rorror Geplaatst: 20 maart 2023 Geplaatst: 20 maart 2023 @RedTomato Kan je de gratis boompjes is dat nu nog steeds ophalen, of alleen afgelopen weekend? Heb je er toevallig een link naar? Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Patrijs Geplaatst: 20 maart 2023 Auteur Geplaatst: 20 maart 2023 Dat is lekker vroeg dat je de aardappels plant. Hier was het geen weer om lang op de tuin te werken. Thuis een oude Andersonstekker aan het nieuwe 12V pompje gesoldeerd met hulp van de jeugd die nog nooit gesoldeerd had. Dat leer je vandaag de dag zeker niet meer op school? Daarna toch maar even door de motregen naar de tuin om te kijken of het allemaal werkte. Ruim honderd liter water overgepompt in de IBC en daarna de metselkuipen waar ik het water mee opvang schoon gemaakt toen die leeggepompt waren. Wat is de natuur altijd snel, er was een heel biotoopje van algen en bewoners ontstaan na een half jaar verwaarlozing. Morgen zullen de kuipen weer vol zijn en kan ik weer pompen. 3 Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 21 maart 2023 Auteur Geplaatst: 21 maart 2023 De late aardappels in een kratje in de kas gelegd om te spruiten. Water overgepompt, bij een rij tuinbonen de glasplaten weggehaald en die platen op de volgende plek neergezet. Boerenkool geoogst en daar gespit. Het plat glas opengelegd en daar snijbiet geoogst, lente uien geoogst. Aan het eind van de middag nog wat compost overgeschept en er stukjes karton door gemengd. Nog wat van de bessenstruiken gesnoeid. De ramen weer dicht gelegd. Met nieuwe potjes en pepermuntrizoom weer terug. Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 22 maart 2023 Auteur Geplaatst: 22 maart 2023 De aardbeien schoongemaakt. Alle oude blad er af en de stekken van afgelopen seizoen weggehaald, net als het onkruid wat soms ongemerkt in de plant komt groeien. Blij dat het af is. Ze staan weer strak in de rij en ik heb ook weer flink wat Korona stekken die ik uit kan delen. Liever deed ik dit werk met een zonnetje en een lente briesje in plaats van de harde vochtige westenwind. Maar het is maar weer klaar. 3 Quote De moestuin van Patrijs
Kevins Moestuin Geplaatst: 23 maart 2023 Geplaatst: 23 maart 2023 @Patrijs heerlijk die aardbeien van Korona. Zelf vandaag maar eens de aalbessen red lake(rood), witte parel(wit) en roze champagne(roze) uitgepland. 2 Quote
Patrijs Geplaatst: 23 maart 2023 Auteur Geplaatst: 23 maart 2023 Dat klopt, die zijn ook hier favoriet om gelijk op te eten. Vandaag weer water overgepompt en het glas opengelegd. Bieslook en Russische bladkool uit de kas geoogst. Een zaaibed klaargelegd en de asperges geschoffeld. Kool geplant en de eerste buitenaardappels gepoot. Daar een windbreker gemaakt en met de theespullen naar huis om ze eens door de vaatwasser te halen. 2 Quote De moestuin van Patrijs
paddestoelengek Geplaatst: 23 maart 2023 Geplaatst: 23 maart 2023 Vandaag (en gisteren) 22 meter aan gaas geplaatst voor de kweek van sperziebonen, snijbonen, capucijners, peultjes en 1 rij voor tomaten, mini komkommers en muismeloentjes. Ik was net klaar voor de regenbuien. 7 Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Mellie Geplaatst: 24 maart 2023 Geplaatst: 24 maart 2023 Dat zijn nog eens afstanden! Ik heb een paar aardappels gepoot. onkruid uit een paar bakken/zakken verwijderd en aan de kippen gegeven. Ook de bak van de dochter vol met peulen in haar moestuinbak gezet. Had wel wat meer willen doen eigenlijk. Eindelijk droog. Toen was mijn bukquotum helaas op. 2 Quote
Patrijs Geplaatst: 24 maart 2023 Auteur Geplaatst: 24 maart 2023 Water overgepompt, het glas open gelegd en daar een gemengde salade uit gehaald. Water gegeven onder glas, snoeiafval zitten knippen in de zon. De mest verspreid over mijn maisbed en alles weer dichtgedaan. 3 Quote De moestuin van Patrijs
Vastone Geplaatst: 24 maart 2023 Geplaatst: 24 maart 2023 Twee rasters voor de doperwten geplaatst, doperwtenplanten geplant en een gaasknutselding gemaakt om ze voor nu nog te beschermen tegen de over enthousiaste vogels in de tuin. 2 Quote
