Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Ooojeee...storm op komst morgen....

Featured Replies

Geplaatst:

Nou het is begonnen......tegen de middag hier windkracht 7 verwacht....dat is veel hier landinwaarts....de wadden mogelijk windkracht 11.....sterkte allemaal!

Geplaatst:

Daar krijgen wij ook last van windkracht 10/11

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Dan zijn de regenbuitjes en windstootjes nu zeker de 'stilte voor de storm'? Ik ga me aankleden en vermannen om het dak van het kippenhok-in-aanbouw vast te sjorren. Zie het niet zitten dat het eraf waait; de kas staat 2 meter richting noordoost...

Geplaatst:

Voor iedereen, veel succes vandaag....ik hoop dat jullie dag zonder schade verloopt! Ik vind het nu al hard waaien, en het moet nog beginnen.

Geplaatst:

leuk Jo ! Ik heb trouwens even op je blog gekeken, joh wat scchrijf jij leuke blogs !! en wat ben jij

creatief ,niet alleen in de tuin ! Leuk hoor, ik blijf je blogs volgen

groetjes Heleen 1963

Geplaatst:

Dank je, Heleen.....dat is de opsteker van de dag!

Blogs schrijven gaat me makkelijk af....ik schrijf gewoon op wat ik denk en voel! Hihihi!

Creatief.....ja, ik doe altijd wel wat! Ooit van die hobbyboekjes geschreven....ook dat schrijven ging me goed af!

Tot ziens op het blog!

Geplaatst:

Het waai hier ook behoorlijk, straks ff de tuin in om te kijken of alles goed vast staat en dan is het afwachten. Iedereen veel succes vandaag en hooen op niet al te veel schade.

Geplaatst:

Hoorde net op het journaal dat dit wel kan duren tot 14:00 vanmiddag en het gaat te keer hier.

Geplaatst:

Polycarbonaat kassen bij ons op het complex worden finaal aan gort gewaaid!

Geplaatst:

Hier tot nu toe geen schade gelukkig. Gaat wel flink te keer in Alkmaar! Hopelijk blijft alles heel. Terug van school naar huis veel kapotte bomen gezien. En de (GFT) vuilnisbakken die nu buiten staan waaien ook alle kanten op. Inhoud ligt er bij veel dus ook al uit.

BaSeHB3.png

Hopelijk neemt de wind niet nog meer toe!

Geplaatst:

Hier nu, de storm wel richting hoogtepunt. Vond het 2 uur terug ( moest ik de snelweg op ) wel meevallen, maar de terugweg was echt wel minder leuk. Dikke takken op de snelweg ( Rotterdam - Gouda ).

Nu weer thuis ( centrum Rotterdam ) waait het toch wel écht hard hoor.

Maar goed, met een uurtje wordt het weer minder. Op de tuin ga ik morgen wel kijken. Alles eergister al vastgelegd en ingesnoeid wat kon/toch moet voor de winter ( orangerie-planten )

Geplaatst:

't Scheelt, ik woon in het 6/7 gebied, maar begin me zorgen te maken over mijn baby appelboompje, die tot nu toe nog staat, zie foto:

1234548_590196134370512_409075650_n.jpg

Is het aan te raden deze enigzins te beschermen, en hoe?

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Geplaatst:

Nou nee, niet écht hoor. Die redt het wel. De zonnebloemen waaien misschien wél aan gort.

Zo'n mini fruitboompje kun je altijd met een paaltje ( tot ongeveer de helft van de hoogte van de middenstam ) steunen aan de windzijde. Als je wil. Los aanbinden.

Geplaatst:

Het plaatje klop niet ,hoor.

Het is hier geen 7 maar eerder 9.

Geplaatst:

Inmiddels zijn de bouten in de muur van de schutting met een hoop kabaal doorgebroken en staat de schutting te zwiepen als een malle. Vorig jaar aan de buren A kant is er een nieuwe pergola gekomen, dus die staat als een huis, maar de schutting bij buren B is zo te zien dit jaar weer aan de beurt... Ondanks de palen 1,5m diep zijn gezet met betonstort. We wonen hier nu 3 jaar, en ik hoop niet dat dit de 3e keer wordt dat we een schutting opnieuw moeten zetten

Geplaatst:

Bij ons moet de hevigheid nog komen,maar onze dakpannen dansen op onze dak.hier een foto van de wilgen.

P106000171011382958700.JPG

Geplaatst:

Hier waaien de dakplaten van ons tuin huisje los. Trokken de schroeven er uit! Gelukkig man lief nog thuis en zit alles al weer vast. Hopen dat het zo blijft.

Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!

Geplaatst:

Als dit goed gaat... gaat er meer goed! Alle mensen wat een wind zeg! En Gelderland staat potverdriedubbeltjes helemaal niet in de Rode-lijst van het KNMI??? Het waait hier normaal al te hard, en nu is het echt niet te harden.

We moeten eigenlijk de plastic-container aan de weg zetten vandaag Gaan we maar niet eens aan beginnen. De mevrouw aan de telefoon zei dat je er vandaag een steen op mag leggen. Zodat het deksel niet open waait. Nou... de hele container dondert steeds om. Of je er nou een steen op legt of niet. Laat maar lekker zitten dus.

Mensen die hier wel eens zijn geweest, die weten dat we het hier om het huis nou niet echt netjes hebben. Tijdelijke afdakjes voor hout, plastic emmers voor varkensvoer, potjes met van alles en nog wat, etc. We zijn dus steeds van alles aan het oprapen en wegzetten en terug buigen etc.

Geplaatst:

Wat een ***wind.

Als een haas de tijdelijk kas ontmanteld, hij dreigde weg te waaien. Alleen het frame staat er nu nog.

Terwijl ik daarmee bezig was als een speer naar binnen gevlogen omdat ik een boom hoorde breken (er staan hier enorme joekels).

Bleek gelukkig slechts een tak van een van de grote eiken aan de andere kant van het huis te zijn. Wel het formaat dat je niet op je dak/kop wilt krijgen.

Geplaatst:

hier is geen container voor plastic maar gewoon zakken. die moesten vandaag aan de weg en die liggen nu ook overal en nergens.

we moesten vandaag met de auto weg. de heenweg ging wel maar de terugweg was echt niet leuk meer. onze auto is heel wat deuken rijker en 1 vallende boom op een haar na gemist. ik kom niet meer buiten vandaag.

Geplaatst:

Ik hoor hier om de haverklap sirenes.

Geplaatst:

Wel fijn: ik hoef me geen zorgen meer te maken hoe ik de laatste appels en peren nu uit die hoogstambomen moet gaan krijgen . En dat zonder goede ladder: weiland in en rapen maar. Op de stenen zijn ze natuurlijk wel kapot, maar goed genoeg voor appelmoes.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Tel je zegeningen 1 voor 1 Suus

OT: Hier lijkt het ergste voorbij

Geplaatst:

Hier nog niet. Zag zojuist de ruim 12 meter hoge coniferen van de buur weer onder een zeer onwaarschijnlijke hoek liggen.

Maar ze staan nog steeds (minus één die met een vorige storm doormidden is gegaan).

Geplaatst:

Ook zoiets: De gemeentewerkers zijn vandaag bezig met... jawel, bladblazers

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.