HuubvG Geplaatst: 12 mei 2024 Geplaatst: 12 mei 2024 @Erny, dat openscheuren van het zakje, dat bezorgt mij hoofdbrekens. Zou er niet een aantal weggesprongen zijn tijdens die actie? Beloof me alsjeblieft dat je het volgende zakje voorzichtig open knipt? 1 Quote
acpronk Geplaatst: 12 mei 2024 Geplaatst: 12 mei 2024 Ik had 14 vakjes, met elk 2-3 zaden, ik dacht 36 zaden.Ik kon het plastic niet (makkelijk) open scheuren, dus had de schaar maar gepakt. Die lag toch binnen handbereik. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Arja Geplaatst: 12 mei 2024 Geplaatst: 12 mei 2024 (aangepast) 6 hours ago, appelvrouw said: gezaaide plantjes hebben plantcorona gehad oid. Ze vielen om en lieten het loodje. Hier ook zoiets, in een van de bakjes vallen ze een voor een om (bakje 1). Wat er nog staat groeit ook niet echt, het blijft nogal miezerig ( bakje 2). En de buitenbakjes zijn niet veel anders. Geen foto van, want het is al donker. 12 mei 2024 aangepast door Arja Quote
appelvrouw Geplaatst: 12 mei 2024 Geplaatst: 12 mei 2024 O wat een sneuigheid. Misschien opletten met vocht. Ik verdenk ook de ( notabene bio) grond die ik heb gebruikt k heb ook problemen met jonge snijbiet. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 13 mei 2024 Geplaatst: 13 mei 2024 5 uren geleden, HuubvG zei: @Erny, dat openscheuren van het zakje, dat bezorgt mij hoofdbrekens. Zou er niet een aantal weggesprongen zijn tijdens die actie? Beloof me alsjeblieft dat je het volgende zakje voorzichtig open knipt? Hahaha, ik weet niet hoe wild jij dingen openscheurt? Maar ik ben erg voorzichtig en doe dat met beleid. Ben een heel goed scheurstertje. Dat verleppen gebeurde mij dus voorgaande jaren ook steeds. Vind het al een hele prestatie dat ze met hun eerste echte bladpaartjes staan te pronken. 😊 1 Quote
Tanja65 Geplaatst: 13 mei 2024 Geplaatst: 13 mei 2024 Het wil hier niet erg lukken met de Amaranth. Mijn laatste overgebleven zaailing is nu definitief overleden, en een andere waar ‘Amaranth’ op staat ziet er zo anders uit (dan de zaailingen hier en mijn eerdere eigen zaailingen) dat ik betwijfel of deze echt Amaranth is. Ik doe nog een poging in de tuin en anders is het hier alvast niet gelukt. Ik zal straks nog foto’s maken (al is daar dus niets op te zien, grrr). 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
redzebra Geplaatst: 13 mei 2024 Geplaatst: 13 mei 2024 Er staat evewel niet 40 zaden, maar 0.03gr wat gemiddeld ca 40 zaden is 😄, heb je toevallig zwaardere,tja ... Hier zijn de plantjes veel te vroeg in bloei gegaan, het lijkt de kleinst mogelijk aar te worden een foto volgt nog komend weekend. 6 Quote
bonnie f Geplaatst: 15 mei 2024 Geplaatst: 15 mei 2024 Dat deze plant ooit groter moet worden dan een mini slakropje kan ik nauwelijks geloven. Als mijn plantjes in dit tempo doorgroeien hebben ze pas in 2034 bloemen. Pfffff. 1 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Erny Geplaatst: 15 mei 2024 Geplaatst: 15 mei 2024 Eh... brief door de bus, verweg postcode, ken ik daar iemand? Opengemaakt... Hee verrassing!! Dat is heel lief Lia. Dank je wel. 🤗 Maar denk niet dat ik dit jaar nog ga bijzaaien. Vestig al mijn hoop op degenen die er nu staan. Is er al wel weer 1 minder wegens de verleppingsziekte. 4 Quote
