Charly Geplaatst: 16 januari 2023 Geplaatst: 16 januari 2023 Hahahah. Zul je zien dat ze nu állemaal opkomen, Jootje. Oerwoud aan veldsla straks. Ik ga vandaag ook slaaien! In de kas. Heb wat van die frisbee sla. En wat van die baby romaine. Es kijken wat dat wordt. Maar leuk om ff met vingers in de aarde te roeren en er iets in te stoppen weer. 3 Quote wees bevriend met kleine dingen
Patrijs Geplaatst: 17 januari 2023 Auteur Geplaatst: 17 januari 2023 De bieslook een nieuwe plek gegeven en nog twee pollen opgepot. Ook de Welsh onion verhuisd, maar daarvan was een hoop verrot. Jammer want ik vind het dankbaar spul. Ik vermoed dat de reden de koude week en alle regen daarna is, ik heb dit nog niet eerder gehad. Toch nog een rij van anderhalve meter kunnen planten en als het echt niets wordt staat er nog wat in de platte bak die alweer aan het uitlopen is. Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 17 januari 2023 Geplaatst: 17 januari 2023 (aangepast) Pepers, basilicum en platte peterselie! Deno methode😎 17 januari 2023 aangepast door appelvrouw 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Patrijs Geplaatst: 19 januari 2023 Auteur Geplaatst: 19 januari 2023 Die peterselie, gaat dat goed zo? Vandaag weer look verplant, de Chinese en Berglook. Een deel op een nieuwe plek, een deel onder glas en wat polletjes in potten. Er waren dit jaar ook veel zaailingen van, ik denk door alle nattigheid, maar die heb ik toch maar ondergespit. 1 Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 26 januari 2023 Geplaatst: 26 januari 2023 De peterselie was een experimentje Patrijs. De zaden zijn wel gekiemd nu nog kijken of ze het planten hebben overleefd, dat heb ik net gedaan. De basilicum begon pas te spruiten maar het zaad lijkt me niet geweldig ( meer) Ook de pepers die ik de 17e Deno in keukenpapier had gelegd heb ik geplant vanmorgen..heeeel voorzichtigjes met die dunne worteltjes. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Marinke Geplaatst: 26 januari 2023 Geplaatst: 26 januari 2023 Pepers, paprika, tuinbonen en peultjes. Het seizoen is weer begonnen 😍 de jongste telg heeft goed meegeholpen met zaaien. Vooral de pepers hield hij goed in de gaten want er moeten er wel genoeg komen om zoete chilisaus mee te maken 😬. Hij was ietwat teleurgesteld dat hij nog niets in zijn eigen tuintje buiten mocht zaaien. 4 Quote
Patrijs Geplaatst: 27 januari 2023 Auteur Geplaatst: 27 januari 2023 Een halve rij snijbietplantjes gezet op een stuk wat al gespit is. Quote De moestuin van Patrijs
Lia56 Geplaatst: 27 januari 2023 Geplaatst: 27 januari 2023 Rijtje tuinbonen ( die voorgetrokken waren) geplant 1 Quote
woldistel Geplaatst: 29 januari 2023 Geplaatst: 29 januari 2023 Lemon drop en Aji delight in een deno zakje gestopt, want die hebben in de voorzaai op warmte nog steeds geen zin. Ook Fish en Big bomb erbij gedaan want die heb ik bij het eerder zaaien per ongeluk bij elkaar gegooid (2 van elk) en toen weer uit elkaar gehaald. Maar ik heb in elk vakje nu 1 zaailing. Dus wat is welke geworden????? Toch dezelfde of 1 van elk? Opnieuw! 1 Quote
Swa Geplaatst: 29 januari 2023 Geplaatst: 29 januari 2023 Vandaag enkel wat enthout geknipt en eigenlijk trekt het op niks want die appelbomen waaruit het komt zijn al meer dan 20 jaar verwaarloosd en onderaan zijn er geen goede takken enkel wat schieters. Zal er volgend weekend eens een hoge ladder moeten inzetten. Het is wel de moeite om het goed te doen want die appeltjes op die bomen zijn echt wel heel lekker. 1 Quote
mdubbelm Geplaatst: 30 januari 2023 Geplaatst: 30 januari 2023 Tweede ronde pepers met de denomethode. Quote
