Patrijs Geplaatst: 14 juli 2024 Geplaatst: 14 juli 2024 Boontjes gelegd en sla John en andijvie gezaaid, de andijvie moet denk ik nog een keer want oud zaad. Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 14 juli 2024 Geplaatst: 14 juli 2024 Boontjes, purple queen, contess en bladibla wax. Een gele. Ook heel lekker. Spitskool, een komkommer en nog iets… weet het niet meer. Quote
MSDG Geplaatst: 14 juli 2024 Geplaatst: 14 juli 2024 Stamboontjes, laatste uit 't zakje, slechts 7 stuks. Verder was de EK-finale geen drol aan de eerste helft dus ook nog even koriander, veldsla, meiraapjes, paarse koolrabi, kropsla Matilda, kropsla Meikoningin en bindsla Rubens gezaad. De sla voor het eerst eens afgedekt met vermiculiet, kijken of dat prettig werkt. Als bloemen stokroos, delphinium en scharnier bloem gezaaid. Al kwam ik er bij die laatste twee achter dat ze waarschijnlijk een koude periode nodig hebben? Iemand die dat kan bevestigen of ontkrachten? 🤔 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
MSDG Geplaatst: 15 juli 2024 Geplaatst: 15 juli 2024 Ronde 2 vandaag, er stond nog wat op het zaaiprogramma. Nog een rondje bieten, zakje geel opgemaakt en gewoon mn rote kugel. Denk dat dit de laatste zijn die ik nog zaai dit jaar, de experimenten om nog wat in de kas te zaaien van bieten leveren veel blad en weinig knol. In een andere tray venkel, paksoi en raddichio. Dille en spinazie rechtstreeks in het weekend als de warmte voorbij is en pluksla doe ik ook maar thuis denk ik. Direct sla zaaien is me nog nooit gelukt! 2 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Patrijs Geplaatst: 17 juli 2024 Geplaatst: 17 juli 2024 Stug doorgaan met de sla, en bedenk, het is een lichtkiemer. De laatste pompoen gezet, al zei het potje komkommer Louisa F1.... 2 Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 21 juli 2024 Geplaatst: 21 juli 2024 Drie rijen van elk 10 aardbeistekken gezet. Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 22 juli 2024 Geplaatst: 22 juli 2024 Wat sla en andijvie uitgeplant. Twee dozijn winterprei gezet onder gaas. 1 Quote De moestuin van Patrijs
MSDG Geplaatst: 24 juli 2024 Geplaatst: 24 juli 2024 Spinazie en pluksla rechtstreeks gezaaid. 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
bonnie f Geplaatst: 25 juli 2024 Geplaatst: 25 juli 2024 Boerenkool en spitskool geplant. En nog wat sla. Vandaag nog wat zaaien. Onder andere paksoi en Chinese kool. Kippen zijn er ook gek op dus ik zaai lekker veel. 1 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
woldistel Geplaatst: 29 juli 2024 Geplaatst: 29 juli 2024 Bietjes (burpee's golden en chioggia), amaranth Red callaloo, veldsla en rucola gezaaid en flink ingewaterd. Ik ga ook nog wat sla en kolen (palmkool, nine star perennial, broccoli, boerenkool) thuis voorzaaien. Ik heb de laatste maanden eigenlijk heel weinig gezaaid. Alles werd toch opgegegeten door de slakken. En van al mijn plannen zoals veel bloemen is niks gekomen 😞 Maar ik heb de bedden wel onkruidvrij gehouden en nu we dan blijkbaar een wat drogere, warme periode tegemoet gaan, begin ik maar weer met zaaien. 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 31 juli 2024 Geplaatst: 31 juli 2024 Bieslook uit de supermarkt in de kruiden bak van dochterlief gezet, die bak hou ik al jaren bij met lekkere kruidjes. Bio basilicum uit dezelfde winkel in een grotere pot gezet en tot de eerste blaadjes afgeknipt zodat er over een maandje een dikke bos is. Gekregen goudsbloemen geplant. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
G. B. Geplaatst: 31 juli 2024 Geplaatst: 31 juli 2024 Laatste rijtjes winterwortels gezaaid. En rijtje uitgedund. Daarbij kwam ik al een beginnend worteltje tegen (die was erg smakelijk!) Quote
Dashbro Geplaatst: 1 augustus 2024 Geplaatst: 1 augustus 2024 Rucola in 3 soortjes, en 3 soorten mosterdblad gezaaid. In de hoop dat de komende warmte goed doet kiemen, en de herfst niet doet schieten. Quote
Roelie Geplaatst: 2 augustus 2024 Geplaatst: 2 augustus 2024 Ik had nog een flink aantal plantuitjes liggen en dacht; waarom eigenlijk niet? Dus waar de vroege piepers hebben gestaan staan hopelijk binnenkort rode en gele uien. 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 9 augustus 2024 Geplaatst: 9 augustus 2024 Dat gaat nog prima, als lente ui gegeten. Hier eindelijk overtrokken weer en twee rijen met sla en andijvie gezet. Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 13 augustus 2024 Geplaatst: 13 augustus 2024 Paksoi uitgeplant in de schaduw, sla, platte knoflook bieslook, brede rucola en nog wat gezaaid… ow ja groene bloemkool. Eergisteren alweer. Quote
MROE Geplaatst: 14 augustus 2024 Geplaatst: 14 augustus 2024 Paksoi, roodlof en boerenkool uitgeplant. Quote
Rookie Geplaatst: 14 augustus 2024 Geplaatst: 14 augustus 2024 Veldsla, wintersla en cima di rapa gezaaid. Ik ben heel benieuwd naar die laatste, die is nieuw voor mij. Quote
MSDG Geplaatst: 14 augustus 2024 Geplaatst: 14 augustus 2024 Gezaaid: witte kool en spitskool voor de weduwe teelt, koriander, peterselie en wilde rucola om de hele winter lekker van te plukken. De zeer goed opgekomen digitalis ook in aparte P9 potjes gezet om na de vakantie uit te planten. Ook de tegen alle verwachting in opgekomen scharnier bloemen een eigen potje gegeven. 😊 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Mellie Geplaatst: 14 augustus 2024 Geplaatst: 14 augustus 2024 Weduwen teelt Zo blij dat autocorrect bij anderen ook een eigen leven leidt @msdg Quote
MSDG Geplaatst: 15 augustus 2024 Geplaatst: 15 augustus 2024 @Mellietsja, nieuwe telefoon, van Apple weer terug naar Android en meteen dit gelazer. 🤣 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Patrijs Geplaatst: 15 augustus 2024 Geplaatst: 15 augustus 2024 Vier rijen pootuitjes gezet tussen de prei en onder gaas. Quote De moestuin van Patrijs
woldistel Geplaatst: 17 augustus 2024 Geplaatst: 17 augustus 2024 De laatste poging 🤞stamboontjes in vollegrond. Staat nu een boogjesconstructie met kolengaas enzo overheen. 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 24 augustus 2024 Geplaatst: 24 augustus 2024 Een tray met sperziebonen gezaaid voor straks in de platte bak. Quote De moestuin van Patrijs
Rookie Geplaatst: 25 augustus 2024 Geplaatst: 25 augustus 2024 Op 17-8-2024 om 17:26, woldistel zei: De laatste poging 🤞stamboontjes in vollegrond. Staat nu een boogjesconstructie met kolengaas enzo overheen. Even een blonde vraag: Waarom heb je er een afdekking overheen gezet? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.