Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant ? 2023.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik vond nog enkele langwerpige eikels meegenomen uit Valencia van de winter. Veel te laat natuurlijk maar toch een nacht geweekt en in aarde vanonder de hiernaast staande eik geplant.

70ADEBEA-A768-4BAE-AD3D-DC5EA5F76375.thumb.jpeg.0c563cfc4c5cf9bfd1a2ee5473f97cb6.jpeg

• Like 4

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
4 uren geleden, Patrijs zei:

zwart Iberisch varkentje

Lijkt me heel gezellig. Ik mag één huisdier in dit appartement maar ik heb er een vermoeden van dat de huisbaas een klein dier zoals een goudvis bedoelde en het met een varkentje niet eens zal zijn

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik weet wel dat er in in de huurovereenkomsten in Napels staat dat je geen varken op je balkon mag houden sinds iemand getroffen werd door een vetgemest varken dat door het balkon zakte.  (Dombo - Kluun)

In zuid Portugal werden de steeneik eikels ook door de armen gegeten.

Ze werden daar wel weer iets groter maar ik heb het geprobeerd en raad het niet aan.

On topic.

Gezaaid sla diverse en andijvie,

stok sperzieboontjes gelegd 10x4.

• Like 1
Geplaatst:

Tomatendieven geplant en de op een meters verdere stuk dan de oorspronkelijke zaai opgekomen Turkse postelein verplaatst naar een handigere plek dan tussen de tomaten.
(Das echt een lange correcte zin zonder komma’s!)

• Like 3
Geplaatst:

Tweejarige aardbeienplanten ondergespit en direct op dit plekje gezaaid:

Botenboon Scala

Biet Cylindra, die zou je in juli nog kunnen zaaien.

Geplaatst:

Tweede ronde in dit seizoen dat ik boontjes heb gelegd. Dit keer het gele boterboontje. 

Ook pluksla rondgestrooid en wortels geoogst.

De peulen zijn 'het hoekje om '. Restjes van deze pluk bij de groene sperciebonen gevoegd samen met de laatste erwten.

Binnenshuis kikkererwten erbij,  even koken en toen in de hooimadam.

Voila! vier gezonde maaltijden 🙂

• Like 2
Geplaatst:

Vandaag nog gele en paarse boontjes en sugarsnaps  voorgezaaid/ gelegd. 
Paar dagen terug nog snijbonen, venkel en rode spitskool gezaaid. 

• Like 1
Geplaatst:

Stamslaboontjes gelegd, in een tray div soorten sla, andijvie,  bieten, koriander en dille voorgezaaid. Bij het tuincentrum biokoolplantjes gekocht. Dat is me in het voorjaar goed bevallen. 

Geplaatst:

Stamboontjes, en verder de laatste palmkool uitgeplant. Had daarvoor de peultjes en de bladkool verwijderd, maar voelde me vervolgens schuldig omdat grote aantallen insecten zich daartussen een thuis gemaakt hadden. Allemaal spinnen, wantsen, lieveheersbeestjes in paniek terwijl ik planten uittrok. Dus volgend jaar doe ik geen vervolgteelt meer, denk ik. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...