Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Teelt wedstrijd 2024 Amaranthus caudatus gibbosus 'Dreadlocks


Lia56

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag alles geïnspecteerd en water gegeven. De 4 x amaranth is niet meer. Mijn huisoppas heeft alles verder keurig bijgehouden maar ik denk omdat er meer lege bakken stonden dat ze dacht dat dit ook leeg was. Zei het al eerder, ielig plantje. Is nu zijn dood geworden. Ik ga nog snel wat bij zaaien. Kijken of mijn achterstand in te halen valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjonge jonge. Wat een helse wedstrijd. Er leek niets op te komen. Maar na 2 weken begint er iets te ontkiemen. Je hebt een loep nodig maar ik zit nog in de wedstrijd. Ik heb verdorie 4 m2 vrijgehouden in mijn moestuin. Groeien zullen ze!

  • Like 3

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb vanmorgen 3 uitgeplant op verschillende plekken.

ik ben benieuwd.

 

ik heb er nu nog 4 plantjes en 8 zaden over.

IMG_1596.jpeg

IMG_1597.jpeg

IMG_1599.jpeg

aangepast door MROE
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stand van zaken vandaag, op 29 april gezaaid. De eersten kwamen al na 4 dagen op, de paar laatsten na 10 dagen. Ik heb zeer ondiep gezaaid.

20240510_Amarant.jpg

^ In alle rolletjes is er minstens één opgekomen, van de 1 à 3 stuks per rolletje. 

  • Like 4

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag ook alle zaden gezaaid onder het mom van: alles of niks. 5 vakjes in een tray gevuld met stuk of 4/5 zaden, de overigen op een klein stukje volle grond tussen de goudsbloemen. Mooi vierkantje van takjes eromheen zodat ik het terug kan vinden. 

20240510_202110.thumb.jpg.0353007c5f528ec96db6571b589de4db.jpg

 

20240510_203457.thumb.jpg.c20a2fb969fbc8e593fe8b782b83f3ad.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Erny, ik denk dat @woldistel zomaar aanneemt dat deelnemers 40 zaden zouden krijgen.

Zie deze quote uit het wedstrijdreglement:

 

Op 1-1-2024 om 12:43, Lia56 zei:

, je ontvangt een aantal zaden.

 

Vijftien lijkt me wel weinig tegenover deelnemers die meer dan het dubbele kregen, het lijkt dat beide uitersten zich al gemeld hebben; 15 stuks en 40 stuks. Ik voel hier een poedelprijs aankomen... 🤭

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, nou, ik heb het hele zakje losgescheurd om de laatste mini zaadjes uit de naadjes te krijgen en het waren er echt 15.

Maar geen nood, er zijn er een aantal levend waarvan twee stuks nu hun eerste échte blaadjes hebben.

 

Vroeg me inderdaad al wel af hoe mensen dat deden met het gemakkelijke "meerdere zaairondes" doen. 😅

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan van de lijst. Mijn vijf gezaaide plantjes hebben plantcorona gehad oid. Ze vielen om en lieten het loodje. Toen ik opnieuw bij ging zaaien werd ik door een vraag van iemand gestoord en sindsdien’ toch al een ruime week geleden’ was het plastic zakje kwijt. Alles afgezocht, nergens te vinden. Toch zonde van de overgebleven 24 zaadjes. Ik blijf alert op het plastic zakje maar zie het al te somber in..

  • Like 2

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, dat van die 40 had ik niet opgemerkt. :oops:

 

Ik heb ze uitgeteld op een beige bureaublad, 33 stuks, verloor er een paar bij het overdoen op een (wit) schoteltje, toen bleven er 29 over (had ik al verteld, maar toch). Die heb ik stuk voor stuk uitgezaaid op een kweekbed buiten, op 31 maart.

 

Daar komt nu van alles op, ik zie tot mijn vreugde ook ijzerhard (verbena bonariensis). De zaailingen waarvan ik zeker weet dat het geen amarant is, trek ik uit. Maar ik vind dat mijn zaailingen erg langzaam gaan vanaf opkomst.

 

Het lijkt er ook op dat er iets opkomt dat er veel op lijkt, wat zal het zijn?

 

am1.jpg

 

am2.jpg

 

am3.jpg

 

am4.jpg

 

Op 4 verschillende plekken genomen van het zaaibed a 40 cm bij 80 cm.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er nu drie enkele en een kluitje van drie, die inmiddels verplant kunnen worden. En nog wat frutsel.

En alles staat nog slakveilig op de vensterbank binnen, ik ben nog nooit zo bang geweest om iets buiten te zetten. Misschien hou ik er eentje apart voor de vensterbankteelt binnen 😁

 

IMG_20240512_181148_336.thumb.jpg.2f0401af4fa4bc0dbc0eafc3829438d9.jpg

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Hmm, ik had de zaaigrond uit de bakjes die niet zijn opgekomen hergebruikt voor ander zaad, zie daar nu her en der een mini plantje die verdacht veel op de overgebleven slungel lijken.... nou ja we gaan het beleven 😛

aangepast door Wortel
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...