woldistel Geplaatst: 24 juni 2023 Geplaatst: 24 juni 2023 Slabladige basilicum (groen en rood) en shiso gezaaid. Quote
appelvrouw Geplaatst: 24 juni 2023 Geplaatst: 24 juni 2023 Ik vond nog enkele langwerpige eikels meegenomen uit Valencia van de winter. Veel te laat natuurlijk maar toch een nacht geweekt en in aarde vanonder de hiernaast staande eik geplant. 4 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Patrijs Geplaatst: 27 juni 2023 Auteur Geplaatst: 27 juni 2023 Ik herkende ze al voor ik Valencia gelezen had. Ga je nu ook een zwart Iberisch varkentje nemen voor de pata negra? Drie dozijn boerenkool in het losse zand gezet. 1 Quote De moestuin van Patrijs
rorror Geplaatst: 27 juni 2023 Geplaatst: 27 juni 2023 52 minuten geleden, Patrijs zei: Ik herkende ze al voor ik Valencia gelezen had. Hoe zie je zo snel dat ze uit valencia komen? Is het een steeneik? Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
appelvrouw Geplaatst: 27 juni 2023 Geplaatst: 27 juni 2023 4 uren geleden, Patrijs zei: zwart Iberisch varkentje Lijkt me heel gezellig. Ik mag één huisdier in dit appartement maar ik heb er een vermoeden van dat de huisbaas een klein dier zoals een goudvis bedoelde en het met een varkentje niet eens zal zijn Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Patrijs Geplaatst: 29 juni 2023 Auteur Geplaatst: 29 juni 2023 Ik weet wel dat er in in de huurovereenkomsten in Napels staat dat je geen varken op je balkon mag houden sinds iemand getroffen werd door een vetgemest varken dat door het balkon zakte. (Dombo - Kluun) In zuid Portugal werden de steeneik eikels ook door de armen gegeten. Ze werden daar wel weer iets groter maar ik heb het geprobeerd en raad het niet aan. On topic. Gezaaid sla diverse en andijvie, stok sperzieboontjes gelegd 10x4. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Arja Geplaatst: 29 juni 2023 Geplaatst: 29 juni 2023 Turkse spinazie en twee soorten bietjes gezaaid. Quote
Mellie Geplaatst: 1 juli 2023 Geplaatst: 1 juli 2023 Tomatendieven geplant en de op een meters verdere stuk dan de oorspronkelijke zaai opgekomen Turkse postelein verplaatst naar een handigere plek dan tussen de tomaten. (Das echt een lange correcte zin zonder komma’s!) 3 Quote
Roland Geplaatst: 2 juli 2023 Geplaatst: 2 juli 2023 Tweejarige aardbeienplanten ondergespit en direct op dit plekje gezaaid: Botenboon Scala Biet Cylindra, die zou je in juli nog kunnen zaaien. Quote
Mellie Geplaatst: 3 juli 2023 Geplaatst: 3 juli 2023 Wat sla verplant zodat het kroppen kunnen worden en bewaterd. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 3 juli 2023 Geplaatst: 3 juli 2023 Nog wat witlof gezaaid, een beetje aan de late kant maar niet geschoten... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
acpronk Geplaatst: 4 juli 2023 Geplaatst: 4 juli 2023 Anijs (testzaai met keukenzaden was gelukt, nu het echte werk), en de volgende kolen: hon thai tai, tatsoi, kailan, russische bladkool, paarse boerenkool en spruitjes. De kolen op rijtjes, later uitplanten. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Patrijs Geplaatst: 6 juli 2023 Auteur Geplaatst: 6 juli 2023 Vier pompoenen en vijftig prei geplant. 1 Quote De moestuin van Patrijs
acpronk Geplaatst: 6 juli 2023 Geplaatst: 6 juli 2023 Vandaag Shanghai paksoi nogmaals gezaaid, zaai van 2-3 weken geleden valt behoorlijk tegen. Was ook droog na de initiële regen.En dille en Chinese selderij (zaad gewonnen uit de kontjes van planten uit de Chinese supermarkt 2 jaar geleden) gezaaid. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Grork Geplaatst: 6 juli 2023 Geplaatst: 6 juli 2023 Tweede ronde in dit seizoen dat ik boontjes heb gelegd. Dit keer het gele boterboontje. Ook pluksla rondgestrooid en wortels geoogst. De peulen zijn 'het hoekje om '. Restjes van deze pluk bij de groene sperciebonen gevoegd samen met de laatste erwten. Binnenshuis kikkererwten erbij, even koken en toen in de hooimadam. Voila! vier gezonde maaltijden 🙂 2 Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
jootje Geplaatst: 8 juli 2023 Geplaatst: 8 juli 2023 Vandaag nog gele en paarse boontjes en sugarsnaps voorgezaaid/ gelegd. Paar dagen terug nog snijbonen, venkel en rode spitskool gezaaid. 1 Quote
woldistel Geplaatst: 9 juli 2023 Geplaatst: 9 juli 2023 Sla! Gekochte ijsberg-, krop- en eikenblad zaailingen. Ik was te warm om wat meer bonen en de tweede reeks sugarsnaps te leggen. Volgende week dan maar. Quote
Patrijs Geplaatst: 9 juli 2023 Auteur Geplaatst: 9 juli 2023 Een dubbele rij boontjes, toch maar gegoten want de beloofde regen blijft uit. 1 Quote De moestuin van Patrijs
mdubbelm Geplaatst: 9 juli 2023 Geplaatst: 9 juli 2023 Stamslaboontjes gelegd, in een tray div soorten sla, andijvie, bieten, koriander en dille voorgezaaid. Bij het tuincentrum biokoolplantjes gekocht. Dat is me in het voorjaar goed bevallen. Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 9 juli 2023 Geplaatst: 9 juli 2023 Bloemkool bladeren geknikt over het kleine bloemkooltje. Quote
fre3ke Geplaatst: 12 juli 2023 Geplaatst: 12 juli 2023 Stamboontjes, en verder de laatste palmkool uitgeplant. Had daarvoor de peultjes en de bladkool verwijderd, maar voelde me vervolgens schuldig omdat grote aantallen insecten zich daartussen een thuis gemaakt hadden. Allemaal spinnen, wantsen, lieveheersbeestjes in paniek terwijl ik planten uittrok. Dus volgend jaar doe ik geen vervolgteelt meer, denk ik. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.