Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 4 weeks later...
Geplaatst:
Tussenstand testje labels maken op luxaflex (toelichting) toelichting[verbeterde link].

LabelTestje-2014061260131402590771.jpg

Start: 22 juni

LabelTestje-2014070253161404341667.JPG

Tussenstand: 2 juli

Nu al duidelijke verschillen. Welke redt het tot het einde van het seizoen? Ik wacht het af.

Overigens is de tweede foto bij meer licht gemaakt dan de eerste, dat scheelt ook een klein beetje.

Nog twee maanden verder. Het labeltje helemaal links (Edding, zwart) is helaas verdwenen.

Ik laat ze nog staan tot komend voorjaar.

LabelTestje-2014091482021410762270.JPG

Geplaatst:

Echt een mooie test Remy..dank voor de update`s ( en op naar de Hema...)

Misschien kan je een foto maken van de drie stiften waarvan de tekst nog leesbaar is?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

(nu in de goede draad)

De paaltjes zijn van restjes hard hout. De naam met een dremmel erin gegraveerd. Beetje witte verf erop en met een doek het overtollige eraf vegen. Deze labels worden erg gewaardeerd.

CIMG435523881408379123.JPG

Groetjes,

Bram

Geplaatst:

ik vraag me trouwens wel af in hoeverre deze test representatief is voor de verschillende stiften. Stiekum denk ik dat ie meer over het oppervlak zegt, dat waarschijnlijk heel glad is en niet bedoeld om op te schrijven, laat staan buiten in de zon Ik gok zo dat verreweg de meeste stiften het prima zouden doen op plastic bordjes die er voor bedoeld zijn!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

Mijn ervaring zegt van niet. Zal het oppervlak misschien iets van een rol spelen ( weet ik niet ) , maar ik weet wél, dat de ene 'permanente' stift het maar een paar weken / maanden uithoudt in het licht ( laat staan in de zon ) en de andere stift dat jaren en jaren uithoudt. En dat laatste is bij mij best van belang.

Op dezelfde bordjes / kaartjes / steeklabels, die daar voor bedoeld zijn.

Geplaatst: (aangepast)
ik vraag me trouwens wel af in hoeverre deze test representatief is voor de verschillende stiften. ...
Het is nooit mijn bedoeling geweest een werkelijk representatief onderzoek uit te voeren. Het is een simpel testje, met de stiften die ik toevallig in huis had en de steeklabeltjes die ik toevallig gebruik. Meer is nooit mijn bedoeling geweest. aangepast door Gast
Geplaatst:
ik vraag me trouwens wel af in hoeverre deze test representatief is voor de verschillende stiften. ...
Het is nooit mijn bedoeling geweest een werkelijk representatief onderzoek uit te voeren. Het is een simpel testje, met de stiften die ik toevallig in huis had en de steeklabeltjes die ik toevallig gebruik. Meer is nooit mijn bedoeling geweest.

Oh, het was ook geen verwijt hoor! Ik vind het een leuk testje, volg het graag. Was meer een gedachte die zomaar in me opkwam, ik ben wel nieuwsgierig in hoeverre de ondergrond het resultaat zou beinvloeden!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

@Mijke,

Wees gerust,ik heb het niet als verwijt opgevat; maar wilde e.e.a. toch nog even uitleggen.

Overigens denk ik ook dat de ondergrond veel uitmaakt. Bij ongeverfd hout en bamboe zie je de inkt als het ware in het labeltje "verdwijnen". Geverfd hout (lak) lijkt dan weer wel op luxaflex.

Met plastic heb ik geen ervaring.

Geplaatst:

Voor enkele maanden gebruik ik repen plastiek die ik uit o.a. melkflessen snijd en met een marker beschrijf.

Permanente labels voor sierplanten e.d. maak ik van repen dilk aluminium verpakking van voeding die ik met een porlood beschrijf. De tekst wordt er ingedrukt en blijft leesbaar zalang het label bestaat.

Geplaatst:

Dat is abs plastic uit een 3d printer. Het is hetzelfde materiaal als bijvoorbeeld legoblokjes, dus vrijwel onverwoestbaar en het verkleurt ook (bijna) niet in de zon. Ik maak dan een model van zo'n kaartje met de naam en een afbeelding van de groente erin 'gegraveerd' en na het printen kan ik die dieper gelegen oppervlaktes heel gemakkelijk schilderen en lakken. De rest van het plaatje is zelfs geheel onbehandeld.

Geplaatst:

Ahaaa okee een 3d printer!!

denk ik net:

kun je ook een broccoli en een ui printen; kunnen die plantjes meteen zin wat er van hun verwacht wordt

Geplaatst:

Haha, ja goed idee!! Voorbeeldje waar het ongeveer heen moet. Hmmm... Volgens mij is een broccoli wel echt moeilijk te modelleren, maar ik hou wel van een uitdaging

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

Als rassen er niet zo toe doen, weet je: paprika, tomaat. komkommer (of boon?) en peper.

Wel mooi hoor! Ook duidelijk voor schooltuin of analfabeten

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

@RvO: Nog dank voor je onderzoek.

Ik las dat de Edding 300 label verdwenen was. Die stift heb ik in huis, en ben ik nu aan het testen (e):

IMAG139335271416891866.jpg

Het vervaagde label is beschreven met een blauwe Action stift. Na een kleine maand al haast niet meer leesbaar.

De labels komen van Ebay, ca EUR 3,50 per honderd (was een tip van Dennislp). Iets als deze: http://www.ebay.com/itm/100pcs-6-x10cm-Plastic-Plant-T-type-Tags-Markers-Nursery-Garden-Labels-Gray-E0Xc-/161023574327?pt=US_Garden_Tools&hash=item257dc0c137

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

• 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...