Jump to content

Pompoen 2022

fre3ke

Recommended Posts

3 hours ago, Marinke said:

voor soort is die lange?

Het moet Lunga di Napoli zijn, een muskaatpompoen. Ik denk met butternut (rugosa) in de genen, want hij heeft wel het juiste model maar niet de juiste kleur voor Lunga di Napoli. Bij de zusterplant is het het omgekeerde, een soort donkergroene reuze-butternut. Zaad van Franchi Sementi, dat je even weet wat je niet moet kopen.

Als het goed is, zitten alleen rechts zaden en is de rest 'vlees'. Dat vond ik zo interessant aan dit model, minder kuiswerk. Maar ik snijd hem nog even niet aan om het te checken 🙃 @Arja, ik denk dat ik hem aan mijn groenteman verkoop want er komen nog vier joekels. Plus de overige 35 pompoenen. Echt véél minder dan vorig jaar. Lang leve de goede voornemens 😂

Edited by fre3ke
  • Like 3

Ik kan me jullie oogsten totaal niet voorstellen. Ik Heb 2 van deze.
d8b2a1069cf0db390bcf61263c2ec8f7.jpg

Ik had uiteindelijk 1 sweet dumpling, maar die is er door een kind (of moi…) op getrapt. Dat kunnen ze niet zo goed hebben als ze nog baby zijn… dus 3. Er zit er volgens mij nog een ander ras aan de waterkant. Dus dan zou ik er dit seizoen 4 moeten hebben.

De courgettes kan ik ook tellen. Ik heb er 3 geoogst en er komen er nog 3 aan.
De Italiaanse rassen hebben op het laatst nog vrouwelijke bloemen aangemaakt.

a8e557304251a0b9931308d8fa66377f.jpg

Echt zo sneu allemaal. Ook als ik jullie oogsten niet zou zien. 10 cucurbitea in totaal. 9 wat ik ook daadwerkelijk heb/kan (geg)eten, want die ene sweet dumpling is vertrapt. Nou nou, het houdt niet over.

Zucht. In- en intriest vind ik dit.

Die tweede pompoen van mij begint echt net te kleuren, is iets groter dan de eerste. Nu begint de derde eraan te komen. Dus als ze niet meer groeien, dan krijgen ze pas een nieuwe, eentje tegelijk. Die derde is overigens niet klaar voor de wedstrijd, dat is 1 oktober. Niet op school zoals verwacht, maar ergens op een lokatie. Verzoek is om niet met de auto te komen wegens beperkte parkeergelegenheid, dus vandaar waarschijnlijk dat de pompoenen niet te groot worden.