Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Akelig! Maar fijn dat dat weer achter de rug is. Sterkte

ezfm9i.gif

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Sterkte dan Malouis..en kalm aan!!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Sterkte van een mannelijk medeforumlid. Moet kunnen.

Trouwens, als je gaat liggen heb je een horizontale naad, toch?

Elkaar een beetje opfleuren...

4k-eenvoudig-vrolijk-bloemetje.jpg

Geplaatst:

hoop dat je snel opknapt Malouis . Beterschap

Geplaatst:

beterschap !

Wil ik ook gelijk even klagen. Ik klaag dat vandaag de zon niet schijnt. Zo heb je wéken en wéken een loeiende zon, zo is er opeens een ochtend geen zon meer. Ik heb nog een paar weken vakantie. Ik heb recht op nog zeker 2 weken zon Ik wil zon ik wil zon ik wil zon !!

Van de weeromstuit heb ik voor het eerst in weken uitgeslapen, zit ik nu aan de koffie en wil ik straks naar de tuin. Zon aub !!

....ach. Ik ben niet zo'n klager. Ik eis gewoon waar ik recht op heb. Thats all.

( in een rare bui ; vond het wel modern klinken )

Geplaatst:

HIER ZON ZON.Lekker lekker.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Hartelijk dank voor alle aanmoedigingen en de bloemen.

.

Sterkte van een mannelijk medeforumlid. Moet kunnen.

Waarom niet?

.

Trouwens, als je gaat liggen heb je een horizontale naad, toch?

Daar heb je helemaal gelijk in.

Op deze manier lachen ( ) gaat goed, in het echt doe ik het liever niet.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Dan grinnik je maar ) Beterschap

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

Trouwens Danuta... wat hangt daar aan je oorlel te sabbelen??

En beterschap Malouis!

Geplaatst:

Hahaha Dat is Wammus mijn donkerrode langharige Kaninchen teckeltje... Die sprong ineens op de stoel toen die foto werd gemaakt )

Tuig42861376236603.jpg

Dit is mijn Tuig, van links naar rechts, Wammus, Bolle en Ronja....

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

Dat ziet er uit als een tevreden stelletje! Als of zij níx te klagen hebben en dus hier geheel Off Topic zijn...

Geplaatst:

Beterschap Malouis,doe maar kalm aan.

Geplaatst:
Dat ziet er uit als een tevreden stelletje! Als of zij níx te klagen hebben en dus hier geheel Off Topic zijn...

Nah die hebben altijd wat te klagen hoor, nooit genoeg voer, nooit genoeg koekjes, ik wil in boven woonkamer, waarom loop je niet even naar boven om voor mij de haldeur open te doen, ik vind het neit leuk als je vliegen mept, waarom mag ik neti achter de kippen aanzitten, waarom mag ik de schapen niet opjagen, waarom mag in niet in de keukentuingrazen, waarom mag ik niet tegen de rozenstruik aanliggen, de vlinderstruik opgraven,e r vandoor gaan met de lopende waterslang etc......zo kan ik nog wel wat kantjes volschrijven )

Verdorie miste net mijn laatste bod geven op mijn voorkeurs trouwjurk...stoeme internet viel net 5 minuten uit.....grrrrr..........opnieuw dus,...mja gevonden, gelukkig nog in mijn maat en nu maar hopen dat dat verdoemde internet er morgen om die tijd niet uitvalt (hier hebben we geen statisch IP maar een dynamisch, 3 keer per dag het internet een paar minuten eruit) Ik heb een alternatieve jurk maar deze heeft mijn voorkeur en de verkoper verkoopt alleen per opbod, grrr...wordt wel erg krap in de tijd nu.....

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

Ik klaag dat mijn kippen geen rupsen eten... Die van het grote koolwitje in dit geval. Ik heb ze netjes voor ze gevangen, en ze voor de poten van de kippen gegooid. Ze kijken er naar en doen niets. De koolbladeren worden wel met smaak gegeten.

