jootje Geplaatst: 19 mei 2024 Geplaatst: 19 mei 2024 Alle zaadjes in een potje, Jet! En daarna verspeend. 1 Quote
Fombel Geplaatst: 19 mei 2024 Geplaatst: 19 mei 2024 Ik heb het er gisteren maar op gewaagd en de drie planten die ik heb in de volle grond geplant. Met alle slakkenbescherming die ik heb. Het zaad wat ik nog over had vorige week buiten gezaaid, hopelijk laten de slakken er wat van leven. Hier op de foto 2 stuks, de derde staat verderop meer in de schaduw (waardoor die misschien langer wordt en dan ook een langere bloemtros maakt?? Je probeert wel eens wat in zo'n wedstrijd....) 10 Quote
Lia56 Geplaatst: 19 mei 2024 Auteur Geplaatst: 19 mei 2024 Toch niet zo makkelijk als eerst gedacht...😏 maar als wedstrijd toch wel leuk! Quote
Wortel Geplaatst: 19 mei 2024 Geplaatst: 19 mei 2024 De buitenzaaiers melden zich hier! Nu de slakken nog op afstand houden, die 2 mm plantjes zijn natuurlijk snel op als hapje... Dus in de race zijn hier nog 1 slungel binnen, de vestekelingen in de kas en de zaaisels buiten Maar allen nog mini hoor! Quote
woldistel Geplaatst: 19 mei 2024 Geplaatst: 19 mei 2024 Niet opgeven in ieder geval. In het oorspronkelijke bakje waarin ik alles in een keer gezaaid heb, komen nog steeds nieuwe zaailingen op! De grootste plantjes moet ik maar eens verspenen. 3 Quote
bonnie f Geplaatst: 20 mei 2024 Geplaatst: 20 mei 2024 Niet te snel opgeven. Hier komen 6 weken na t zaaien nog plantjes op. 4 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Marinke Geplaatst: 22 mei 2024 Geplaatst: 22 mei 2024 Treurigheid, ze stonden nog buiten in de harde plensbuien. Gelukkig zijn de zaadjes van buiten nog niet omhoog gekomen 2 Quote
Nasuada Geplaatst: 22 mei 2024 Geplaatst: 22 mei 2024 Van binnen naar de kas van de kas naar buiten, queen valt in de smaak als lekker hapje voor de slakken. Als dat maar goed afloopt. 2 Quote https://www.deblijehoeve.nl/
redzebra Geplaatst: 22 mei 2024 Geplaatst: 22 mei 2024 Ja die slakken dit jaar, hopelijk kan je hem toch wat beschermen, ziet er nog altijd belovender uit als hier, @Roland heb je foto's ? Hier dus veel te vroeg in bloei, misschien al een eerste kleine 10cm 😁, maar dat wordt dus niks, opnieuw gezaaid en hopen op beterschap. 3 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 22 mei 2024 Geplaatst: 22 mei 2024 Op 3-5-2024 om 22:33, Mai Pensato zei: Op 11 maart 3 zaadjes gezaaid als test, alle drie opgekomen. Later na het verspenen is 1 hiervan gesneuveld. Op 4 april 14 zaadjes gezaaid, deze zijn allemaal opgekomen. Na het verspenen is 1 hiervan gesneuveld. Ik heb binnen gezaaid en rond half april zijn de plantjes naar de kas verhuisd. Een update: De 2 planten van de eerste testzaai (11 maart) heb ik in de borders van mijn siertuin geplant. Beiden hebben bovenin erg gekruld blad gekregen, wat de reden hiervan is weet ik niet. De 13 planten van de 2e zaai hebben dit totaal niet. En ook zitten de bloemaren bij deze 2 er al in. Dat zullen geen winnaars worden denk ik. Foto: De 13 planten van de officiele zaai heb ik op verschillende plekken en manieren overgeplant: een deel staat in groepjes van 3 in de borders van mijn siertuin. Twee staan er in grote potten in mijn fruitkwekerij. En drie staan er in de kas met verschillende substraat media. Ook ga ik wat experimenteren met voeding. De drie die in de kas staan gaan echt als een speer. Foto's van precies een week geleden (15 mei) net na overpotten: En 2 foto;s van vandaag dus precies een week later: Deze zijn nu 50-55 cm hoog en zeker 20 cm gegroeid in een week. En nog geen bloeiaren zichtbaar. Ik heb er verder geen ervaring mee, dus we zien wel hoe het uitpakt. Foto's van de planten op de andere plekken volgen later. 7 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Lia56 Geplaatst: 23 mei 2024 Auteur Geplaatst: 23 mei 2024 Hier ook een met gekruld blad. Die ernaast niet.. 5 Quote
Dahli Geplaatst: 26 mei 2024 Geplaatst: 26 mei 2024 Gisteren de amarant verspeend en zowaar na 6 weken nog een mini opgekomen 😃! Ik vond ze nog te klein voor de volle rond. As we speak zelfs even in de schuur gezet ivm het noodweer wat nu overtrekt, pfffff. 5 Quote
Liekie Geplaatst: 27 mei 2024 Geplaatst: 27 mei 2024 Ik denk dat ik uit de wedstrijd lig. Mijn veelbelovende zaaisels in de kas hebben nachtelijk bezoek gekregen met honger en nu staan er enkel nog rode sprietjes boven de grond... Er staan nu nog 2 ieniemieni's tussen de goudsbloemen in de volle grond maar zodra daar ook een glibberslak voorbij komt is het afgelopen helaas. Ik schat mijn kansen maar laag in, zeker na het zien van enkele updates hier! Quote
