Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

@MH95 dat zou indd heel goed mogelijk zijn, er zit zeker een mieren nest in mijn paprika pot die in dezelfde tunnel staat als de meloenen, en soms zie ik in de bloemen hele kleine beestjes waarvan ik geen idee heb wat het zijn maar deze heb ik ook wel eens in hoog gras[onkruid] gezien in de moestuin als je der langs loopt kruipen ze meteen op je zal zo eens een foto proberen te maken🙈🙈

20240714_120843.jpg

20240714_115837.jpg

aangepast door Kevins Moestuin
Fotos toegevoegd
Geplaatst:

Nou, afgelopen week (op 1 van de zeldzame droge dagen) de Kazakhs eindelijk in de grond gezet. Veertien stuks, ben benieuwd hoeveel er straks van over zijn (de courgetteplanten zijn ondertussen allemaal geheel opgevroten door de slakken).

Staan op/in worteldoek.

En ze hebben de afgelopen dagen heel wat regen (en ook weer kou) op hun dak gekregen.

Geplaatst:

De watermeloenen gaan hier heel erg goed zowel de sugar baby als de golden midget.

Ik had 2 honey bun f1 planten bij beiden is het gelukt een enkele vrucht te bevruchten terwijl hier echt 5-15 bloemen tegelijk vormde allemaal geprobeere te bestuiven maar een pakte. De dino meloen en cantameloen uit frankrijk daarbij lijkt de handmatige bestuiving niet echt aan de slaan heel jammer dagelijks controleer ik en elke week bestuif ik handmatig zo 5 bloemen ik gebruik hier meerdere mannelijle bloemen voor maar toch onsuccesvol.

20240715_152919.jpg

20240715_152904.jpg

20240715_151432.jpg

20240715_151417.jpg

20240715_151407.jpg

20240715_150957.jpg

20240715_150941.jpg

20240715_150907.jpg

20240715_150854.jpg

• Like 2
Geplaatst:

En dat was het wat betreft het Kazakh avontuur voor dit jaar.

Alle 14 vorige week in volle grond geplaatste planten zijn OP. Geen blaadje meer te zien.

Kwam aanfietsen met nog 5 Sugarbaby's maar die heb ik maar weer gelijk mee terug genomen.

Hoop dat de slakken er wel blij van zijn geworden. Ik namelijk niet. Zo hard gewerkt (in de hitte) om het stuk grond klaar te maken en ze te poten.

En dan na 1 week zijn ze allemaal weg.

Had er echt op gerekend dat er toch op z'n minst 1 plantje zou overblijven en ik 1 meloentje zou kunnen oogsten. :roll:

• Like 1
Geplaatst:

Ben helemaal blij zojuist voor het eerst succesvol een mega watermeloen gekocht die heerlijk rijp was, zo sappig en zoet dat ze dan zijn en alle zaden waren bijna zwart wat ook een goede rijpheid aantoont is mij nooit eerder gelukt vooral omdat deze zeker 10 tot 20 kilo woog. Had dit keer wat filmpjes gekeken hoe je een grote watermeloen op rijpheid kan testen, heeft dat dan toch geholpen 😇

20240720_172744.jpg

20240720_172742.jpg

• Like 3
Geplaatst:

@Kevins Moestuin , dat is ook echt wel een joekel, en een mooie ook nog.

Ik ben bang dat onze eigenkweek seizoenen te wisselvallig zijn, om ze zo te rijpen. Hoop dat we volgend(e) jaren toch wat stabieler weer gaan krijgen.

Maar heerlijk, en zeker met de warmere dagen. Genoeg vocht binnenkrijgen gaat wel goedkomen!

• Like 2
Geplaatst:

Ik durf het bijna niet te vragen maar😇

het lijkt erop dat iedereen uit enthousiasme over mijn vraag heen heeft gelezen (of geen antwoord heeft).

Zijn er mensen met ervaring in kweken van meloenen in buitenlucht (dwz niet in kas)?

Ik zag ooit een engelsman geloof ik op YouTube die dat jaar beter succes had Golden Midget buiten de kas dan binnen. Ik zelf heb al twee jaar geen geluk met buitenteelt.

• Like 1
Geplaatst:

@EdelSpint dit jaar teel ik meloenen en watermeloenen op 3 manieren.

De eerste manier is de volle grond hier zitten nu wel de eerste vrouwelijke bloemen aan maar nog geen bevruchten vruchten gezien.

de tweede manier is in een 35L pot die ik in de maand mei tot begin juni in de kas had staan en daarna naar buiten is gegaan, de planten zijn een stuk verder dan degene in de volle grond maar ook hier nog geen bevruchten vruchten aan gezien.

de laatste manier is in 35L potten in de tunnel, hier heb ik eigenlijk bij al mijn planten in iedergeval 2 a 3 vruchten aan elke plant hangen dus deze lopen echt weken voor op de andere planten.

Ik had wel een tegenvaller, bij mijn beide honey bun f1 planten waar al aardige meloenen aan hingen besloot een dier de stengel door te knagen, toen ik gister in de kas kwam kijken viel mij op dat de bladeren compleet dood waren toen in controle deed zag ik dat de complete stengel doorgeknaagd was vermoed door een veldmuis of iets waarvan ik weet dat deze in mijn tuin zitten🙈

Geplaatst:
Op 26-7-2024 om 21:51, EdelSpint zei:

Ik durf het bijna niet te vragen maar😇

het lijkt erop dat iedereen uit enthousiasme over mijn vraag heen heeft gelezen (of geen antwoord heeft).

Zijn er mensen met ervaring in kweken van meloenen in buitenlucht (dwz niet in kas)?

Ik zag ooit een engelsman geloof ik op YouTube die dat jaar beter succes had Golden Midget buiten de kas dan binnen. Ik zelf heb al twee jaar geen geluk met buitenteelt.

Ervaring zou ik het niet durven noemen, maar ik heb vorig jaar een leuk formaatje Sugar Baby buiten kunnen kweken.

Ik laat mijn meloenplantjes tegen een klimrek op groeien, dat bevestigd is aan een bakstenen muur op het zuidwesten en dus lekker warm wordt als de zon er op schijnt.

Dit jaar heb ik een minder geluk met mijn meloenen, de slakken hebben huis gehouden, ik heb op hoop van zegen heel lat nog een Sugar Baby gezaaid, maar die is nog heel klein.

• Like 2
Geplaatst:

Tot mijn verrassing zag ik plotseling een paar meloentjes in mijn piel de sapo meloenplant.

Nu maar hopen, dat ze ook bevrucht zijn!

En ja @EdelSpint, ook deze groeit buiten, het kan dus wel.

• Like 2
Geplaatst:
Op 29-7-2024 om 15:32, Rooky zei:

Ervaring zou ik het niet durven noemen, maar ik heb vorig jaar een leuk formaatje Sugar Baby buiten kunnen kweken.

Hoe smaakte die?

[*]

Geplaatst: (aangepast)
1 uur geleden, willemGN zei:

Hoe smaakte die?

Hij was heerlijk, hij had ook voldoende warm weer gehad...

Maar we krijgen vast nog wel een lange, warme nazomer. 😁

aangepast door Rooky
  • Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...