en de meesten al een of meer inzendingen gedaan hebben, bleven er op de lijst slechts enkelen over zonder uitslag van de eindmeting. Enkelen hebben zich afgemeld, en hoe? Dat kun je zien door op de link pech achter hun namen te klikken. Bleven er nog enkelen over, met bericht van twijfelachtige teelt. Klik op pech? en zie. Wie weet komt er nog een verrassing? Eén deelnemer is na aanmelden, ontvangen van zaden, niet meer op het forum geweest en heeft ook pech? achter de naam. Deelnemer heeft PB gekregen, maar daarop geen reactie gegeven. Zodat alle deelnemers 'iets' achter hun naam hebben staan. Hopelijk veranderen de vogeltjes met pech? nog in geluksvogels, maar ik vrees... 4 Quote
annaelizabeth Geplaatst: 31 augustus 2022 Geplaatst: 31 augustus 2022 Nee hoor, deze pechvogel heeft helemaal een slecht komkommerjaar. Sonja heeft zich afgemeld, maar ook haar verwanten vinden niets aan deze hitte. (Ikzelf wel hoor!) Gelukkig vindt de mais het super. Ook voor de eikeltjes is het een mastjaar. Wij hopen dan weer op een strenge winter. En ik blijf natuurlijk meekijken wat de langste wordt 1 Quote
redzebra Geplaatst: 31 augustus 2022 Geplaatst: 31 augustus 2022 @HuubvG fijn dat je me op plaats 5 zet in openlucht, zou ik wel willen😄. Maar ik vrees dat dat een vergissing is. Quote
HuubvG Geplaatst: 1 september 2022 Auteur Geplaatst: 1 september 2022 @redzebra, sorry! Direct gecorrigeerd, hoort op de 9de plek. Quote
fre3ke Geplaatst: 6 september 2022 Geplaatst: 6 september 2022 De laatste kanshebber bleef steken op 25 cm. Er zat geen enkel groen blaadje meer aan de plant, dus de kans dat de komkommer zou verdergroeien nu er regen komt, was ook nul. Einde oefening. De later gezaaide plant had ook geen blad meer. Ik heb hier alleen wat mini's van geoogst, en allemaal krom zoals deze. Vroeg zaaien lijkt dus het beste bij deze komkommer. Iemand anders zei het ook al. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 6 september 2022 Geplaatst: 6 september 2022 Ik heb 2 zijtakken die groen zijn met een klein kanshebbertje aan de verder compleet verdorde plant. Sonja 2 heb ik al eerder geruimd. Quote
mdubbelm Geplaatst: 6 september 2022 Geplaatst: 6 september 2022 On 8/31/2022 at 8:03 AM, HuubvG said: Bleven er nog enkelen over, met bericht van twijfelachtige teelt. Klik op pech? en zie. Wie weet komt er nog een verrassing? ik heb niet meer gemeten, @HuubvG. Dus mijn bericht van 4 aug is eigenlijk mijn afmelding. Quote
HuubvG Geplaatst: 6 september 2022 Auteur Geplaatst: 6 september 2022 @mdubbelm, dan kan het vraagteken weg ... en gedaan. 1 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 8 september 2022 Geplaatst: 8 september 2022 Op 24-8-2022 om 23:12, Mai Pensato zei: Mijn Sonja nr 2, gezaaid op 15 juli, gaf dus in de eerste 2 bladoksels direct vrouwelijke bloemen maar die heb ik weggehaald. Vervolgens 4 oksels met allemaal mannelijke bloemen en daarna toch weer een vrouwelijke bloem. Deze is nog erg jong maar ziet er qua vorm veelbelovend uit (slank, lang, redelijk recht) dus deze ga ik nog proberen zo lang mogelijk te krijgen, hopelijk nog een 40+. Ze heeft nog 37 dagen de tijd... Het is hier de laatste weken wel erg handtam... 😀 vrijwel geen nieuwe inzendingen meer ?? Zijn er eigenlijk nog wel ergens groeiende Sonja's in de race om de kopposities aan te vallen ? Hier groeit mijn Sonja 2 nog gestaag verder. Er hangen nu drie vruchten aan, waarvan er 1 veel belovend is, dat is die waar ik op 24 aug een foto van stuurde. Deze is nu 24 cm lang en nog steeds vrij slank (3,5 cm doorsnee ongeveer) dus die gaat zeker nog wel een dag of 10 doorgroeien schat ik zo. Het zal lastig worden maar wellicht komt deze toch nog in de buurt van mijn (tot heden...) ranglijstaanvoerende exemplaar van 40,6 cm Foto: 3 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Lia56 Geplaatst: 9 september 2022 Geplaatst: 9 september 2022 Helaas waren mijn Sonja's al vroeg "klaar" ben nog wel steeds benieuwd hoe de anderen t doen. Quote
HuubvG Geplaatst: 9 september 2022 Auteur Geplaatst: 9 september 2022 @Lia56, ik denk dat de meesten er wel 'klaar mee zijn'. Hoe de anderen het doen? Ik denk dat @Mai Pensato de enige andere is die momenteel veelbelovende nakomertjes teelt. Spannend! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 10 september 2022 Geplaatst: 10 september 2022 Wij hebben vandaag de 3 planten opgeruimd. Er kwamen alleen nog kleine en kromme komkommertjes aan die dan onderaan al dik zijn en bovenaan nog dun. De planten zagen er ook echt niet meer uit. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Arja Geplaatst: 10 september 2022 Geplaatst: 10 september 2022 (aangepast) Klopt, hier (buiten) gewoon morsdood. Sonja vindt het duidelijk herfst. Ik vind het ontzettend leuk dat ik door de mtf wedstrijd komkommers ben gaan kweken, had ik nog niet gedaan. Volgend jaar ga ik weer een paar planten zetten. Vorig jaar trouwens zelfde verhaal, ik kweek nu ook knolvenkel 😀 10 september 2022 aangepast door Arja 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.