Lia56 Geplaatst: 27 mei 2024 Auteur Geplaatst: 27 mei 2024 @Liekie Wat jammer, zijn ook rotbeesten.😒 Quote
MROE Geplaatst: 27 mei 2024 Geplaatst: 27 mei 2024 Hier ook een aantal gekruld blad. nog niet veel vraat door de slakken gehad. 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 29 mei 2024 Geplaatst: 29 mei 2024 Ik heb er her en der wat staan, o.a. in deze bak waar nu nog aardbeien groeien. 4 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Frans Geplaatst: 30 mei 2024 Geplaatst: 30 mei 2024 Je blijft je verbazen met die dingen. Ik heb de potjes op dezelfde dag ingezaaid maar er komen nog steeds nieuwe plantjes op. Aan verspenen doe ik niet. Per potje laat ik één plantje staan en de rest wordt verwijderd. Het wordt wel de hoogste tijd om de grootste planten te gaan verpotten. Had eigenlijk al eerder moeten gebeuren. 5 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Frans Geplaatst: 30 mei 2024 Geplaatst: 30 mei 2024 Zo lijkt het tenminste weer wat 5 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
MROE Geplaatst: 30 mei 2024 Geplaatst: 30 mei 2024 Dit is bij mij nu de stand van zaken van de 6 stuks in de volle grond. Zaterdag voor de zekerheid de laatste 8 zaadjes nog uitzaaien. Ik denk wel in de volle grond. De hoogte is van 8 tot 45 cm. Allemaal de zelfde zaai tijd! 4 Quote
Marinke Geplaatst: 30 mei 2024 Geplaatst: 30 mei 2024 Begint ergens op te lijken! In ieder geval Mol een plantje ipv alleen zielig stengeltje 4 Quote
woldistel Geplaatst: 30 mei 2024 Geplaatst: 30 mei 2024 Bij mij staan de zaken er ongeveer net zo voor als bij @Frans, moet nodig verpotten. 3 Quote
Wortel Geplaatst: 1 juni 2024 Geplaatst: 1 juni 2024 Op 19-5-2024 om 17:44, Wortel zei: De buitenzaaiers melden zich hier! Nu de slakken nog op afstand houden, die 2 mm plantjes zijn natuurlijk snel op als hapje... Dus in de race zijn hier nog 1 slungel binnen, de vestekelingen in de kas en de zaaisels buiten Maar allen nog mini hoor! Update, de buitenzaaiers zijn waarschijnlijk het slachtoffer geworden van hongerige slakken, zie niks meer staan. De slungel blijft wei ig doen, maar de verstekelingen beginnen zowaar toch plantjes te worden, dus we blijven in de race (De bordjes kloppen dus niet, het zijn niet voor niets verstekelingen...) 3 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 1 juni 2024 Geplaatst: 1 juni 2024 Op 22-5-2024 om 23:06, Mai Pensato zei: Deze zijn nu 50-55 cm hoog en zeker 20 cm gegroeid in een week. En nog geen bloeiaren zichtbaar. Was lekker in de tuin bezig en alle weersvoorspellers incl buitenradar gaven aan dat het hier droog zou blijven tot 14.00h. Begint het ineens flink te regenen.. Daarom maar naar binnen gevlucht, een boterham en een update over mijn Amaranthus. Buiten heb ik een paar groepjes van 3 in de borders gezet. Net zoals bij de anderen groeien die wel maar niet hard en enorm veel last van slakken. Bij een plant was zelfs de hele stengel doorgebeten. Foto: In de fruitkwekerij (overkapt met glas maar wel buitenlucht) staan 2 grote potten. Die groeien een stuk beter dan buiten. Wel een beetje vraatschade. Foto: In de kas staan 3 potten en die groeien echt enorm hard. Inmiddels is 1 plant al 100 cm hoog! Die zijn in 10 dagen tijd meer dan 40 cm gegroeid. Foto's: Maar ja de wedstrijd gaat niet om de hoogste plant maar om de langste bloei-aar. En de buitengroeiers kunnen nog veel maanden vooruit en het zal toch wel een keer beter weer worden ? 4 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Lia56 Geplaatst: 1 juni 2024 Auteur Geplaatst: 1 juni 2024 Zo dan, in de kas doen ze t zeker goed. Ook hier zijn er weer tot op de grond afgevreten. 2 in een buiten pot gaan redelijk. Ik heb er nog een in de tuin staan en heeft een slakkenkraag gekregen Die heb ik ook om een aantal tomatenplanten gezet , die buiten in de tuin staan 4 Quote
redzebra Geplaatst: 1 juni 2024 Geplaatst: 1 juni 2024 Laten we hopen dat dat werkt @Lia56, een aantal van de bloeiende had ik vorige week in de tuin gezet met de hoop dat deze alsnog verder zouden groeien, gevolg al de rest van het weinige blad opgegeten. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.