Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Dille gezaaid zaadjes uit de kruidenkast, hopelijk is het nog kiemkrachtig. En mijn kleine vijgenboompje een grotere pot gegeven.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Vandaag belachelijk veel helleborus uitgegraven. Een aantal verplant op een nieuwe plek. Een aantal opgepot voor toekomstige plannen en/of school en de andere duizend weggeharkt. Hup, weg ermee.

Alle spontaan opgekomen dille heel voorzichtig uitgetrokken en verplaatst. Een mooie bos is het uiteindelijk geworden.
Sla, roze andijvie (castelfranco) en uitjes verplant.
Veel slaapbollen verwijderd. Een aantal herplant. Als ze klein genoeg zijn, lukt het verplaatsen meestal wel. Zitten ook wel een paar grotere tussen. Benieuwd of die het gaan doen. Anders heb ik er nog genoeg in de tuin.
Een heuse bosbes uit het Drentse bos per ongeluk losgehakt en weer terug gezet. Nu met een bamboe stokje erbij. Duimen maar. Ik heb ook nog wat bosaardbeizaadjes in de rondte gestrooid die de dochter uit de ruilkast op school had meegenomen.

Geplaatst:

Gezaaid:

Raap helemon
Basilicum black opal
Basilicum mix uit bio doos oa caramel
Radijs eiszapfen
Radijs sola
Radijs daikon
Slangenradijs

Biet
kogel 2
Egyptische ronde
Burpees golden
Golden eye

Rammenas ronde zwarte
Broccoli

Geplant: eindelijk de wedstrijd bleekselderij [emoji4]

Geplaatst:

Er was bar weinig opgekomen van de vorige zaaironde rechtstreeks buiten gezaaid.. De vogels hebben er vast heerlijk van gegeten, die waren verdacht veel aanwezig op de ingezaaide stukken. 

Vandaag dus een nieuwe zaaironde, maar dit keer weer in zaaitrays. Boerenkool, spitskool, sla, stengelui en bietjes. En nog wat nieuwe snijbiet, die begint door te schieten. 

Geplaatst:

70 bonen gelegd, heb maar 8 stokken dus duimen dat er iets niet kiemt? 🤣 Anders bij wijze van experiment misschien in de kaardebol laten klimmen ofzo, we zien wel tzt. 

Morgen spruiten, boerenkool, palmkool en koolraap zaaien. Ook de volgende lading bieten en wat later in de maand weer peterselie, dille en venkel. 

Geplaatst:
  • Auteur

Dat kan prima, zo veel bonen bij een stok, alleen wat lastiger oogsten straks.

Een reserve komkommer en twee reserve pepers geplant.

Geplaatst:

Boerenkool plantjes en nog wat sperziebonen plantjes in de moestuin geplant.

Geplaatst:

Ik heb de paksoi verplant.

Geplaatst:

Groenlof, bladmosterd en zomerpostelein. De tulsi uitgeplant in de volle grond. 

Geplaatst:

ik weet het, het is laat; maar ik met de (laat) gezaaide meloenen in de kas gepland. 

Geplaatst:

Winterrammenas gezaaid, wat palmkool, en een restje zaden van de sierlupine Russell hybrids.

Geplaatst:

Palmkool, sla en bonen gelegd

Geplaatst:

Nog wat paksoitjes uitgeplant in de schaduw en ook nog niet opgekomen cucurbitea vervangen door nieuwe zaden. Direct in de volle grond die ik eerst door en door nat had gemaakt.

Laatste tomaten en peper had ik vanochtend al gedaan. Waren eigenlijk de weggeef pepers, maar ze stonden al in bloei en hoe lang moeten ze nog wachten voor een weggeefbeurt. Dus nu staan ze in de kas. Ook leuk.

Geplaatst:

Vandaag voor de eerste keer dit seizoen een top dressing van droge voeding en wormen mest in de tent gestrooid en daarna ruim water gegeven, laat de exceptionele groei en bloei maar komen 😆,

IMG_0750.jpeg

IMG_0752.jpeg

de eerste augurken verschijnen ook,

IMG_0753.jpeg

*** ik zie dat ik deze post in het verkeerde topic heb gepost 😳, hij mag verplaatst worden hoor!

Hij moet in het topic; wat heb je vandaag gedaan in de tuin!☺️

aangepast door Ruderalis

Geplaatst:

Hier ook. Lekker naar de schaduw en hanenkam (de bloem)

Geplaatst:

Nou, weer een grote zaaironde gedaan van de wintergroentes. Hopelijk niet te laat? 🤔

Anyway:

Bietjes (2e zaai)

Venkel

Raddichio

Koolrabi

Boerenkool

Palmkool

Spruitjes

Koolraap (iemand goede ervaring?)

3 soorten sla

Peterselie

Koriander

Dille

Geplaatst:

spruitjes en div sla

Geplaatst:

Ik was vergeten dat ik nog e.e.a. voorgezaaid binnen had staan.. Dat krijg je met dat zonnige weer van de afgelopen weken. 

Zojuist dus de nog overlevende kiemsels verpot op hoop van zegen: sla, paksoi, boerenkool. 

De rest heeft 't niet gered dus binnenkort nog een nieuwe zaaironde, maar dat zal waarschijnlijk na het weekend worden. 

Geplaatst:

Ik heb dit geplant, geen idee wat het is maar het zat in een pot dus ik heb het gezaaid en het had al 30 cm diepe wortels.

IMG_20230617_125943.thumb.jpg.f40af74f0eedcf32b822c7d9f6062508.jpg

Verder palmkool en een restje stokbonen.

Geplaatst:
  • Auteur

Een gekregen pompoen en aubergine (klein) geplant, ben benieuwd of het nog gaat leveren.

Geplaatst:

mmm buuf had hier 4 pompoenenplantjes gezet... 2 helemaal verdwenen..

Geplaatst:

Boerenkool voorgezaaid.

Koriander gezaaid.

Nog wat sperziebonen gelegd op een vrijgekomen plek.

aangepast door Arja

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic