Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant ? 2023.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hahahah. Zul je zien dat ze nu állemaal opkomen, Jootje. Oerwoud aan veldsla straks.

Ik ga vandaag ook slaaien! In de kas.
Heb wat van die frisbee sla. En wat van die baby romaine. Es kijken wat dat wordt. Maar leuk om ff met vingers in de aarde te roeren en er iets in te stoppen weer. :)

• Like 3

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

De bieslook een nieuwe plek gegeven en nog twee pollen opgepot.

Ook de Welsh onion verhuisd, maar daarvan was een hoop verrot.

Jammer want ik vind het dankbaar spul.

Ik vermoed dat de reden de koude week en alle regen daarna is, ik heb dit nog niet eerder gehad.

Toch nog een rij van  anderhalve meter kunnen planten en als het echt niets wordt staat er nog wat in de platte bak die alweer aan het uitlopen is.

Geplaatst:

Die peterselie, gaat dat goed zo?

Vandaag weer look verplant, de Chinese en Berglook.

Een deel op een nieuwe plek, een deel onder glas en wat polletjes in potten.

Er waren dit jaar ook veel zaailingen van, ik denk door alle nattigheid, maar die heb ik toch maar ondergespit.

• Like 1
Geplaatst:

De peterselie was een experimentje Patrijs. De zaden zijn wel gekiemd nu nog kijken of ze het planten hebben overleefd, dat heb ik net gedaan. De basilicum begon pas te spruiten maar het zaad lijkt me niet geweldig ( meer) 

Ook de pepers die ik de 17e Deno in keukenpapier had gelegd heb ik geplant vanmorgen..heeeel voorzichtigjes met die dunne worteltjes.

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Pepers, paprika, tuinbonen en peultjes. Het seizoen is weer begonnen 😍 de jongste telg heeft goed meegeholpen met zaaien. 
Vooral de pepers hield hij goed in de gaten want er moeten er wel genoeg komen om zoete chilisaus mee te maken 😬. Hij was ietwat teleurgesteld dat hij nog niets in zijn eigen tuintje buiten mocht zaaien. 

• Like 4
Geplaatst:

Lemon drop en Aji delight in een deno zakje gestopt, want die hebben in de voorzaai op warmte nog steeds geen zin. Ook Fish en Big bomb erbij gedaan want die heb ik bij het eerder zaaien per ongeluk bij elkaar gegooid (2 van elk) en toen weer uit elkaar gehaald. Maar ik heb in elk vakje nu 1 zaailing. Dus wat is welke geworden????? Toch dezelfde of 1 van elk? Opnieuw!

• Like 1
Geplaatst:

Vandaag enkel wat enthout geknipt en eigenlijk trekt het op niks want die appelbomen waaruit het komt zijn al meer dan 20 jaar verwaarloosd en onderaan zijn er geen goede takken enkel wat schieters. Zal er volgend weekend eens een hoge ladder moeten inzetten. Het is wel de moeite om het goed te doen want die appeltjes op die bomen zijn echt wel heel lekker.

• Like 1
Geplaatst:
On 1/27/2023 at 7:13 PM, Lia56 said:

Rijtje tuinbonen ( die voorgetrokken waren)  geplant

Die moet ik opnieuw doen wnt van de ruim 20 zaden die ik in noveber in de kas voorzaaide, zijn er 5 opgekomen en die hebben zwart blad door de vorst :(

Geplaatst:

2 soorten ui en sjalot opgedoosd. (Gepoot in styropor dozen)

2 soorten erwt en sugarsnap in de week gezet.

Klokken van Ierland in deno.

Een paar dagen geleden voorgekiemd wortelzaad gezaaid in de kas.

Als het voor het zoveelste jaar niks wordt, was dit de allerlaatste keer.

Wat ook helpt (!) is dat meneer, na bijna 50 jaar huwelijk, zegt dat hij niet zo dol is op wortelen.

Weten we dat ook weer.

• Like 2
Geplaatst:
54 minutes ago, Amrutten said:

Wat ook helpt (!) is dat meneer, na bijna 50 jaar huwelijk, zegt dat hij niet zo dol is op wortelen.

hahaha... na zoveel tijd

Geplaatst:

Doperwten, snijbiet en peulen voorgezaaid in de kas. 

Binnen een testzaai met papaver (wit, roze en paars) en stokrozen. Die kwamen vorig jaar helemaal niet op (beiden direct buiten gezaaid) dus even kijken of 't zaad nog wel goed is. 

Geplaatst: (aangepast)
23 uren geleden, Vastone zei:

testzaai met papaver

Niet dat ik er veel verstand van heb, maar misschien moet je ze volgend jaar - net als in de natuur - in het najaar zaaien!
Ik heb vorige zomer de oude bloemen laten staan, niet geschoffeld, en in het najaar kwamen al overal de zaailingen op!

Als er niets geks gebeurt wordt het hier één grote papaverfeest :-)

Edit: als ik jou was zou ik ze nu meteen in de volle, kale (zand)grond zaaien.

De zaden hebben kou nodig om te ontkiemen.

En licht, dus niet bedekken, alleen iets aanduwen.

aangepast door speets
Aanvulling
  • Like 2
  • Thanks 1

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...