Flup Geplaatst: 25 maart 2023 Geplaatst: 25 maart 2023 Te weinig, wegens tijdgebrek. Gekiemde tomaten overgepot (DENO methode), bloemkool en boerenkool gezaaid. Sla omhooggekeken, maar die kiemt nog niet. Aardbeienbed afgemaakt, judaspenning gezaaid en verder niet gekeken naar de hoeveelheid onkruid. Wel genoten, het weer wordt eindelijk langzaam weer aangenaam om buiten te zijn. 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 25 maart 2023 Auteur Geplaatst: 25 maart 2023 De laatste witlof opgegraven, de ramen opengelegd, geschuild in de kas. Daarna kon ik weer water overpompen. Wat snoeisel verknipt, en wat compost overgezet. De ramen maar eens open laten staan zodat de planten wat beter afharden. Quote De moestuin van Patrijs
Liekie Geplaatst: 25 maart 2023 Geplaatst: 25 maart 2023 Strobloemen en calendula in grotere potjes gezet. Gaat echt hard in de kas met af en toe een zonnetje erop! Nog even getwijfeld of ik dat ook met de o.i.kers moest gaan doen, maar die kan nog wel eventjes. Rekjes voor peultjes en erwten klaargezet, maar de plantjes waaien onderhand uit de grond hier, dus nog maar even niet uitgeplant. Er waren 2 eitjes. Hiephoi! 2 Quote
Floodlab Geplaatst: 25 maart 2023 Geplaatst: 25 maart 2023 Me een breuk gezeuld om compost de tuin op te rijden… Quote
Floodlab Geplaatst: 25 maart 2023 Geplaatst: 25 maart 2023 En wat papaver gezaaid, mn kievitsbloemen uit de kas gehaald, algbloei uit de sloot en vijver geschept, eerste onkruid op de bedden verwijderd Quote
Floodlab Geplaatst: 25 maart 2023 Geplaatst: 25 maart 2023 Pootaardappelen bepotelt, bestelling kwam vandaag binnen, morgen weer gebukt ter aarde gericht🤪 de aardapoeltjes erin Quote
Patrijs Geplaatst: 26 maart 2023 Auteur Geplaatst: 26 maart 2023 Hier hadden ook wat tuinders gemeente compost gehaald. Het zag er op het eerste gezicht mooi uit. De gemeente had ook aangegeven dat ze eerder klachten over de kwaliteit hadden gehad. Bieten gezaaid onder twee platen glas, de knoflook en Iris onkruidvrij gemaakt. Winterpostelein geknipt in het kasje. Quote De moestuin van Patrijs
woldistel Geplaatst: 26 maart 2023 Geplaatst: 26 maart 2023 Diverse bedden gewied en van compost voorzien, klimrekken bij de erwten gemaakt en nog wat geplant en wat gezaaid. Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 26 maart 2023 Geplaatst: 26 maart 2023 Binnen tomaten en de eerste courgette, komkommer en ananaskers gezaaid. Buiten wortels en wat aardappels in potten gepoot en afgedekt. Verder gevochten met de klimop. Quote
Patrijs Geplaatst: 27 maart 2023 Auteur Geplaatst: 27 maart 2023 O, ja. Je zou het bijna bijna vergeten met dit weer maar de IJsheiligenplantjes kunnen al weer. Geoogst snijbiet en bieslook van onder glas en geschoten palmkool toppen. Een stukje kweek gespit, geplant en de stalen staken/ prikkers recht gehamerd. Quote De moestuin van Patrijs
acpronk Geplaatst: 27 maart 2023 Geplaatst: 27 maart 2023 Vandaag even naar de tuin geweest om wat koriander te halen.En naar de planten gekeken. In de moestuin gaan de eerste bloemen van de pruimonderstam Wur S766 net open, plus de honingbes bloeit. Maar de kersen, pruimen, peren, appels verwacht ik pas op z'n vroegst volgende week.In de huistuin vanmiddag al 2 bloemetjes nashipeer gezien, en morgen gaat de eerste bloem van de winterharde citroen open. Vorig jaar was de winterharde citroen enkele dagen eerder dan de nashipeer. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
MSDG Geplaatst: 27 maart 2023 Geplaatst: 27 maart 2023 Niet op de tuin, maar binnen alles klaar gezet om m’n 7 nieuwe dahlia’s te planten zodat ze worden voorgetrokken. Alle tomatenzaden klaar gelegd om morgen te zaaien, rondje voor buiten (pastinaak, kailan, radijs en rucola) en een rondje voor binnen (venkel, sla, schorseneer en stengelsla). En dan nog een stapel bloemen. 🥴 Shit, waar moet ik het allemaal kwijt. 😬 2 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 28 maart 2023 Geplaatst: 28 maart 2023 Gister avond was het even droog dus snel het onderste deel van de kas voorzien van ramen. NU het dak nog 💩 Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Lia56 Geplaatst: 28 maart 2023 Geplaatst: 28 maart 2023 Geschoffeld en verdere onkruiden verwijderd, het is een drukte van jewelste door alle kauwen die nestmateriaal aan t verzamelen zijn Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.