Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Iedereen is weer weg


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Wij zijn weer thuis, het was weer gezellig! Veel spullen uitgewisseld, slechts een paar planten vergeten mee naar huis te nemen 🫤. Super leuk om iedereen weer te zien, genoten van de lunch en van het mooie weer en de gezelligheid! 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn ook weer veilig thuis, met een heleboel zaadjes en stekjes en wat dingetjes van de weggeef tafel. Super leuk en altijd leuk iedereen weer te zien. Ik hoop dat iedereen net zo blij wordt van onze zaadjes en stekjes! 

 

Nu al weer zin in de volgende MTFD dag! 
 

Ps komen de recepten van de wraps alsjeblieft op het forum want ze waren echt fantastisch! 

aangepast door Tanja65
  • Like 3

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dag vloog weer eens voorbij, dat zeg ik volgens mij elk jaar haha. Het was iig weer heel gezellig en onze voorraadkast is weer flink gevuld! Dankdankdank ;) Ik ga morgen alles even rustig bekijken, alles sorteren en opbergen als een hamster... :lol:

 

We gaan even bankhangen en wat koekjes snoepen nog denk ik. :shh:

 

Die grote courgette viel in de smaak.

 

 

  • Like 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn inmiddels ook weer thuis met een kleine tussenstop onderweg. Het was weer super gezellig. Bedankt voor alle mooie en goede zaken, het lekkere eten en de letterlijke verrassing....ik had echt gehoopt dat jullie het niet wisten of waren vergeten...maar ben super blij met de kadootjes. Honden waren iets minder gecharmeerd van de shampoo...die voelen letterlijk de bui al hangen.😊

 

Bedankt allemaal!😘

  • Like 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi allemaal! 
 

Wij zijn er ook al even, de spullen ons appartement ingesleept en het vlees in de vriezer en morgen zullen we wel opruimen. Dank allen voor de mooie dag, de leuke praatjes en de heerlijke ruilen en de verassende cadeautjes. Ik vind het alleen jammer dat ik jou eigenlijk niet gesproken heb @angela. Dat moet dan weer een half jaar wachten😢. Maar we waren er maar korter vanwege het bezoek aan ons à.s.huisje.🥳 Daarna nog even terug naar J en J waar we nog even hebben gezeten en het brood met de lekkere kaas van Mellie hebben op gefretst, ik heb eigenlijk niks opgeruimd dat was al grotendeels klaar.

  • Like 3

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was er maar kort, maar vond het heel gezellig! Jorieke en Joep, heel erg bedankt voor jullie gastvrijheid. Wat een verschil ook met de vorige keer dat ik er was. De schuur is heel mooi geworden. Wat heerlijk al die ruimte.

De peperproeftafel vond ik echt fantastisch! Volgens mij ben ik ook alleen daar geweest om te proeven Zo veel leuke pepers geproefd, nog wat peperzaden van oa aji mandarin mee genomen en geheel per ongeluk van @claudy nog een milde nuemx suave gehad die ik zo graag wilde. De mijne zijn heel pittig. Wat een heerlijk aromatische peper is dat zeg!

Ook leuk om @acpronk te ontmoeten en zijn pepers te proeven. Sjonge. Ik kan wel iedereen opsommen (eindelijk @jootje gezien en gesproken met wie ik altijd ze leuk contact heb, de meloenzaadjespitten uitspugende @arja of de altijd met lieve woorden strooiende @lia56, maar ik moet een grens trekken mensen, zo moet ik iedereen opsommen )

Kortom: heel gezellig zo’n mtfd! Vooral doen dus.

Ik heb een kwart hamburger van eigen os op. Smaakte erg lekker! De golden relish van @appelvrouw was ook erg smakelijk. Volgens mij staat daar ergens het recept van hier toch?
Verder heb ik eigenlijk niet veel gegeten. Ik had nog wel een kokosbolletje van @jootje geproefd. De faam helemaal waard. Dat was lekker zeg.
Ow ja. En een mega dank je wel nog voor @charly! De autorit terug was niet alleen écht korter dan de 3 uur durende hel heen, maar zelfs de file bij Utrecht was prima te doen met mijn heerlijke bakje met verse vijgen. Je snapt dat ik niet heb gedeeld thuis . Ik vond ze heerlijk! Ook de andere vijg op tafel heb ik overigens geproefd. Mmmmm! @goldfish wat leuk om je weer te zien en wat jammer dat ik de pawpaw slacht toch nog heb gemist. Jammer joh!

