HuubvG Geplaatst: 13 december 2023 Geplaatst: 13 december 2023 (aangepast) Radijsjes? 13 december 2023 aangepast door HuubvG Quote
Erny Geplaatst: 14 december 2023 Geplaatst: 14 december 2023 Ok, per april zaaien dus vorstbestendig?? Of toch binnen zaaien? Snelgroeiend want pas per april zaaien... dus geen palmkool of andere kolen of pepers. Geen bodembedekker dus geen pompoen, meloen, augurk, zoete aardappel. Geen boontjes want die pas later leggen. Geen tuinbonen want die moeten eerder. Ook peultjes en kapucijners vallen af. Paksoi ed vallen ook af want april is daarvoor te vroeg. Dusss... iets in de grond qua knollen/wortels... Of... bovengronds als sla/andijvie dingen. Tomaat of komkommer zouden ook nog kunnen maar door de "volle grond" toevoeging denk ik ook van niet. Op naar de volgende hint graag... Quote
Lia56 Geplaatst: 14 december 2023 Geplaatst: 14 december 2023 Zou voor gezaaid kunnen worden maar vindt dat niet fijn om verspeend te worden... Kan ook wel in een grote plantenbak gekweekt worden. Quote
appelvrouw Geplaatst: 14 december 2023 Geplaatst: 14 december 2023 (aangepast) 1 uur terug, Lia56 zei: niet fijn om verspeend te worden Dan moet ik broccoli terugnemen. Ik ga dan voor de biet. Een leuke biet, Chioggia of juist een grotere, Deventer zwartblad bv. Of die heerlijke onvergetelijke zoete gele biet wiens naam mij even ontschoten is🤷🏼♀️ Maar ja biet heb je al ontkent hè Lia. Spinazie dan? 14 december 2023 aangepast door appelvrouw Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geert h Geplaatst: 14 december 2023 Geplaatst: 14 december 2023 Rammenas / rettich zou ook nog kunnen ipv radijs, of wordt dat door sommige als ondersoort gezien? Quote
Erny Geplaatst: 15 december 2023 Geplaatst: 15 december 2023 Langste wortel? Want die houden echt niet van verspenen. 1 Quote
annaelizabeth Geplaatst: 15 december 2023 Geplaatst: 15 december 2023 Langste wortel? Dan hier maar hopen op een hele lange droge zomer... Quote
Gallox Geplaatst: 15 december 2023 Geplaatst: 15 december 2023 wanneer wordt de wedstrijdgroente bekend gemaakt? Quote
Arja Geplaatst: 15 december 2023 Geplaatst: 15 december 2023 Dat weten we niet. Houd de posts van @Lia56 goed in de gaten! 1 Quote
Erny Geplaatst: 15 december 2023 Geplaatst: 15 december 2023 (aangepast) Op 13-12-2023 om 14:16, Lia56 zei: mmmm.. het is geen bodembedekker Op 10-12-2023 om 19:10, Lia56 zei: Voor iedereen te doen, zowel in een grote tuin als in een plantenbak, binnen buiten... dit jaar een makkelijke Of t voor iedereen bijzonder is zullen we nog zien. Makkelijk te selecteren, en een lange tijd om te oogsten... Spannend??? Op 11-12-2023 om 18:47, Lia56 zei: Volle grond 21 uren geleden, Lia56 zei: Zou voor gezaaid kunnen worden maar vindt dat niet fijn om verspeend te worden... Kan ook wel in een grote plantenbak gekweekt worden. Dat zijn de hints tot nog toe toch? Niet fijn verspeend te worden is wel een erg intrigerende hint. Dat zijn dan toch weer de knolworteldingen en amaranten (die houden bij mij in ieder geval niet van verspenen maar zie niet echt een wedstrijdelement ) Dus de knolletjes en worteltjes denk ik nog steeds... 15 december 2023 aangepast door Erny 2 Quote
loes Geplaatst: 15 december 2023 Geplaatst: 15 december 2023 20 uren geleden, jootje zei: Radijs hebben we al gehad! 😂 Owja ik zie het, toen zat ik nog niet op het forum. 1 Quote
acpronk Geplaatst: 15 december 2023 Geplaatst: 15 december 2023 Sommige koolsoorten houden ook niet echt van verspenen, dan schieten ze eerder door.Evenals knolvenkel, maar die hebben we al gehad. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Erny Geplaatst: 16 december 2023 Geplaatst: 16 december 2023 Of de langste Cylindra (biet)? Of de Chioggia met de meeste ringen (streepjes) binnenin? 3 Quote
mdubbelm Geplaatst: 16 december 2023 Geplaatst: 16 december 2023 Worteltjes? Aardappel? Die laatste misschien niet ivm verzenden. Hmm ik blijf misschien toch bij pastinaak. 1 Quote
rorror Geplaatst: 16 december 2023 Geplaatst: 16 december 2023 Als het geen worteltjes zijn, dan spinazie? 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
redzebra Geplaatst: 16 december 2023 Geplaatst: 16 december 2023 (aangepast) Ik denk ook een of ander raap/bietje. 16 december 2023 aangepast door redzebra 1 Quote
jootje Geplaatst: 16 december 2023 Geplaatst: 16 december 2023 Ben geen fan van pastinaak, maar zou wel een leuke zijn voor de wedstrijd. Een aantal keer geteeld, en er zitten vaak enorme verschillen in. En ze kunnen heeeel groot/lang worden! ( en zijn dan nog te eten) Quote
Erny Geplaatst: 16 december 2023 Geplaatst: 16 december 2023 Pastinaak lijkt mij wat te moeilijk voor veel mensen qua grondeisen die deze stelt. Onze grond is bijvoorbeeld totaal ongeschikt hiervoor. En @Lia56 stelt dat de wedstrijdgroente gemakkelijk is... Ook geen "lange tijd om te oogsten". Dat laatste gaat natuurlijk ook weer niet op voor de grote bieten... Probleem... De Chioggia kan wel vaker gezaaid en geoogst worden, maar wat is dan het wedstrijdelement? Kleinere knolletjes dan? Meiraapjes kunnen al eerder gezaaid en oogst je niet het hele jaar... Toch die radijsjes dan? Maar wat is de competitie? De langste "Ijspegel"radijs? of dikste omvang? @rorror wat zou dan het wedstrijdelement zijn bij de spinazie?? Meeste gewicht uit zoveel zaadjes? Grootste blaadje? Laatste tip: heeft hoge voedingswaarde... jeetje... Volgens mij vind Lia dit wel leuk... ons een beetje laten raden... 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.