Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant ? 2024

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Stamboontjes, laatste uit 't zakje, slechts 7 stuks. Verder was de EK-finale geen drol aan de eerste helft dus ook nog even koriander, veldsla, meiraapjes, paarse koolrabi, kropsla Matilda, kropsla Meikoningin en bindsla Rubens gezaad. De sla voor het eerst eens afgedekt met vermiculiet, kijken of dat prettig werkt. 

Als bloemen stokroos, delphinium en scharnier bloem gezaaid. Al kwam ik er bij die laatste twee achter dat ze waarschijnlijk een koude periode nodig hebben? Iemand die dat kan bevestigen of ontkrachten? 🤔

• Like 1
Geplaatst:

Ronde 2 vandaag, er stond nog wat op het zaaiprogramma. Nog een rondje bieten, zakje geel opgemaakt en gewoon mn rote kugel. Denk dat dit de laatste zijn die ik nog zaai dit jaar, de experimenten om nog wat in de kas te zaaien van bieten leveren veel blad en weinig knol.

In een andere tray venkel, paksoi en raddichio. Dille en spinazie rechtstreeks in het weekend als de warmte voorbij is en pluksla doe ik ook maar thuis denk ik. Direct sla zaaien is me nog nooit gelukt!

• Like 2
Geplaatst:

Boerenkool en spitskool geplant. En nog wat sla. Vandaag nog wat zaaien. Onder andere paksoi en Chinese kool. Kippen zijn er ook gek op dus ik zaai lekker veel.

• Like 1

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Bietjes (burpee's golden en chioggia), amaranth Red callaloo, veldsla en rucola gezaaid en flink ingewaterd. Ik ga ook nog wat sla en kolen (palmkool, nine star perennial, broccoli, boerenkool) thuis voorzaaien.

Ik heb de laatste maanden eigenlijk heel weinig gezaaid. Alles werd toch opgegegeten door de slakken. En van al mijn plannen zoals veel bloemen is niks gekomen 😞 Maar ik heb de bedden wel onkruidvrij gehouden en nu we dan blijkbaar een wat drogere, warme periode tegemoet gaan, begin ik maar weer met zaaien.

• Like 1
Geplaatst:

Bieslook uit de supermarkt in de kruiden bak van dochterlief gezet, die bak hou ik al jaren bij met lekkere kruidjes.  Bio basilicum uit dezelfde winkel in een grotere pot gezet en tot de eerste blaadjes afgeknipt zodat er over een maandje een dikke bos is. Gekregen goudsbloemen geplant.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Laatste rijtjes winterwortels gezaaid. En rijtje uitgedund. Daarbij kwam ik al een beginnend worteltje tegen (die was erg smakelijk!)

Geplaatst:

Ik had nog een flink aantal plantuitjes liggen en dacht; waarom eigenlijk niet?

Dus waar de vroege piepers hebben gestaan staan hopelijk binnenkort rode en gele uien.

• Like 1
Geplaatst:

Gezaaid: witte kool en spitskool voor de weduwe teelt, koriander, peterselie en wilde rucola om de hele winter lekker van te plukken. 

De zeer goed opgekomen digitalis ook in aparte P9 potjes gezet om na de vakantie uit te planten. Ook de tegen alle verwachting in opgekomen scharnier bloemen een eigen potje gegeven. 😊

Geplaatst:
Op 17-8-2024 om 17:26, woldistel zei:

De laatste poging 🤞stamboontjes in vollegrond. Staat nu een boogjesconstructie met kolengaas enzo overheen. 

Even een blonde vraag:

Waarom heb je er een afdekking overheen gezet?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...