(Ik lees net dat die rups zwavel uit de koolplant in zijn lichaam opslaat, en ze dus ook niet lekker zijn. Fijn... Moet ik ze alsnog doodmaken. )

Geplaatst:

Nah, zet je ze eerst een tijdje op de sla en daarna eten de kippen ze wel op hoor....grin...

MVG

Danuta

Geplaatst:

Ik heb me ook al verwonderd over de kippen die wel de bloemkoolbladeren eten maar niet de massa koolwitjesrups die erbij zat....weet ik nu dus waarom.....slim dat onze kippen dat al weten zonder google te raadplegen .

Geplaatst:

Nu wil ik ook eens echt klagen zie

Een vervelende plaag die in de moestuinen woekert komt van Nederland via Antwerpen naar hier overgewaaid. Denkelijk door die te lang aanhoudende noorderwind

Jammer genoeg is er tegen die verdomde plaag niet veel te beginnen, ik heb toch heel veel gelezen op dit Forum maar een remedie daar tegen heb ik nog niet gevonden.

Het gaat hem hier wel degelijk over de 'Picking Plague' waardoor uw groente zomaar in het niets verdwijnt

Mogelijks is hier de Vlaamse Overheid wel medeplichtig omdat ze de E40 zo erg verlichten, gelijk welk dier kan hier 's nachts zien waar het loopt en wat het moet doen om eten te vinden.

Welk ongedierte het nu precies is dat deze plaag veroorzaakt wet ik niet maar het moet wel veel kunnen eten of anders gelijk de eekhoorns ergens een voorraad aanleggen

Stel jullie voor dat ik juist deze morgen mijn boontjes wil gaan plukken om in te maken, zie ik daar een heel stuk dat door mekaar gehaald is en er schots en scheef bij ligt. Denk in eerste instantie op een mini wervelwind maar toen ik nader keek merkte ik dat de boontjes verdwenen waren, nu, de wind doet zoiets niet bij mijn weten

Deze nacht heb ik dus de plaag over de vloer, pardon moestuin, gehad.

Zeker een emmer boontjes zijn er gejat

Dat is de eerste keer dat ik zo een groentediefstal vast stel. Van pure koleire ben ik begonnen om de struiken gelijk uit te trekken maar het zijn er teveel in eens, we kunnen die niet allemaal inmaken vandaag

Wat gaat er nu nog verdwijnen Doeme toch

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Bordjes erbij dat ze net zijn bespoten met een zwaar vergif.....

MVG

Danuta

Geplaatst:

Oeps Willy, dat treft vanmorgen lag dat er bij mij net eender bij.

Alle boterboontjes hadden pootjes gekregen.

En bij een ander een pompoen weg, net de grootste.

Maar zondag was er een meiske van een jaar of 20 een pompoen komen vragen, ze wilde persé zo een grote, maar daar die niet van mij zijn stelde ik voor dat ze Uchi Kuri kreeg van mij, die wilde ze niet, ze moest zone grote hebben, die nu vannacht pootjes gekregen heeft.

Nu begin ik me echt zorgen te maken, schoonmoeder is vandaag met der zuster op familiebezoek naar Ronse.......................................................

Geplaatst:

Jeetje, wat verschrikkelijk brutaal dat mensen zomaar dingen uit moestuinen jatten!

Hier lopen de buurtkinderen af en toe wel eens de tuintjes in, wat niet mag, en snoepen ze soms her en der van een aardbeitje. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, maarja zo gaat dat soms met kinderen. Maar dat mensen echt gewoon stiekum snachts op boevenpad gaan... belachelijk! Ja of triest juist, dat het met sommigen blijkbaar zo slecht gesteld is dat ze alleen kunnen eten als ze snachts op dievenpad gaan

Geplaatst:

voor iedereen hier.........

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

huh ??

It is gonna not be all right every klein ding. Ik heb een tomaat hangen die bijna , BIJNA !! rijp is, en het regent ! little thing , little thing. Noem dat maar little.

Bob Marley had vast geen tomaten in zijn tuin staan.

tssss

Geplaatst:

@Bit, nee die had iets daar wou hij zeker geen regen op i.v.m. toprot

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

No tomatoes no cry...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Protest! Het is no woman no cry.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.