Patrijs Geplaatst: 30 januari 2023 Auteur Geplaatst: 30 januari 2023 Nog een rij kleine snijbietplantjes gezet. Ze waren op het koolveldje spontaan gegroeid en nu staan ze netjes in het gelid op vers bemeste en gespitte grond. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 2 februari 2023 Auteur Geplaatst: 2 februari 2023 Een dubbele rij tuinbonen onder twee glasplaten. /\ Quote De moestuin van Patrijs
acpronk Geplaatst: 2 februari 2023 Geplaatst: 2 februari 2023 De niet opgekomen paprika's en pepers nogmaals gezaaid (behalve lemon drop, die is op). Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
mdubbelm Geplaatst: 2 februari 2023 Geplaatst: 2 februari 2023 On 1/27/2023 at 7:13 PM, Lia56 said: Rijtje tuinbonen ( die voorgetrokken waren) geplant Die moet ik opnieuw doen wnt van de ruim 20 zaden die ik in noveber in de kas voorzaaide, zijn er 5 opgekomen en die hebben zwart blad door de vorst Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 2 februari 2023 Geplaatst: 2 februari 2023 (aangepast) Vandaag chili peper en paprika gezaaid.(binnen) 2 februari 2023 aangepast door Jeanne heijmans Verkeerd Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 3 februari 2023 Geplaatst: 3 februari 2023 Vanmorgen in de koude kas sla gezaaid. Quote
mdubbelm Geplaatst: 4 februari 2023 Geplaatst: 4 februari 2023 De pepers die ik op 25/1 en 30/1 kiemde volgens de denomethode verspeend in zaaitrays. Poes Cleo hielp weer mee. 4 Quote
Amrutten Geplaatst: 4 februari 2023 Geplaatst: 4 februari 2023 Spinazie en veldsla in de kas. Binnen 8 kohlrabi. Dat laatste ga ik iedere maand doen, zodat ik hopelijk een flinke spreiding heb in de oogst. Quote
woldistel Geplaatst: 5 februari 2023 Geplaatst: 5 februari 2023 Meer pepers, aubergines en paprika's gezaaid. Ook de eerste ronde peperplantjes verspeend. 3 Quote
Amrutten Geplaatst: 9 februari 2023 Geplaatst: 9 februari 2023 2 soorten ui en sjalot opgedoosd. (Gepoot in styropor dozen) 2 soorten erwt en sugarsnap in de week gezet. Klokken van Ierland in deno. Een paar dagen geleden voorgekiemd wortelzaad gezaaid in de kas. Als het voor het zoveelste jaar niks wordt, was dit de allerlaatste keer. Wat ook helpt (!) is dat meneer, na bijna 50 jaar huwelijk, zegt dat hij niet zo dol is op wortelen. Weten we dat ook weer. 2 Quote
Lia56 Geplaatst: 9 februari 2023 Geplaatst: 9 februari 2023 54 minutes ago, Amrutten said: Wat ook helpt (!) is dat meneer, na bijna 50 jaar huwelijk, zegt dat hij niet zo dol is op wortelen. hahaha... na zoveel tijd Quote
Vastone Geplaatst: 9 februari 2023 Geplaatst: 9 februari 2023 Doperwten, snijbiet en peulen voorgezaaid in de kas. Binnen een testzaai met papaver (wit, roze en paars) en stokrozen. Die kwamen vorig jaar helemaal niet op (beiden direct buiten gezaaid) dus even kijken of 't zaad nog wel goed is. Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 9 februari 2023 Geplaatst: 9 februari 2023 Even een vraagje ik zag bij het tuincentrum,al bloemkool plantjes staan,kan je die nu al buiten planten?hier vriest het ook nog heel de week,dus maar niet gekocht. Quote
speets Geplaatst: 10 februari 2023 Geplaatst: 10 februari 2023 (aangepast) 23 uren geleden, Vastone zei: testzaai met papaver Niet dat ik er veel verstand van heb, maar misschien moet je ze volgend jaar - net als in de natuur - in het najaar zaaien! Ik heb vorige zomer de oude bloemen laten staan, niet geschoffeld, en in het najaar kwamen al overal de zaailingen op! Als er niets geks gebeurt wordt het hier één grote papaverfeest Edit: als ik jou was zou ik ze nu meteen in de volle, kale (zand)grond zaaien. De zaden hebben kou nodig om te ontkiemen. En licht, dus niet bedekken, alleen iets aanduwen. 10 februari 2023 aangepast door speets Aanvulling 2 1 Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.