Erny Geplaatst: 15 mei 2024 Geplaatst: 15 mei 2024 @bonnie f Nou, die Melde soorten hebben enorme groeikracht. Dat blijkt elk jaar wel uit de spontane zaailingen van de Boomspinazie die binnen de kortste tijd de hoogte in spurten en een enorme grote hoge plant vormen. Sta ik elk jaar toch weer van te kijken. 1 Quote
Wortel Geplaatst: 16 mei 2024 Geplaatst: 16 mei 2024 Mijn verstekelingen die dus uit het hergebruikte grond opkomen doen het beter dan mijn met opzet gezaaide slungel... 7 Quote
Liekie Geplaatst: 16 mei 2024 Geplaatst: 16 mei 2024 Na 6 dagen in de kas stonden er al wat boven de grond en vooralsnog geen slungels! Ik zit nog in de race! 5 Quote
tielse flipje Geplaatst: 17 mei 2024 Geplaatst: 17 mei 2024 De kieming is erg onregelmatig, sommigen wagen na een week of tien dagen pas hun kansen op een kampioenschap en eeuwige roem. 3 Quote
Frans Geplaatst: 17 mei 2024 Geplaatst: 17 mei 2024 Wedstrijdweigeraars zijn het. Om het geduld er voor op te brengen is een nog grotere uitdaging dan de wedstrijd zelf. 4 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Roland Geplaatst: 17 mei 2024 Geplaatst: 17 mei 2024 Hier gaan ze ineens heel hard, afgelopen week van 5 cm naar 20 cm gegaan. 2 Quote
MROE Geplaatst: 17 mei 2024 Geplaatst: 17 mei 2024 Morgenochtend naar de tuin na 6 mm regen. ik ben benieuwd hoe (alle planten) het er bij staat. morgen de laatste zaadjes maar zaaien.🧐 1 Quote
bonnie f Geplaatst: 18 mei 2024 Geplaatst: 18 mei 2024 Hier gaan ze ineens heel hard, afgelopen week van 5 cm naar 20 cm gegaan.Hier in een week van 1 naar 1,1cm... 2 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Lia56 Geplaatst: 18 mei 2024 Auteur Geplaatst: 18 mei 2024 @bonnie f Geduld is een schone zaak... zoals @Roland zei: t gaat ineens hard.. Quote
Mai Pensato Geplaatst: 18 mei 2024 Geplaatst: 18 mei 2024 (aangepast) 20 minuten geleden, Lia56 zei: zei: t gaat ineens hard.. Hier ook En ze staan nu ook bijna allemaal op hun eindbestemming. Ga diverse plaatsen en behandelingen uitproberen. 18 mei 2024 aangepast door Mai Pensato 1 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
jootje Geplaatst: 18 mei 2024 Geplaatst: 18 mei 2024 Dat wat ik gezaaid heb is eigenlijk allemaal opgekomen. Sinds deze week hebben ze allemaal een eigen potje en staan buiten. Wat gelijk afgestraft werd natuurlijk met slakkenvraat. Ik ben eigenlijk wel tevreden. Niks bijzonders gedaan dus, en dat ga ik ook niet doen behalve ze op verschillende plekken zetten. Eén plantje is wat donkerder groen. Dat is een verstekeling die is in een potje met een ander zaaisel gevallen en daar opgegroeid! 6 Quote
appelvrouw Geplaatst: 18 mei 2024 Geplaatst: 18 mei 2024 Dat is vast de winnaar Jootje! Maar jij hebt ze dus gewoon verspeend begrijp ik. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
HuubvG Geplaatst: 19 mei 2024 Geplaatst: 19 mei 2024 Ik ga @appelvrouw opvolgen vrees ik. Op het zaaibed is niks meer van de wedstrijdzaailingen te ontdekken. Wel veel ander spul, inmiddels in de schaduw van 1 m hoge tuinbonen er omheen (buiten de foto). Quote
appelvrouw Geplaatst: 19 mei 2024 Geplaatst: 19 mei 2024 12 uren geleden, jootje zei: ….? Ik bedoel dat ze met meerderen in een potje zaten bij jou? En dat je ze daarna uit elkaar hebt gehaald. Of had je 1 zaadje per potje? Huub met wat hulp heb ik toch zaadjes gevonden, het tweede vijftal is nu gezaaid. Hoe is de slakkendruk op de planten? Ik herinner me niet dat ik dat in Fr erg last van had. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.