Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Voorstel wedstrijdgroente 2024


Amrutten

Aanbevolen berichten

Ok, per april zaaien dus vorstbestendig?? Of toch binnen zaaien?

Snelgroeiend want pas per april zaaien... dus geen palmkool of andere kolen of pepers.

Geen bodembedekker dus geen pompoen, meloen, augurk, zoete aardappel.

Geen boontjes want die pas later leggen. Geen tuinbonen want die moeten eerder. Ook peultjes en kapucijners vallen af.

Paksoi ed vallen ook af want april is daarvoor te vroeg.

 

Dusss... iets in de grond qua knollen/wortels...

Of... bovengronds als sla/andijvie dingen.

Tomaat of komkommer zouden ook nog kunnen maar door de "volle grond" toevoeging denk ik ook van niet.

 

Op naar de volgende hint graag... :mrgreen:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Lia56 zei:

niet fijn om verspeend te worden

Dan moet ik broccoli terugnemen. Ik ga dan voor de biet. Een leuke biet, Chioggia of juist een grotere, Deventer zwartblad bv. Of die heerlijke onvergetelijke zoete gele biet wiens naam mij even ontschoten is🤷🏼‍♀️


Maar ja biet heb je al ontkent hè Lia. Spinazie dan?

aangepast door appelvrouw

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-12-2023 om 14:16, Lia56 zei:

mmmm.. het is geen bodembedekker

Op 10-12-2023 om 19:10, Lia56 zei:

Voor iedereen te doen, zowel in een grote tuin als in een plantenbak, binnen buiten... dit jaar een makkelijke

Of t voor iedereen bijzonder is zullen we nog zien.

Makkelijk te selecteren, en een lange tijd om te oogsten... 

Spannend???

 

 

Op 11-12-2023 om 18:47, Lia56 zei:

Volle grond

 

 

21 uren geleden, Lia56 zei:

Zou voor gezaaid kunnen worden maar vindt dat niet fijn om verspeend te worden... Kan ook wel in een grote plantenbak gekweekt worden.

 

 

Dat zijn de hints tot nog toe toch?

 

Niet fijn verspeend te worden is wel een erg intrigerende hint.

Dat zijn dan toch weer de knolworteldingen en amaranten (die houden bij mij in ieder geval niet  van verspenen maar zie niet echt een wedstrijdelement :wink: )

 

Dus de knolletjes en worteltjes denk ik nog steeds... :think:

 

 

aangepast door Erny
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pastinaak lijkt mij wat te moeilijk voor veel mensen qua grondeisen die deze stelt. Onze grond is bijvoorbeeld totaal ongeschikt hiervoor. En @Lia56 stelt dat de wedstrijdgroente gemakkelijk is... Ook geen "lange tijd om te oogsten".

 

Dat laatste gaat natuurlijk ook weer niet op voor de grote bieten... :think: Probleem... De Chioggia kan wel vaker gezaaid en geoogst worden, maar wat is dan het wedstrijdelement?

Kleinere knolletjes dan? Meiraapjes kunnen al eerder gezaaid en oogst je niet het hele jaar...

Toch die radijsjes dan? Maar wat is de competitie? De langste "Ijspegel"radijs? of dikste omvang?

@rorror wat zou dan het wedstrijdelement zijn bij de spinazie?? Meeste gewicht uit zoveel zaadjes? Grootste blaadje? :wink:

 

Laatste tip: heeft hoge voedingswaarde...  jeetje... Volgens mij vind Lia dit wel leuk... ons een beetje laten raden... :lol:

 

:crazy:

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...