Martijn Posted September 5, 2022 Share Posted September 5, 2022 (edited) Prachtige pompoenen van het ras Potimarron Français. Aanrader voor komend jaar. Edited September 5, 2022 by Martijn 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martijn Posted September 5, 2022 Share Posted September 5, 2022 Laatste Golden Nugget aan het oogsten. Vormen geen ranken. 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted September 5, 2022 Share Posted September 5, 2022 Die golden nugget is gaaf. Wat veel pompoenen ook. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kevins Moestuin Posted September 5, 2022 Share Posted September 5, 2022 @Martijn zijn al die golden nuggets afkomstig van een plant? Die ook nog eens niet rankend is als een courget dus neemt +- 1 vierkante meter in beslag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martijn Posted September 5, 2022 Share Posted September 5, 2022 Kevin, inderdaad al die Golden Nuggets zijn afkomstig van 1 plant. 1 plant per vierkante meter kan prima. Ik had ze ruimer gezet. De andere pompoenen hebben de ruimte ertussen opgevuld. Deze pompoenen wegen ongeveer 1 kilo per stuk. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kevins Moestuin Posted September 5, 2022 Share Posted September 5, 2022 @Martijn Dankjewel, dit is een soort die ik dan zeker wil proberen binnen mijn vakken van 1,50m breedt en 3,50m lang daar kunnen dan 2 a 3 niet rankende soorten staan. Dan houw ik mooi het grote open stuk grond voor de rankende soorten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidenvrouwtje Posted September 9, 2022 Share Posted September 9, 2022 smaakt deze ook lekker? Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted September 9, 2022 Share Posted September 9, 2022 Ik had ook een soort staan die in een kleine ruimte past, de Delicata F1. Pompoen Delicata 'Sugar Babe F1' | De Bolster (BIO) | Delicata-pompoen, Cucurbita, Pompoenzaden, Eetbaar | – De Moestuinwinkel 3 Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marinke Posted September 9, 2022 Share Posted September 9, 2022 Die golden nuggets zijn wel een winnaar Martijn, echt een om te onthouden! Ik heb dit jaar de uchiki kuri maar geen groot succes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martijn Posted September 12, 2022 Share Posted September 12, 2022 Creatief met pompoen 😉. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted September 12, 2022 Author Share Posted September 12, 2022 Hier langzaamaan ook meer en meer rijp. Een deel ligt al binnen, deze zonnen nog even. Die lange is 80 cm, weegt rond de 10 kilo. 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruderalis Posted September 12, 2022 Share Posted September 12, 2022 De eerste pinda pompoenen zijn inmiddels geoogst, het zijn nog flinke jongens geworden! De grote gaat op de bbq en daarna maken we er roasted pumpkin hot sauce van samen met onze zelf gekweekte pepers 🌶️ Curcubita Pepo Galeuse d’Eysines 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marinke Posted September 12, 2022 Share Posted September 12, 2022 Mooie oogst @fre3ke wat voor soort is die lange? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted September 12, 2022 Share Posted September 12, 2022 Jemig Fre3ke, wat is dat voor een kanjer? En ga je daarmee het hele dorp voeren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdubbelm Posted September 12, 2022 Share Posted September 12, 2022 19 minutes ago, Arja said: Jemig Fre3ke, wat is dat voor een kanjer? En ga je daarmee het hele dorp voeren? Of voor de moestuinforumdag in oktober 😎 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted September 12, 2022 Share Posted September 12, 2022 Dan mogen er nog wel wat aanmeldingen bij komen! