Geplaatst: 13 juli 20205 j facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 17 juli 20205 j Op de Phacelia en komkommerkruid na is alles vanzelf opgekomen via het compost. Vingerhoedskruid staat er niet bij want die is al uitgebloeid. De bloemen staan zo her en der over de tuin. Allen groeien en bloeien voor het eerste jaar. Weegbreeslangenkruid Smeerwortel Papaver, de enige die de storm heeft overleefd. Anderen zijn omgewaaid of hebben allemaal bruine bladeren Coreopsis tinctoria? En klaproos Malva sylvestris? Lupine Viool Moerasleeuwenbek Stalkaars? Is wel eerste jaar Komkommerkruid, gisteren vers bloemetje zo gegeten, maar proeft niet zoet en ook niet naar komkommer Phacelia Nogmaals de Coreopsis tinctoria Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 1 augustus 20205 j Het viel me vandaag op dat er wel erg veel vlinders op mijn Koeienoog (Telekia speciosa) zaten. Zou zo op lijstjes voor vlinderplanten kunnen! Koeienoog is een vaste plant met decoratief groot, ingesneden blad - niet op de foto, want het ging me hier even om de vlinders.
Geplaatst: 4 augustus 20205 j Hier in het Zeeuwse wordt nu ook wat anders geteeld dan aardappels; bieten, peen, juun, wintertarwe, mais: Klaprozen, voor zaadwinning. Op nog geen kilometer van huis, Deze Hibiscus staat wel in eigen tuin: Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 4 augustus 20205 j Tot nu toe lees ik met plezier mee in dit topic. Nu toch ook zelf een bijdrage. Wij kregen een pindakaasboom, echt een aanrader voor mooie bijzondere bloeiwijze. We hebben een aardige bloementuin maar die is nog volop in ontwikkeling aangezien we hier pas sinds oktober wonen en begonnen met een coniferenbos en veel mos. Ik heb er nog niet zoveel foto's van. Maar deze vond ik de moeite wel waard om hier te delen.
Geplaatst: 4 augustus 20205 j Jeetje die is mooi! En wat geinig om een pindakaasboom te hebben. deze twee plaatjes bloeien bij mij. Die gladiool heb ik eind van de zomer gekocht. Was afgeprijsd. Nooit in bloei gezien, want te laat. Jeetje wat een knapperd vind ik die. Helaas was mijn moeder er ook en eiste de rest op.... ik hoop maar dat ze er net zo van geniet als ik 😉
Geplaatst: 9 augustus 20205 j De uitgezaaide amaranth , is dit jaar nog groter dan vorig jaar. Ik vind het een enige plant. 9 augustus 20205 j aangepast door Amrutten
Geplaatst: 26 augustus 20205 j Kijk eens aan wat ik gisteren ineens zag! Mijn magnolia bloeit gewoon voor de tweede x dit jaar! Wat apart ja [emoji51]
Geplaatst: 7 september 20205 j Ik heb van de buurvrouw ook Amaranth gekregen. Leuke plant, bloeit goed en groeit makkelijk. Heb deze op verschillende plaatsen in de tuin staan.
Geplaatst: 8 september 20205 j Mooi die amaranth joh! Dat wil ik volgend jaar ook weer eens zaaien. Heel mooi. Mijn parse magnolia staat voor de 2e x dit jaar in bloei. Vond dat heel bijzonder, want sowieso pas het tweede jaar dat ik hem aan het bloeien krijg. Maar nee hoor. Zag gisteren nog een paarse magnolia in bloei staan. Een gigantische boom die wel 3 x zo groot was en vol in bloei. Erg mooi.
Geplaatst: 8 september 20205 j Bij ons in de tuin staat de paarse magnolia ook opnieuw in bloei! (En dat is al een flinke boom).
Geplaatst: 8 september 20205 j kan allemaal, verspreid een bloem is leuk, een bollenveldje is ook leuk welke soorten heb je? en wat wil je, overhouden, door kweken? narcissen en botanische tulpen gaan lang door, hier een jaar of 30 inmiddels, verspreid in de thuistuin in de moestuin doen we een "keukenhofje" daar worden de tulpen vaak ziek want op het complex zijn alle plantenziekten in ruime mate aanwezig en we spuiten niks de bollentelers planten vast optimaal uit voor de bollen daar zie je rijen met de tulpen op 20 cm.
Geplaatst: 8 september 20205 j 4 hours ago, Mellie said: Mooi die amaranth joh! Dat wil ik volgend jaar ook weer eens zaaien. Heel mooi. Mocht je de Amaranth bedoelen die ik in de tuin heb, dan doe ik wel wat zaden daarvan in de biodoos.
Geplaatst: 11 september 20205 j Jaaaaa graag! Die vind ik prachtig. Ik heb nog zaden van groene. Die zal ik er bij doen.
Geplaatst: 11 september 20205 j Komt in orde, heb er al zaden van geoogst. Volgens de buurvrouw (van haar heb ik de planten gekregen), heet het in Duitsland Fuchsschwanz. Een Duitstalige Wikipedia link: https://de.wikipedia.org/wiki/Garten-Fuchsschwanz
Geplaatst: 11 september 20205 j Voortuintje met een rand spaanse margrieten. Ze hadden uitbundiger kunnen bloeien als ik de uitgebloeide bloemen regelmatig verwijderd had maar begin daar maar eens aan. En dan nog kersenbloemen van een boom die de kluts kwijt is. 😉 -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 26 september 20205 j Astertijd! Ook dit is een astersoort. Bloeit al een tijd en maakt nu weer nieuwe bloemen. 26 september 20205 j aangepast door Anna3
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.