Ben ook blij met de pot ook van @yuras. Daar komt een mooie plant in te staan.
En nu naar zwemles. Zucht. Het is weer een doodnormale zondagochtend zonder moestuinmensen. Das toch jammer.

  • Like 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook super blij met wat inmaak 2023 in mijn kast! Ik had nog wat zoetzuur en jam van vorig jaar maar ga nu de winter in met wat van jullie werk! En kruidenthee kan ik Ruim maken😍

Tanja ik heb zo’n dikke sigaar van je meegenomen dan kan ik straks mijn nieuwe vakantiehuisje ritueel energetisch reinigen. Mellie complimenten aan je moeder voor de paprikapoeder! Arja ik-   vond de smeerwortel bij het uitpakken grote dank! Morgen smeerwortelzalf starten en gelei van Japanse kweeappels maken. Misschien een wok met chayote en met wortels van Angela. 

image.jpg

  • Like 4

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Tanja65 zei:

recepten van de wraps


De hummus had ik gekocht, twee soorten, een met gegrilde groente en een pikant. Op iedere wrap als basis ongeveer een kwart bakje hummus of een kwart bak roomkaas( met verse bieslook, of je neem roomkaas met bieslook. Er was een grote geroosterde biet gebruikt voor drie wraps. En op de wortel wraps een kwart plak feta per wrap. Voor drie tomaten wraps twee grote geroosterde rode paprika. Bosuitjes, kappertjes olijven naar smaak. De komkommer op de wortel wrap heb ik niet gebruikt. 

image.jpg

  • Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tnx @appelvrouw voor de receptjes! En veel plezier met de smudgestick. Wij vonden hem lekker in deze combi (salie met lavendel), beetje zoetig. Als je hem uit wilt doen zonder onder de kraan te houden is doven in een klein laagje zand oid prima. Of buiten in de aarde. Dan hoeft ie niet weer eindeloos te drogen. Als je officieel wilt smudgen voor energetische reiniging schijn je een veer te moeten gebruiken om de rook te verspreiden. Wij zwaaien er gewoon wat mee rond, werkt ook 😜

  • Like 1

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ps ik ga vannacht hangop maken van de melk die zuur is geworden. Misschien kan ik daarmee een poging wagen wraps te maken ipv humus of roomkaas. En dan de wraps zelf bakken met de uitgelekte wei. 

aangepast door Tanja65
  • Like 1

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lia56 de hangop is hopeloos mislukt. Ik denk dat of mijn doek/zak te grof was, of de melk nog niet zuur (lees: dik) genoeg, want alles liep er zo doorheen. Dag melk, nada hangop. Een volgende keer dat de melk zuur is zal ik er wat yoghurt bijdoen om in te dikken en nog een keer proberen.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later ...

Het was supergezellig en wat hadden we een prachtig weer he? De snacks waren ook erg lekker. 

 

PXL_20240413_111655703.thumb.jpg.d1f42d54b034f741f53db88d0b1f7dc2.jpg

 

PXL_20240413_131858493.thumb.jpg.e4ef68a859d9ff2b955e6bbe55942eb3.jpg

 

Ik ga later even kijken wat er allemaal op mijn camera staat, nu gestrekt op de bank. 

 

Iedereen dank voor de plantjes en al het lekkers, en Joep en Jorieke voor de gastvrijheid! 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, net nog even lekker gezeten met de opruimploeg, bijna alles is alweer aan kant hier!! Geweldig, dank aan @Anna3 en Peter en @appelvrouw en Lie maar ook aan @jootje en @G. B. die tussendoor al een keer flink veel hebben afgewassen en volgens mij zijn er nog wel wat mensen bezig geweest vandaag. Dat scheelt! 

Het was weer gezellig, met veel eten, nog meer plantjes, en veel kletsen. Ik heb van allerlei leuks en lekkers en praktisch gekregen, morgen ga ik alles nog eens even beter bekijken. Nu even met de pootjes omhoog denk ik maar. 

 

Er zijn wel wat spullen blijven liggen nog: een dun zwart vestje, wat spullen van @henkg, en een zwart 'mandje' met zaden en pen en mini-krijtbordjes daar in? 

 

DJI_0899.JPG

 

DJI_0900.JPG

  • Like 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...