Ann123 Geplaatst: 21 maart 2017 Geplaatst: 21 maart 2017 Phlox heb ik hier nog niet gehad, bijvoet evenmin. Er stonden enkel alliums, dacht ik. Maar dat is het zeker niet. Ik zal wat geduld hebben en binnen enkele weken is het misschien wel duidelijk.
Bit Geplaatst: 21 maart 2017 Geplaatst: 21 maart 2017 Ik denk bij die onderste aan 'Wilgenroosje' , of familie daarvan. Harig Wilgenroosje of whatever. Die hoek.
henkg Geplaatst: 22 maart 2017 Geplaatst: 22 maart 2017 Deze zal kleine maagdenpalm zijn (Vinca minor) Ja toch? Maar deze?De hommels vinden de bloemen interessant. 2025_teeltlijst (.xlsx)
Wortel Geplaatst: 22 maart 2017 Geplaatst: 22 maart 2017 Henkg, is die onderste niet de Pachysandra terminalis?
Wortel Geplaatst: 22 maart 2017 Geplaatst: 22 maart 2017 Weet iemand nog wat deze is? Komt van de zaaitafel van de MTFD in oktober. Staat nog in hetzelfde potje...
Tanja65 Geplaatst: 23 maart 2017 Geplaatst: 23 maart 2017 IK heb hier zaadjes van - denk ik - bloemen, maar geen idee wat. Wie helpt? * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Raquette Geplaatst: 26 maart 2017 Geplaatst: 26 maart 2017 Een vriendin verhuist vandaag van een huis met tuin naar een flat, dus ik mocht gisteren wat vaste planten komen uitgraven. Alles nog klein en maar net boven de grond, dus de grote vraag: wat zijn het? 1. Hiervan wist ik niet zeker of het plant of onkruid was, maar er stonden nog wat verdroogde restjes bloemstengel op dus ik heb een gokje gewaagd. 2. Hiervan heb ik de kluit gescheurd, deze twee plukjes waren dus samen één plant. 3. Hier stonden nog wat bloemstengels op van 40cm hoog, met gedroogde stekelige donkerbruine bolletjes (1 per stengel) van ong 2 cm doorsnee. Alvast bedankt plantenliefhebbers! Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
pompedomp Geplaatst: 26 maart 2017 Geplaatst: 26 maart 2017 ik weet het niet zeker, maar ik vind het blad van de eerste op Geum lijken. de overige weet ik niet.
Bit Geplaatst: 26 maart 2017 Geplaatst: 26 maart 2017 De 1e is een Geum. Welke, is zo niet te ziende 2e is een Persicaria, waarschijnkljk Persicaria amplexicaulis3e is lastiger, een Rudbeckia fulgida is waarschijnlijk.
angela († maart 2025) Geplaatst: 26 maart 2017 Geplaatst: 26 maart 2017 Die laatste zien er uit als zonnehoedjes
Raquette Geplaatst: 26 maart 2017 Geplaatst: 26 maart 2017 Dank jullie wel! En ik ben heel blij, want alledrie die soorten vind ik erg mooi. We zullen straks bij de bloei zien wat het precies wordt:).Die geums durf ik dan in ieder geval wel vast ergens in de tuin te zetten. Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
diesel4666 Geplaatst: 27 maart 2017 Geplaatst: 27 maart 2017 Langs de weg gevonden. Is dit een soort wilde bieslook ofzo?Als je het plukte, rook het iig naar ui.
Bit Geplaatst: 27 maart 2017 Geplaatst: 27 maart 2017 Belgisch Lmburg. Kalkrijke leemachtige grond. Dat is niks voor Pitrus. Nee , is een Allium, Allium vineale bv, kan ook een andere zijn, maar dikke kans. Moeilijk nu uitsluitsel te geven hoor. Maar staat daar heel veel ja.