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted September 12, 2022 Author Share Posted September 12, 2022 (edited) 3 hours ago, Marinke said: voor soort is die lange? Het moet Lunga di Napoli zijn, een muskaatpompoen. Ik denk met butternut (rugosa) in de genen, want hij heeft wel het juiste model maar niet de juiste kleur voor Lunga di Napoli. Bij de zusterplant is het het omgekeerde, een soort donkergroene reuze-butternut. Zaad van Franchi Sementi, dat je even weet wat je niet moet kopen. Als het goed is, zitten alleen rechts zaden en is de rest 'vlees'. Dat vond ik zo interessant aan dit model, minder kuiswerk. Maar ik snijd hem nog even niet aan om het te checken 🙃 @Arja, ik denk dat ik hem aan mijn groenteman verkoop want er komen nog vier joekels. Plus de overige 35 pompoenen. Echt véél minder dan vorig jaar. Lang leve de goede voornemens 😂 Edited September 12, 2022 by fre3ke 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted September 14, 2022 Share Posted September 14, 2022 Ik kan me jullie oogsten totaal niet voorstellen. Ik Heb 2 van deze. Ik had uiteindelijk 1 sweet dumpling, maar die is er door een kind (of moi…) op getrapt. Dat kunnen ze niet zo goed hebben als ze nog baby zijn… dus 3. Er zit er volgens mij nog een ander ras aan de waterkant. Dus dan zou ik er dit seizoen 4 moeten hebben. De courgettes kan ik ook tellen. Ik heb er 3 geoogst en er komen er nog 3 aan. De Italiaanse rassen hebben op het laatst nog vrouwelijke bloemen aangemaakt. Echt zo sneu allemaal. Ook als ik jullie oogsten niet zou zien. 10 cucurbitea in totaal. 9 wat ik ook daadwerkelijk heb/kan (geg)eten, want die ene sweet dumpling is vertrapt. Nou nou, het houdt niet over. Zucht. In- en intriest vind ik dit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted September 14, 2022 Share Posted September 14, 2022 Die tweede pompoen van mij begint echt net te kleuren, is iets groter dan de eerste. Nu begint de derde eraan te komen. Dus als ze niet meer groeien, dan krijgen ze pas een nieuwe, eentje tegelijk. Die derde is overigens niet klaar voor de wedstrijd, dat is 1 oktober. Niet op school zoals verwacht, maar ergens op een lokatie. Verzoek is om niet met de auto te komen wegens beperkte parkeergelegenheid, dus vandaar waarschijnlijk dat de pompoenen niet te groot worden. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted September 20, 2022 Share Posted September 20, 2022 Pompoen 1 (kleine 5 kilo) en pompoen 2 (iets meer dan 5 kilo), vorige week gewogen met een analoge personenweegschaal (dus niet erg nauwkeurig). Pompoentje 3 is waarschijnlijk niet op tijd op gewicht. Over 11 dagen is de wedstrijd. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted September 20, 2022 Author Share Posted September 20, 2022 (edited) Goed resultaat. Ik duim voor je. Of voor je dochter. Wie van de twee de wedstrijd het belangrijkste vindt 😄. Edited September 20, 2022 by fre3ke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruderalis Posted September 21, 2022 Share Posted September 21, 2022 Vandaag de laatste pompoenen van dit seizoen geoogst, 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marinke Posted September 24, 2022 Share Posted September 24, 2022 Pompoenen geoogst, steeltjes zijn aan het rotten, dus echt lang bewaren lijkt me niet verstandig. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kevins Moestuin Posted September 24, 2022 Share Posted September 24, 2022 Wel mooie pompoenen zeg ruderalis en Marinke. Ik wacht nog echt tot de steel kurk wordt, de flespompoenen zitten er nu 6 weken aan sinds bestuiving, meesten zijn al goed verkleurd nog niet de kleur die het moet zijn maar komt al in de buurt, alleen de steel is nog precies hetzelfde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kevins Moestuin Posted September 27, 2022 Share Posted September 27, 2022 Advies gevraagd, met al de regen van de komende tijd en steeds kouderen nachten vraag ik mij af of het nog meerwaarde heeft de flespompoen langer te laten hangen om meer die kurk steel te krijgen, of ze toch maar te gaan oogsten en dan sneller te eten omdat ze minder lang houdbaar zullen zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts