Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
@RvO: Nog dank voor je onderzoek.

Ik las dat de Edding 300 label verdwenen was. Die stift heb ik in huis, en ben ik nu aan het testen (e):

hier identipen gebruikt top!

Geplaatst:

2014121415412629311418568774.jpg

Enkel een elastiekje en een stukje snoeihout (en zakmes). Het houtje aan een kant een beetje splijten en het lege zakje erin schuiven.

• 5 weeks later...
Geplaatst:

Gevonden bij de Action, hele goedkope maxi saté prikkers!

Ze kosten volgens mij € 0,59 per 50 stuks!

108996698228548277568261029514973n59351421096084.jpg

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Geplaatst:

Hier een zoon met een voorliefde voor perenijsjes, waarvan ik dan de stokjes bewaar

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

De Yakatori stokjes (tegenwoordig noemen ze ze ook opeens wel tapas-stokjes ) gebruik ik al jaren (denk zelfs dat ik misschien wel de eerste was... vaalbara-2012-t4335.html ). Toen nog alleen in Aziatische speciaalzaken te koop, nu overal, ook in supermarkten. Niet allemaal van de beste kwaliteit bamboe trouwens, wat ook van invloed is op hoe lang ze meegaan (buiten) of hoe lang ze leesbaar blijven.

Die van de Action bijvoorbeeld zijn van slechte kwaliteit en gaan niet lang mee.

Inderdaad gaan ze eerst, in vochtig kiemomgeving, schimmeldraden afgeven. Dit kan je dan gewoon weer verwijderen en is verder niet schadelijk.

Ook de inkt van de stiften heeft dan een zwart schimmellaagje wat je er ook zo vanaf kunt vegen.

De stokjes gaan dan eventueel een heel seizoen mee.

Die ik vorig jaar om deze tijd heb beschreven zijn nog steeds leesbaar en herbruik de stokjes voor de binnenkweek ook al jaren weer opnieuw.

Buiten zullen ze langzaam vergaan.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Ik gebruik lege plastic verpakkingen (yoghurt- en slagroombekers, bakjes van broodbeleg e.d.) die ik eerst afspoel en dan met de schaar in kleine of grotere reepjes knip. Werkt prima, het kost me niks (extra), ik heb de dingen toch al in huis en zou ze anders weggooien. Momenteel schrijf ik erop met een Sharpie permanent marker, weet nog niet hoe lang dat leesbaar blijft. In ieder geval een paar weken, ook buiten in de regen & zon en in mijn kasje op de vensterbank.

Ze zijn niet bepaald mooi, maar ik gebruik ze dan ook voornamelijk bij de zaaibakjes en kiemplanten, en niet voor de volgroeide planten.

• 5 maanden later ...
Geplaatst:

Waarom niet gewoon van die bamboe BBQ-stokjes (o.a. bij de Action)?

Ik wil zo min mogelijk plastic in mijn tuin.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Inderdaad kunststof is minder ideaal, dan een natuurproduct.

Persoonlijk weet ik wel wat er staan, maar de kleinkinderen vinden het leuk om het te weten.

Vandaar dat het goed leesbaar mag zijn, en liefst zo goedkoop mogelijk voor opa.

Geplaatst:

Ik gebruik platte stenen ,die ik meeneem uit rivieren.Mijn kleinzoon mag ze verven,en danzet ik er met een krijtstift op wat er staat. Dat houdt een seizoen,en dan doen we het opnieuw.

• 6 maanden later ...
Geplaatst:

Die heb ik ook gebruikt, tenminste als je horizontale jaloezieen bedoelt. Ik had ze vrij lang gelaten, zodat ik staand ook nog kan lezen wat er staat en ze ook nog vrij diep kan steken zodat ze beter blijven staan. Enig nadeel is dat wanneer het gat waar de draad doorheen gaat boven de grond staat, ze daar gaan knikken. Dus dat onder de grond houden, of dat stukje niet gebruiken in je label. Ik heb voor kunststof gekozen bij de vaste planten omdat dat langer meegaat dan hout. Als de labels te kort meegaan kan ik alsnog niet meer zien wat er staat, dan kun je net zo goed geen labels gebruiken.

IJslollie stokjes en houten knijperhelften heb ik voor zaaisels gebruikt maar die slaan uit (zwart/groen) waardoor niet meer te lezen is wat er gezaaid is. Dan werken rietjes beter (die werken niet voor langere tijd, wel goed voor zaaisels waar je de rietjes tot een paar maanden kan gebruiken).

Die beschilderde stenen vind ik erg mooi, met een ander soort verf gaan die als label vast wel langer mee. Dus nu ga ik stenen verzamelen

Geplaatst:

Wij verven de stenen gewoon met plakaatverf van de Action. Boontjes, sla ,kool,dat soort dingen die zet ik elk jaar, dus over de stenen waar dat op staat doe ik nog een laagje lak (spuitlak Action) en dat blijft jaren goed.

• 2 maanden later ...
  • 9 maanden later ...
  • 10 maanden later ...
Geplaatst:

Voor ik een hele struik afschil, ga ik eerst even deze stokjes buiten zetten de komende maanden om te kijken hoe goed het houdt. Vorig jaar had ik halverwege het seizoen zoveel onbeschreven (de tekst was weggerend) labels, dat ik me dit jaar goed wil voorbereiden.

745BB819-5F7B-4F70-9DF1-0786E703BCB963671515937965.jpeg

• Like 1

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...