Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hallo!!!!!! o/


William Jellesma

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

 

Ook ik zal mij even voorstellen aan iedereen, ik hoop dit forum vaak te zullen gebruiken dus wel zo netjes.

 

Ik ben William Jellesma, 37 jaar, getrouwd en vader van een heerlijke zoon (Florian) van 6 maanden. Woonachtig in Soest.

 

Vorig jaar mei heb ik mij aangemeld voor een perceel op de plaatselijke biologische moestuin vereniging in Soest en kreeg te horen dat ik nummer 5 was op de wachtlijst en dat in oktober de percelen verdeeld zouden worden. Kwam mij wel goed uit want mijn vrouw was op dat moment zwanger en veel extra tijd zou ik het eerste jaar toch niet hebben om te tuinieren. Echter...in september, 1 maand na de geboorte van Florian kreeg ik een mailtje dat er per direct een perceel van 85m2 beschikbaar was. Super dacht ik, maar toch eerst even kijken of het stuk niet een oerwoud was waar niet door te komen is, want om alles vrij te krijgen van kweek en ander onkruid daar zou ik ws niet veel tijd voor hebben.

Het viel gelukkig reuze mee en ik kreeg die dag gelijk de "sleutel"van m'n tuin.

De vorige huurder had alles netjes vrij gemaakt van onkruid en oud spul en dus kon ik datzelfde weekend met een zwager gaan ploegen en spitten. Er werd die dag goed voor ons gezorgd en halverwege de dag kwamen de vrouwen langs met een hapje en een drankje.

florian-1-maand-018-(2)74001329211881.JPG

florian-1-maand-00561661329212286.JPG

 

Het perceel wat ik die dag kreeg was in een L-vorm en ik heb aangegeven bij het bestuur dat ik tzt het "ontbrekende" stuk ook wel wil huren zodat ik een mooi vierkant stuk heb. Dit stuk kreeg ik er een paar maanden later ook bij zodat ik nu een perceel van 100m2 heb.

Inmiddels is het perceel klaar voor mijn eerste moestuin seizoen. Aan de linkerkant heb ik van pallets 2 bakken gemaakt voor eventueel mest en compost, daarnaast een grote koude bak gemaakt van oud walbeschoeiing en een glazen plaat van mijn oude muurkas. Daar weer naast heb ik een hoekje ingericht voor mijn zoon die, als ik bezig ben in de tuin, hij dan lekker kan spelen in het gras. (moet nog gezaaid worden). In datzelfde stuk staat een stevige bak voor mn gereedschap.

moestuin-02998171329212901.JPG

moestuin-03098651329212917.JPG

 

Sry, foto's zijn niet allemaal even scherp, ze zijn gemaakt op mijn mobiel uit het jaar 0.

Aan de achterkant staan inmiddels fruitboompjes (conference, elstar, stoofpeertjes, goudreinet (voor de appeltaart), kruisbessen, rode en zwarte bes en een kersenboompje) Ergens in hetr perceel hebben we ook al wat knoflook gepland, ik kon het niet laten, er moest wat in!

 

Ik hoop dat ik veel van de mensen op dit forum kan leren. Ik heb het fantastische boek " groente en fruit encyclopedie" wat mij al veel geholpen heeft maar "live" advies vragen is net wat makkelijker.

 

Veel succes allemaal en tot horens

 

Groet

 

William

Tuinieren volgens www.natuurlijkemoestuin.be

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo William..wat een mooi voorstel bericht, duidelijk met foto`s. Fijn dat je meteen de tuin hebt gekregen die je wilt hebben. Dus het hele complex teelt biologisch? Dat lijkt me fijn, veel kennis om je heen! mooie grond ook.Ik wens je heel veel plezier op t forum.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi William, welkom en wat een leuk voorstel bericht.

Ik kan mij voorstellen dat je handen jeuken om te gaan beginnen.

 

Ziet er allemaal erg leuk uit, mijn mans vader heeft jaren (zn 50 jr) een tuin gehad, tot het laatste jaar voor zijn overlijden (sept.2012) hij had daar een kas staan waar hij elke ochtend heenging..zijn eigen stukkie.

Behalve voor alles te zorgen, kon hij daar ook zitten met een boek of een krantje en gewoon genieten, ik kan mij zo voorstellen dat gezien jou enthousiasme, jij er ook zo van zal genieten.

 

Zie je je al spitten met de kleine....

 

Vraagje, ik las van je boompjes die je al geplant hebt, stel nu dat je over een paar jaar verhuisd, moet je dan die boompjes verwijderen of mogen die achterblijven voor een eventuele volgende huurder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

welkom. En succes met al die drukte met zo'n kleine erbij ! leuk dat je met foto's binnenstapt. Denk dat je de eerste , of in ieder geval 1 van de weinige bent die zichzelf zo open en bloot prijs geeft !

leuk !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk om alle reacties te lezen, erg hartelijk!

 

@ Jootje: ja dat klopt, 'T Nut op de Jachthuislaan. Wat toevallig Ik zit op perceel C14, kom maar eens langs voor een bakkie:)

 

@ Astrid: ik hoop nog jaren te kunnen genieten van deze tuin maar mocht ik toch weggaan dan kan ik zelf beslissen of ik de boompjes eruit haal of laat staan. Als ik een perceel zou kunnen krijgen met deze boompjes erin dan zou ik ze zeker willen hebben.

 

Heb er zin in!!

 

groet

 

William

aangepast door Gast

Tuinieren volgens www.natuurlijkemoestuin.be

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...