Sin Fronteras Geplaatst: 27 maart 2017 Geplaatst: 27 maart 2017 Ik gok op Kraailook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Kraailook Bij de bloei weet je het zeker... Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe
diesel4666 Geplaatst: 27 maart 2017 Geplaatst: 27 maart 2017 Niet gewoon pitrus o.i.d? Nee, dat zeker niet.
diesel4666 Geplaatst: 27 maart 2017 Geplaatst: 27 maart 2017 Belgisch Lmburg. Kalkrijke leemachtige grond. Dat is niks voor Pitrus. Nee , is een Allium, Allium vineale bv, kan ook een andere zijn, maar dikke kans. Moeilijk nu uitsluitsel te geven hoor. Maar staat daar heel veel ja. Foto is genomen in streek rond Bierbeek (Vlaams-Brabant). (Hier bij ons in de Limburgse Kempen is het echt wel zure zandgrond trouwens) Eens wat gegoogeld op de Allium familie. Bieslook, berglook, kraailook zou allemaal kunnen.Ik zal er nog eens passeren als ze in de bloei staan.
henkg Geplaatst: 29 maart 2017 Geplaatst: 29 maart 2017 Kan iemand nu al zeggen wat dit is? Ziet er uit als een boompje, niet als een struik. Ding staat niet in de weg, dus ik ga het later wel zien, maar ik wil het graag nu al weten.Zou het misschien een zaailing of een wortel-uitloper van een (gele) pruim kunnen zijn? Die stond namelijk voorheen anderhalve meter verderop, aan de andere kant van de schutting. 2025_teeltlijst (.xlsx)
Bit Geplaatst: 29 maart 2017 Geplaatst: 29 maart 2017 Ja, dat zal het inderdaad zijn Henk. Ik wou 'wilde' pruim zeggen, tot ik je verhaal er bij las.
angela († maart 2025) Geplaatst: 29 maart 2017 Geplaatst: 29 maart 2017 Als je hem niet wilt Henk neem je hem toch gewoon mee voor Jorieke's bos
henkg Geplaatst: 29 maart 2017 Geplaatst: 29 maart 2017 Bit, dank.Ik wil die pruim wel, ruimte genoeg.Wel heb ik een vervolgvraag:Die pruim staat waarschijnlijk op eigen wortel, geen andere onderstam. Gaat dat dan ding letterlijk ver boven mijn hoofd groeien.Hij is nu iets van 60 cm, met een heleboel mooie zijtakken, bijna vanaf de grond. Is dus in het begin goed te snoeien als laagstam, denk ik.Ik zal er eind van de zomer weer eens een foto van plaatsen, dan van het hele boompje. Het is in ieder geval een mooi boompje om het snoeien op te oefenen: op een oude fiets moet je het leren ... 2025_teeltlijst (.xlsx)
Yuras Geplaatst: 29 maart 2017 Geplaatst: 29 maart 2017 Zelfs op eigen wortels hoef niet vele meters hoog worden. Nu zou ik gewoon laten gaan zijn eigen weg, pas in augustus kijken of moet er ingegrepen worden. Wel, eerste vruchten moet je jaren wachten (mogelijk, tot 8-10 jaren). Mijne zaailingen zijn nu 1,5m hoog, 4 jaar oud, geen bloemen
Bit Geplaatst: 29 maart 2017 Geplaatst: 29 maart 2017 Jawel Yuras. Maar zit verschil in zaailing en wortelopslag he ? Wortelopslag is veel eerder aan bloei/ vrucht toe dan zaailing. 3 jaar. max 4 jaar. Paar jaar terug jong wortelopslag uitgetrokken en opgepot, met de bedoeling ze als onderstammen te gaan gebruiken. Nooit aan toegekomen. Boompjes staan nu 3e jaar en gaan voor het eerst bloeien. Spaarzaam, maar toch. 160/180 hoog.Worden trouwens grote bomen. Meest waarschijnlijk St-Julien dan toch. Moeilijk in te tomen hoor. Maar leuk voor een paar jaar toch ? Daarna lekker brandhout. Trouwens: rare vraag mod. In een identificatie topic. Maar u splitst het vast wel tot een eigen topic ofzo
Aanbevolen berichten