Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kevin, inderdaad al die Golden Nuggets zijn afkomstig van 1 plant. 1 plant per vierkante meter kan prima. Ik had ze ruimer gezet. De andere pompoenen hebben de ruimte ertussen opgevuld. Deze pompoenen wegen ongeveer 1 kilo per stuk. 

• Like 1
  • Thanks 1
Geplaatst:

De eerste pinda pompoenen zijn inmiddels geoogst, het zijn nog flinke jongens geworden!

De grote gaat op de bbq en daarna maken we er roasted pumpkin hot sauce van samen met onze zelf gekweekte pepers 🌶️ 

Curcubita Pepo Galeuse d’Eysines

2FC3D7D3-BA69-45C2-A16E-BF74D1549D46.thumb.jpeg.44f5f4bd657e7685f04739d8a8a9b156.jpeg

92092B07-96AB-488E-93DC-1183A2543E53.thumb.jpeg.2e9bc30dfe32dd304e970d3dc256d3dd.jpeg

99DB445B-2F4B-49F5-9A01-19130AFAB085.thumb.jpeg.afb3a5bad06ee10f0009596fbbefc675.jpeg

• Like 5
Geplaatst: (aangepast)
3 hours ago, Marinke said:

voor soort is die lange?

Het moet Lunga di Napoli zijn, een muskaatpompoen. Ik denk met butternut (rugosa) in de genen, want hij heeft wel het juiste model maar niet de juiste kleur voor Lunga di Napoli. Bij de zusterplant is het het omgekeerde, een soort donkergroene reuze-butternut. Zaad van Franchi Sementi, dat je even weet wat je niet moet kopen.

Als het goed is, zitten alleen rechts zaden en is de rest 'vlees'. Dat vond ik zo interessant aan dit model, minder kuiswerk. Maar ik snijd hem nog even niet aan om het te checken 🙃 @Arja, ik denk dat ik hem aan mijn groenteman verkoop want er komen nog vier joekels. Plus de overige 35 pompoenen. Echt véél minder dan vorig jaar. Lang leve de goede voornemens 😂

aangepast door fre3ke
  • Like 3
Geplaatst:

Ik kan me jullie oogsten totaal niet voorstellen. Ik Heb 2 van deze.
d8b2a1069cf0db390bcf61263c2ec8f7.jpg

Ik had uiteindelijk 1 sweet dumpling, maar die is er door een kind (of moi…) op getrapt. Dat kunnen ze niet zo goed hebben als ze nog baby zijn… dus 3. Er zit er volgens mij nog een ander ras aan de waterkant. Dus dan zou ik er dit seizoen 4 moeten hebben.

De courgettes kan ik ook tellen. Ik heb er 3 geoogst en er komen er nog 3 aan.
De Italiaanse rassen hebben op het laatst nog vrouwelijke bloemen aangemaakt.

a8e557304251a0b9931308d8fa66377f.jpg

Echt zo sneu allemaal. Ook als ik jullie oogsten niet zou zien. 10 cucurbitea in totaal. 9 wat ik ook daadwerkelijk heb/kan (geg)eten, want die ene sweet dumpling is vertrapt. Nou nou, het houdt niet over.

Zucht. In- en intriest vind ik dit.

Geplaatst:

Die tweede pompoen van mij begint echt net te kleuren, is iets groter dan de eerste. Nu begint de derde eraan te komen. Dus als ze niet meer groeien, dan krijgen ze pas een nieuwe, eentje tegelijk. Die derde is overigens niet klaar voor de wedstrijd, dat is 1 oktober. Niet op school zoals verwacht, maar ergens op een lokatie. Verzoek is om niet met de auto te komen wegens beperkte parkeergelegenheid, dus vandaar waarschijnlijk dat de pompoenen niet te groot worden.

Geplaatst: (aangepast)

Goed resultaat. Ik duim voor je. Of voor je dochter. Wie van de twee de wedstrijd het belangrijkste vindt 😄

aangepast door fre3ke
Geplaatst:

Wel mooie pompoenen zeg ruderalis en Marinke. Ik wacht nog echt tot de steel kurk wordt, de flespompoenen zitten er nu 6 weken aan sinds bestuiving, meesten zijn al goed verkleurd nog niet de kleur die het moet zijn maar komt al in de buurt, alleen de steel is nog precies hetzelfde.

Geplaatst:

Advies gevraagd, met al de regen van de komende tijd en steeds kouderen nachten vraag ik mij af of het nog meerwaarde heeft de flespompoen langer te laten hangen om meer die kurk steel te krijgen, of ze toch maar te gaan oogsten en dan sneller te eten omdat ze minder lang houdbaar zullen zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...